Ba
door BasH81 Apr 29, 2021 om 16:21
Geldzaken & recht

Door fout gemeente moet ik langer wachten op vergunning - wat kan ik doen?

Enige tijd geleden ben ik verhuisd naar een woning in een gebied waar betaald parkeren geldt. Daarom heb ik direct na de verhuizing in februari een parkeervergunning aangevraagd, maar helaas kreeg ik daar geen bevestiging van.


Daarom heb ik, tot drie keer toe, met de gemeente gebeld om te vragen of de aanvraag goed verlopen was en wat de status was (ook in verband met een wachtlijst). Elke keer werd bevestigd dat alles in orde was en ik op de wachtlijst zou komen of stond. Ik hoefde mijn geen zorgen te maken.


Toen ik vandaag belde om mijn plek op de wachtlijst na te vragen, gebeurde waar ik al bang voor was: er was toch iets fout gegaan en men heeft mijn aanvraag nooit ontvangen.


 


Nu dus alsnog, in overleg met de ambtenaar, een nieuwe aanvraag ingediend, maar het gevolg is dat ik achteraan mag aansluiten op de wachtlijst. Hierdoor maak ik best wat extra kosten (we hebben het snel over honderden euros). Men kan wel zien dat ik een aanvraag heb aangemaakt maanden geleden, maar kan niks doen om mij hoger op de wachtlijst te plaatsen want "daar is geen procedure voor".

M.i. heeft de gemeente een fout gemaakt en ik ben hier ook echt niet blij mee. Ik ben benieuwd of er mogelijkheden zijn om hier iets aan te doen?


 


Mvg


Bas

1360 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

getty
door getty - Apr 29, 2021 om 16:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen
1

Klacht indienen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 29, 2021 om 16:36
16888 Antwoorden / 202 Vragen
1

Als kort al gezegd, een schriftelijke klacht indienen bij het College van Burgemeester & Wethouders van uw Gemeente.

Ga eventueel wel voorafgaande na hoe de klachtprocedure bij uw Gemeente is.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Apr 29, 2021 om 16:46
6599 Antwoorden / Vragen
12

Heb je zelf nog een kopie van je aanvraag en een verzendbewijs in de mail?
Als je aanvraag niet ontvangen is door de gemeente, dan is er iets mis gegaan en dan moet je nu achteraansluiten.
Alleen je hebt navraag gedaan, toen je niets hoorde.En wel tot 3 keer toe is er maar wat gezegd, zonder te kijken of er wel een dossier/aanvraag  van je was.

Heb je nu wel een ontvangstbevestiging gekregen van de nieuwe aanvraag?
Maar wat ik vreemd vind is dat hoe de gemeente die geen aanvraag van je heeft ontvangen, wel na maanden kan zien dat je een aanvraag hebt aangemaakt.
Ik denk ook, een klacht indienen. Daarbij duidelijk schrijven wanneer je met wie contact hebt gehad en wat je verteld is.

Ba
door BasH81 Apr 30, 2021 om 09:52
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een kopie van de aanvraag gemaakt. En uit de factuur van mijn mobiele telefonieabbonement valt af te leiden wanneer ik contact heb gehad met de gemeente. Meer heb ik niet van de eerste aanvraag.

 

Van de nieuwe aanvraag heb ik wel een ontvangstbevestiging ontvangen. Ik ga inderdaad een klacht indienen bij het college en zal relevante updates hier vermelden. Dank voor jullie hulp.

sw
door swat1500 - Apr 29, 2021 om 17:15
3804 Antwoorden / 0 Vragen
2

Als uw gemeente een ombudsman heeft kunt u die inschakelen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 29, 2021 om 19:40
1814 Antwoorden / 31 Vragen
1

Geachte Bash81,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag , iets meer informatie geven? 

Om welke gemeente gaat het?

Hoe heeft u de parkeervergunning aangevraagd?

Aan het gemeente-loket?

Dan heeft u als het goed is een schriftelijk bewijs hiervan gekregen. 

Ba
door BasH81 Apr 30, 2021 om 09:46
Antwoorden / 1 Vragen

Geachte Geboren Amsterdammer,

Het is Amsterdam. Ik heb de vergunning online aangevraagd, en die is ook nog in te zien,  maar het portaal heeft een hele tijd niet goed gewerkt blijkbaar. En dus nooit een bevestiging gekregen, de aanvraag is ergens blijven 'hangen'.

 

Mvg,

 

Bas H

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 30, 2021 om 11:53
1814 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Bas,

Bij parkeerzaken in Amsterdam is het beter om naar het stadsdeel-loket te gaan en om een schriftelijke  bevestiging van uw aanvraag van uw parkeervergunning te vragen. 

Mijn ervaring is, dat het een administratieve chaos is op afdeling Parkeerdiensten.




Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

het rooie draakje
het rooie draakje - Jun 14, 2024 om 14:52
Geldzaken & recht

Aflossing lening bij Vesting Finance van NN

Onlangs hebben wij een aflosnota bij Vesting Finance opgevraagd om onze lening ( die ze ovegekocht hebben van Nationale Nederlanden ) vervroegd te kunnen aflossen.
Deze is netjes opgestuurd en door ons betaald. We hebben hier verder geen bewijs van gekregen.
Na gebeld te hebben was hun antwoord : Kijk maar op BKR... ( en daar staat hij een maand na inlossen nog steeds op "lopend")
... Lees meer

Sk
Skyrider - Jun 10, 2024 om 17:20
Auto & vervoer

Auto verzekeren bij FBTO.

Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug. 

Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren. 

Lees meer

mathijs_b
mathijs_b - Jun 14, 2024 om 14:47
Geldzaken & recht
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan.   Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen".   De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. nie ... Lees meer