ji
door jitteke53 Sep 16, 2004 om 08:58
Geldzaken & recht

E-go creditcard postbank

Uit zelfbescherming wilde ik geen creditcard met de mogelijk tot betalen in termijnen en met een hoog maximum. De E-go card van de postbank met een max. van ca 220 euro vond ik mij prima, af en toe bestel ik via internet iets in het buitenland en dan is betalen via creditcard gemakkelijk.  Nu stopt de postbank per 1 oktober met deze card en gezien financiele problemen in verleden, krijg ik geen "echte" card, Wie weet een oplossing?

1543 13 Rapporteer

whatsinaname
door whatsinaname - Sep 18, 2004 om 07:20
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit met hetzelfde probleem. De ANWB heeft een VISA creditcard die je
geloof ik automatisch krijgt bij lidmaatschap. Je kan de ANWB gratis
bellen voor meer info: 0800-0503. Meld je je 1 oktober aan dan krijg je
drie maanden lidmaatschap gratis.

Dan heeft de griezelboekenclub ECI ook een "gratis" VISA kaart in de  aanbieding.

Erg vervelend dat we zo'n omweg moeten kiezen met extra kosten
bovendien. En ik weet niet eens of het wel gaat lukken. Ik heb ook
helemaal geen zin om al mijn privégegevens te verstrekken voor zo'n
kaart maar ik heb 'm wel nodig voor internetaankopen.

Let wel goed op wat je totale kosten gaan worden als je je bij de ANWB
of ECI aanmeldt: bij ECI ben je verplicht 4 boeken per jaar te kopen
terwijl je niet eens vooraf kan nagaan wat dat gaat kosten. Brrrr.

whatsinaname
door whatsinaname - Sep 18, 2004 om 07:31
6 Antwoorden / 0 Vragen

Eehmm, ik bedoelde eigenlijk: "boekengriezelclub"

ECI is voor mij echt de laatste optie. Ik vind het trouwens hufterig
van de Postbank om de E-go kaart zomaar te stoppen. Ook al heb ik er
een paar jaar veel plezier van gehad. Tip: zorg ervoor dat je de
"roodstand"van je CC onmiddellijk aanvult. Dit doe je heel simpel door
er geld naar over te boeken. Rood staan op je giro of bankrekening is
goedkoper dan op je CC.

ma
door maupie1 - Sep 19, 2004 om 11:49
17 Antwoorden / 0 Vragen

De postbank stopt met de E-go creditcard. Hierover krijg je bericht. Het is jammer dat je niet in aanmerking komt voor een nieuwe kaart, maar de bank heeft hier waarschijnlijk een goede reden voor. Een eventuele verlenging van de kaart had er ook niet ingezeten, als de kaart wel was blijven bestaan.

Ik had ook de E-go card maar deze is keurig netjes ververvangen door een veel betere en meer geacepteerde ING Card.

Daarnaast zijn er andere manieren om op het internet te betalen. Via Pay-Pal of Way2pay bijvoorbeeld. hier kun je per overboeking geld storten op een internetrekening en via deze manier betalen. Pay-pal wordt ook bijna overal geaccepteerd

whatsinaname
door whatsinaname - Sep 20, 2004 om 01:03
6 Antwoorden / 0 Vragen

Waar heb je het over? Ik gebruik de E-go creditcard al jaren en hij
werd zonder problemene verklengd. Hij wordt inderdaad niet verlengd als
ING Card wegens "onvoldoende voeding" op mijn girorekening. Ik heb geen
zin om bij mijn andere bank - ABN AMRO - de hele BKR procedure te
doorlopen en zo via ABN AMRO aan een kaart te komen. Ik heb ook
helemaal geen kredietlimiet van 2500 euro nodig aangezien ik de kaart
alleen gebruik voor bescheiden internetaankopen. Of de Postbank mij wel
of niet terecht geen kaart toekent kan jij helemaal niet beoordelen.
Een kredietlimiet van EUR 250 was voor mij en vele anderen meer dan
voldoende. Had ik een hogere limiet nodig dan stortte ik gewoon bij
vanaf mijn girorekening. Hiermee voorkwam ik ook het betalen van circa
20% rente over rood staan.

