LO
door LOhV Mar 6, 2016 om 09:07
Geldzaken & recht

Dreiging vanuit Ziggo

Beste Kassa,


 


Omdat ik momenteel nog 2 maanden een kleine WW ontvang die 5 juni afloopt wil ik graag bezuinigen op zoveel mogelijk dingen. Inclusief Internet en Televisie.


Vandaar dat ik van Ziggo naar Vodafone wilde overstappen.


Hierop kwam een reactie van Ziggo in de vorm van een telefoongesprek.


In dit telefoongesprek werd mij een zodanig voordelig pakket beloofd dat ik daar graag mee verder zou willen gaan mits er een bevestiging werd gegeven van deze afspraken.


16 Februari heb ik hierover een e-mail gestuurd en geen reactie ontvangen.


24 februari krijg ik een factuur waarin duidelijk wel een verrekening wordt gegeven voor een garantie van de afstandsbediening die op hetzelfde moment in hetzelfde gesprek werd afgesproken, maar van het nieuwe pakket is geen spoor.


Hierop heb ik wederom een e-mail verstuurd en wederom een overstap aangevraagd naar Vodafone.


Nu word ik opeens bedreigd door Ziggo met een boete van 500 euro omdat er nu opeens wel sprake is van een nieuw contract met hun.


 


Kan dit zomaar?


Kunnen zij mij zomaar dreigen zonder zelf de afspraken na te komen?


 


Graag zou ik advies willen over hoe nu van deze ontzettende onbetrouwbare Ziggo af te komen zonder in serieuze geldproblemen te komen.


 


Met vriendelijke groet, Loes Op het Veld.

2561 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

uwjurist
door uwjurist - Mar 6, 2016 om 09:10
1043 Antwoorden / 0 Vragen
10

Wat hebt u exact geschreven in uw beide mails? En hebt u een ontvangstbevestiging van die mails?

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

LO
door LOhV Mar 6, 2016 om 09:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

In de e-mail van 16 februari heb ik aangegeven wat de afspraak inhoud en dat ik hier een nauwkeurige bevestiging van wil hebben anders

"mag u mij als klant af beschouwen".
In de e-mail van 24 februari vraag ik wat er aan de hand is omdat er op de factuur geen sprake is van de gemaakte afspraken.

De e-mails zijn via de site gegaan; anders kun je hen niet e-mailen.
Op de mail wordt dan inderdaad een automtische ontvangstbevestiging gegeven.

LO
door LOhV - Mar 6, 2016 om 09:17
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

In de e-mail van 16 februari heb ik aangegeven wat de afspraak inhoud en dat ik hier een nauwkeurige bevestiging van wil hebben anders

"mag u mij als klant af beschouwen".
In de e-mail van 24 februari vraag ik wat er aan de hand is omdat er op de factuur geen sprake is van de gemaakte afspraken.

De e-mails zijn via de site gegaan; anders kun je hen niet e-mailen.
Op de mail wordt dan inderdaad een automtische ontvangstbevestiging gegeven.

diumenge
door diumenge - Mar 6, 2016 om 09:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Naar mijn mening bent u, mede gezien de tweede reactie, duidelijk geweest t.a.v. uw voorbehoud. Nu ziggo zich kennelijk niet aan de afspraken houdt kan er dan ook geen sprake zijn van een overeenkomst. Als ik was zou ik iets in deze strekking opstellen en via het webformulier op de site en schriftelijk aan hen mededelen.

uwjurist
door uwjurist - Mar 6, 2016 om 09:43
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zoals u het omschrijft, hoeft u niet te betalen. Ik ga ervan uit dat de ontvangstbevestiging ook de tekst van uw mail bevat. Wijs ze hier dus op. Maak zonodig een screenshot van de pagina met uw tekst voordat u deze verzendt.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

LO
door LOhV - Mar 6, 2016 om 09:51
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dankjulliewel voor de snelle reacties.
Ik zal Ziggo nogmaals een e-mail sturen.

marita567
door marita567 - Mar 6, 2016 om 09:57
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0
LO
door LOhV Mar 6, 2016 om 10:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Marita,

Dankjewel voor je reactie.
Ik heb nu een webformulier als een klachtformulier ingevuld.

Vriendelijke groet, Loes.

marita567
door marita567 Mar 6, 2016 om 10:36
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Graag gedaan , succes . Met vr,gr.

Cookies
door Cookies - Mar 6, 2016 om 10:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Open een topic hierover op https://community.ziggo.nl Dat is eigenlijk een forum waar gebruikers van Ziggo elkaar helpen, maar sommige problemen worden opgepakt door Webcare van Ziggo. Aan Webcare heb je meer dan aan medewerkers van klantenservice.

Vraag dus in je topic of een Webcare medewerker je kan helpen omdat je er met de klantenservice niet uit komt.

LO
door LOhV Mar 6, 2016 om 13:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel Carola,
Ik heb net een forum aangemaakt en hoop dat je gelijk hebt en Webcare mij wel fatsoenlijk kan helpen.

Cookies
door Cookies - Mar 6, 2016 om 14:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen
2

Je kunt de medewerkers van Ziggo ook een persoonlijk berichtje sturen door op hun gebruikersnaam te klikken. Iedere gebruiker waar Ziggo achter staat, is een medewerker van Ziggo. Kies er 1 uit die op die dag actief is (kijk morgen even).

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 6, 2016 om 17:37
1790 Antwoorden / 3 Vragen
2

Ziggo 44 euro 50 (stelletje afzetters..)
Vodafone 39 euro 50 (eerste jaar)
 
Weet waar je aan begint, helemaal als Ziggo wel goed werkte, om slechts 5 euro per maand te 'besparen'. Service bij Ziggo is waardeloos bij Vodafone is het pas echt een ware hel.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Es
EstherF74 - Jun 6, 2024 om 11:28
Geldzaken & recht

Inschrijven gemeente

Ik heb een koopwoning samen met mijn ex. Ik woon daar een paar dagen per week. Hij woont er nog volledig.
Het huis staat op onze beide namen. We hebben geen ruzie en alles gaat gemoedelijk. Het plan is om op termijn het huis te verkopen. Zodra we beide wat anders hebben gevonden. 

Sinds kort woon in ook meerdere dagen per week bij familie in een andere gemeente.  Ik wil mij gr ... Lees meer

He
Hetty oorbeek - May 29, 2024 om 22:24
Geldzaken & recht
Look out shag 50 gram vorige week betaalde ik 15,60 en vandaag 23,60 dit kan nie

Look out shag 50 gram vorige week betaalde ik 15,60 en vandaag 23,60 dit kan nie

Vorige week betaalde ik 15,60 deze week 23,60 voor 50 gram look out en dat terwijl de shag 3,40 omhoog zou gaan 
dit is zelfs een goedkope shag 
dit kunnen mensen niet meer betalen toch 

Mvg hetty oorbeek Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - Jun 6, 2024 om 11:46
Huishouden & energie

Wat voor matras heb ik?

Zo'n 15 jaar terug heb ik bij Wehkamp 2 matrassen gekocht. Deze hebben goed voldaan (nauwelijks kuilvorming, stevig maar niet te..) ik weet alleen niet van welk materiaal ze zijn. Hoe check je zoiets? Er zitten geen stickers meer op. Is in elk geval geen pocketvering of zoiets, gewoon iets simpels.
Ze zijn nu wel aan vervanging toe, dus daarom wil ik graag weten waar ze van zijn gemaakt. ... Lees meer