ka
door kaketoe Oct 26, 2009 om 09:07
Geldzaken & recht

DSB en vermogensbelasting zwevende renteloze geld

Hallo

Kan iemand mij antwoord geven op de volgende vragen.

Nu DSB failliet is en de mensen tot 100 duizend euro hun geld ooit wel terug krijgen maar renteloos en zonder vergoeding, kun je dan ook niet onder de vermogensbelasting uitkomen.
Ik bedoel je mist rente, op vermogen en rendement is min of meer de vermogensbelasting gebasseerd. Als je 0,0 krijgt plus je geld niet hebt verwacht de staat dan nog steeds dat je 1,2% betaald?????
Als ze dit geld 2 maanden niet uitkeren en vlak voor het nieuwe jaar uitkeren dan kunnen we het niet opgeven als schuld of wat dan ook en kunnen we weer gewoon betalen???
Weet iemand hoe dit zit en hoe je onder die vermogensbelasting eventueel uit kan komen in zo een situatie??

Op de site van DNB staat dat wanneer je je saldo van je dsb rekening niet kent, dit door technische redenen volgens de dsb niet op te vragen was. Maar in d eloop van de week van 19 oktober zou dit naar verwachting opgelost zijn. Deze week is inmiddels voorbij. Is het gemaakt en hoe zouden we dat saldo op moeten vragen????

207 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 26, 2009 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je krijgt van DNB ook rente vergoedt tot 12 oktober (Datum is niet helemaal zeker). En ook al heb je het niet op 31-12 terug, je moet het toch opgeven aan de belasting. Het werkeljke rendement is niet belangrijk, al leidt je verlies wat bv met aandelen altijd kan, de staat gaat toch van 4% rendement uit.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2009 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou maar tevreden zijn met die max. 100.000 euro en blij zijn dat die regeling er is ook de ijsland spaarders kregen geen rente dat verlies moet je gewoon nemen.
Groet Valerius