Paypal ken ik als geen ander en je bewering dat dit een alternatief is
voor een creditcard is helemaal niet waar: geen enkele reguliere
webwinkel accepteert Paypal. Heb je wel eens een boek op www.amazon.com
gekocht met Paypal? Ik dacht het niet. Daarnaast is Paypal een slecht
bedrijf. Zie bijvoorbeeld www.paypalsucks.com.

jubereva
door jubereva - Sep 20, 2004 om 23:32
42 Antwoorden / 17 Vragen

Wees maar blij dat de EGO-Card eruit gaat. Bij mij zijn stelselmatig allerlei bedragen in dollars afgeboekt. De Postbank wil dat ik aangifte doe, maar de politie wil de aangifte niet opnemen, omdat ze niet overtuigd zijn van fraude. Dat moet eerst aangetoond worden. Ellende en ruim €400 armer. Ik moet nog maar zien dat dat geld terug komt. Omdat de Ego Card weinig gebruikt werd, keek ik niet geregeld naar de afschriften. Nu blijkt het dus al vanaf april 2003 aan de gang te zijn.

whatsinaname
door whatsinaname - Sep 21, 2004 om 08:43
6 Antwoorden / 0 Vragen

Vervelend dat het onmogelijk is voor gebruikers van Mozilla Firefox om op dit forum te posten. Een slechte beurt van de Vara!

Maar goed. Je weet dat je een chargeback kan vragen voor afboekingen die max. 180 dagen geleden zijn gedaan?

Je kan overwegen een brief te sturen naar de directie van de Postbank en een klacht in te dienen bij www.sgc.nl (bankzaken).

jubereva
door jubereva - Sep 21, 2004 om 08:59
42 Antwoorden / 17 Vragen

Ik weet dat ik dat over 180 dagen terug kan krijgen, maar helaas duurt het al vanaf april 2003 en de grootste bedragen zijn van voor die 180 dagen. En wat betreft die klacht? Ik wacht nog op reactie van de Postbank. Er wordt al gewerkt aan een klacht.

ja
door janssenjmh - Sep 27, 2004 om 14:30
10 Antwoorden / 1 Vragen

Way2pay gaat echter ook verdwijnen, heb ik mail van gehad,
was redelijk systeem, heb een aantal malen snel mee kunnen betalen en zelfs wat welkomskorting gehad. Er komt een alternatief, maar niet zo uitgebreid. Dus daar zou ik voorlopig ook maar niet op overstappen!

ma
door maupie1 - Oct 3, 2004 om 19:04
17 Antwoorden / 0 Vragen

Het valt mij op dat veel mensen op dit vraag en antwoord bord. Er alles aan doen om een organisatie onderuit te halen.

Gelezen de reacties op dit topic ben ik toch van mening dat de problemen aan beide kanten gezocht moet worden.

Ik ben klant van de genoemde bank. Tot alle tevredenheid. Vandaag mijn nieuw MC60 van het postkantoor gehaald. Helemaal Gratis.

Jubereva, als ik eerlijk ben geloof ik er geen barst van wat je zegt.

Het gaat er bij mij niet in dat je pas een jaar na dato er achter komt dat er bestedingen zijn gedaan met je creditcard. Je geeft aan dat je de Card zelf amper gebruikt. Het moet je toch wel opgevallen zijn dat er elke maand iets van je rekening werd afgeschreven ten behoeve van je creditcard.

En als je dat merkt dan kijk je toch direct waar dit weg komt. Het is erg klote dat je geld kwijt bent geraakt wanneer iemand anders misbruik heeft gemaakt van je kaart. Maar je bent zelf ook ongelovig nalatig geweest. En geloof niet dat de bank je in deze laat barsten.

Ze houden zich echter wel aan de regels. één daarvan is dat ze pas een onderzoek kunnen instellen als er een aangifte is. Dus ligt je probleem bij de rechtstaat en niet bij de bank.

En whatsinaname. Jij bent een stumper. Je krijgt de ING Card niet zoals je zegt omdat er te weinig saldo op je rekening binnenkomt. Met andere woorden. Je bent niet kredietwaardig voor een Creditkaart.

Mijn inziens probeert de bank je te behoeden tegen kosten die je gaat maken en vervolgens niet meer kunt aflossen. Waarschijnlijk zit je al diep in de shit anders hadden ze je heus wel een normale PostbankCard aangeboden.

Dus wederom ligt het probleem niet bij de bank, maar bij deze keer bij de klant.

