lo
door loekoek Jun 22, 2009 om 14:07
Geldzaken & recht

Dubbele kosten pinnen

In Thailand kun je alleen vaste bedragen pinnen (in veelvouden van 5.000)tot maximaal 20.000 Thb per transactie. Voor elke pintransactie door een buitenlander wordt Thb 150 (ca.eur. 3,30)extra in rekening gebracht. Bij terugkeer in Nederland blijkt dat Ing/Postbank voor elke transactie ook nog eens eur.1,82 in rekening brengt. Het is maar dat u het weet. In het buitenland word je financieel gediscrimineerd en in Nederland legaal bestolen (nl. met instemming van osn Parlement).Dit voor u ter kennisname.

460 7 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Jun 22, 2009 om 14:18
1379 Antwoorden / 2 Vragen

En wat is de vraag???????

Deze rubriek heet niet voor niets vraag en antwoord!!!!!!!

harrie
door harrie - Jun 22, 2009 om 14:29
765 Antwoorden / 36 Vragen

L..koek

Voortaan gewoon cash geld meenemen, moet je kijken wat het dan kost... De kosten nu bij 20.000 thb is nog geen 1.25% oftewel € 5.- om ruim € 400.- te wisselen. Nog nooit zo goedkoop geweest.

kenwel2
door kenwel2 - Jun 22, 2009 om 14:50
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@loekoek: Ga dan met cash naar Thailand....en anders blijf je in een europees land..(Hier verkopen ze overigens ook loempia's hoor)

Dit is een vraag en antwoordrubriek, zoals mijn voorganger al aan u opmerkte...

Dit voor u ter kennisname.

Gr. Henri

edrick3
door edrick3 - Jun 22, 2009 om 19:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, dat is nou eenmaal niet anders. In Laos gebeurt dat trouwens ook en dat zal in nog wel meer landen het geval zijn. Dat je bij ING die kosten moet betalen staat trouwens in de voorwaarden voor het gebruik van je pinpas!!! Alleen als je een uitgebreider betaalpakket hebt (tegen dus meerkosten) dan hoef je deze omwisselingskosten niet te betalen.

lo
door loekoek - Jun 22, 2009 om 19:24
30 Antwoorden / 5 Vragen

edrick3. Dank voor uw positieve antwoord. U geeft duidelijk aan hoe het zit. vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jun 22, 2009 om 20:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag loekoek, eventueel in de toekomst (ook) travellercheques meenemen met kleine bedragen, maar dan ook vooraf controleren of u nog vanalles aan transactiekosten (ook in Nederland) moet betalen.

vr.gr.

cr
door criticus - Aug 27, 2009 om 13:35
48 Antwoorden / 4 Vragen

met een betaalpakket is het zo dat wanneer je met je bankpas pint de ingbank haar administratie kosten niet berekend. alle andere kosten (wisselkosten/kosten die bank thailand berekend) moet je gewoon betalen. goed lezen wat er in de voorwaarden van het betaalpakket staan!!!!

criticus