En wil je een andere kaart, kijk eens http://www.originalvisa.nl/jsp/aanvraag_visa_card.jsp,  Hier krijg je het eerste jaar een gratis kaart, is niet bankgebonden.. Maar je wel kredietwaardig zijn....

jubereva
door jubereva - Oct 3, 2004 om 21:50
42 Antwoorden / 17 Vragen

Prima, als je me niet geloofd. Dat is niet mijn probleem en ik geloof ook niet dat ik een bank onderuit haal als ik zeg wat er gebeurd is. Je vergeet dat er per maand automatisch een bedrag naar de rekening wordt afgeboekt. Ach, laat maar. Op deze manier heb ik geen zin om een probleem te bespreken. Als je er al vanuit gaat dat mensen de waarheid niet spreken, dan kun je wel ophouden...!!

ma
door maupie1 - Oct 3, 2004 om 22:29
17 Antwoorden / 0 Vragen

Ik maakte zelf ook gebruik van de e-go card. Dus ga me a.u.b. niet de werking van de E-go uitleggen. Wanneer er geen bestedingen zijn wordt er ook niets van je gironummer geboekt. Ik gebruikte de card alleen voor internetbestellingen. En als die bestedingen waren afgelost werd er ook niet meer maandelijks geïncasseerd. Dit laat zien dat je niet weet wat voor product je in huis hebt. Ik ben van mening dat het uiterst vervelend is dat er misbruik is gemaakt van je card, maar ik vind het ook een beetje gemakzucht en naiefiteit van jezelf. Ik keek maandelijk naar mijn bestedingen via de e-go site. Juist omdat er bekend is dat er veel fraude wordt gepleegd met creditcards.

Ik wil je mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik zei niets van je verhaal geloof. Ik geloof je verhaal wel, maar de fout ligt hier mijn inziens niet 100% bij de bank.

Daarnaast is het nog niet te laat om het verloren geld te reclameren.

Het is mogelijk om een onderzoek in te stellen naar de transacties. In je e-go overzicht kun je zien naar welke organisaties het geld is gegaan en soms staat zelfs vermeld welke producten en diensten er zijn gekocht.

Met deze gegevens kun je aangifte doen bij de politie. Dit is namelijk vaak wel te traceren. En een aanklacht betreffende deze transacties zijn zij verplicht om in behandeling te nemen.

Naar aanleiding van de door jou geleverd fraudeleuze transacties is het vaak mogelijk de fraudeur te achterhalen.

Fraudeur X heeft op jouw naam 20 DVD's besteld. Deze staan met een productkenmerk in jouw e-go overzicht. De politie kan met dit kenmerk een onderzoek starten bij het leverende bedrijf. De DVD's zijn ergens afgeleverd, met een beetje geluk bij de fraudeur.

De politie kan vervolgens richting Postbank aantonen dat er misbruik is gemaakt van je card. Vervolgens krijg je tot maximaal 180 dagen terug.

Ik weet dat het al in 2003 speelde, hier vrees ik dat je niets van terugziet. Ik heb de voorwaarden van mijn e-go er nog eens op na gelezen. Maar het komt er eigenlijk op neer dat je zelf verantwoordelijk bent voor de besteding met je Card en dat je zelf regelmatig je uitstaande saldo moet checken.

Overigens kan je card alleen zijn misbruikt als je eerder iets hebt aangeschaft via een onveilige site, of je pc besmeurd is met spyware. Dit zeg ik niet om zout in de wonden te strooien, maar puur als waarschuwing.

O ja. ik weet niet of je nu die nieuwe card hebt? Deze is tegen zulk soort fraude verzekerd. Wel beter dus.

sk
door skippy4u - Oct 14, 2004 om 20:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag van jitteke53
en het antwoord van whatsinaname daarop ...

Ik heb een BIJcard van de Bijenkorf als alternatief na het vervallen van de E-go creditcard. Ik ga de card alleen gebruiken voor kleine aanschaffen via internet (eBay). Deze kan tegenwoordig ook als creditcard via MasterCard gebruikt worden. De card kost maar 12,50 per jaar. En ik heb een door mijzelf bepaalde (verlaagde!)bestedingslimiet van 250 Euri!

Extra aandacht daarbij voor het aanvraagformulier:
1. Je hoeft echt niet alle persoonlijke informatie op te geven voor acceptatie 2. Bij het opgeven van de bestedingslimiet staat een minimum van 1.150.  Kruis bij de rubriek Bestedingslimiet de keuze "anders" aan en geef 250 op met de opmerking dat dat kan volgens een medewerker van de Service Desk en je krijgt je card thuis met die limiet.

jubereva
door jubereva - Oct 14, 2004 om 21:42
42 Antwoorden / 17 Vragen

Alles is opgelost. Het Amerikaanse bedrijf dat ten onrechte van mijn
rekening heeft geplukt, heeft alles teruggestort en het teveel aan
rente betaalde geld krijg ik ook terug.