tilburgia
door tilburgia May 23, 2009 om 11:46
Geldzaken & recht

EBay

eBay.


Een probleem op zich. Elke dag wel nieuwe regeltjes, aanpassingen van de algemene voorwaarden zoals het hun net even uitkomt. Zo'n anderhalf tot twee jaar geleden hebben ze een nieuwe aanpassing gedaan op het waardeeringssysteem. Voorheen was het zo dat je als verkoper de koper ook een feedback kon geven. Hetzei positief, negatief of neutraal. Onder de motivatie "wraakfeedbacks" is dit verleden tijd. Als verkoper kun je alleen nog een positieve feedback geven. ( onder wraakfeedbacks verstaat ebay een negatieve feedback beantwoorden met een negatieve feedback) Het maakt eBay niets uit dat je als verkoper problemen hebt met je kopers.



  1. slechte betaler > weken achter je geld aan moeten lopen

  2. leugenachtige feedbacks . > beweren artikel niet ontvangen te hebben, maar aangetekend verzenden al weigeren

  3. bewereN

  4. beweren zendingen bescHadigd ontvangen te hebben maar geven geen foto af (80%)

  5. adres is verzamelgebouw met centrale postkamer, pakket of zending is voor getekend maar de ontvanger heeft het niet 'GEKREGEN'

HIERVOOR KRIJG JE GEGARANDEERD EEN NEGATIEVE FEEDBACK


Jij als verkoper bent de klos want jij mag geen negatieve feedback geven! En als je waagt een negatieve mededeling in een positieve feedback te zetten wordt hij verwijdert en krijg je een waarschuwing.


Het aanvullende "sterren-waardeeringsysteem"


Kort maar krachtig. Alleen voor kopers ingevoerd. HIER KAN DE KOPER DE VERKOPER ook lekker "afzeiken" Terwijl de verkoper niet kan achterhalen wie wat aan steren gegeven heeft


Anderzijds is het zo dat de verkoper de koper niet kan beoordelen met een zg "sterrenwaardeeringssysteem"


Bijv. Hoe hij is met betalen, communicatie, enz.


Allemaal punten die mijn doen denken aan de mogelijkheid dat eBay een groot belang heeft bij het aantal kopers en minder aan verkopers!. Volgens mij is het altijd nog gelijke monniken gelijke kappen. En volgens mijn bescheiden mening is het verschil in beoordelingen kunen afgeven van verkopers naar kopers de reinste DISKRIMINATIE'


DAAROM WIL IK DIT FORUM OPEN: WEL OF GEEN DISCRIMINATIE?


 




  1. beweren iets niet ontvangen te hebben  

424 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - May 23, 2009 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Inderdaad en als er iets is met de koper/verkoper schuild ebay zich onder Wij zijn alleen maar een doorgeef advertentie en wij wassen onze handen in onschuld Komt nog bij dat Paypal Ebay is Mocht er wat zijn met betalingen Halen ze dat gewoon van je Paypal rekening Ook al heb je niets gedaan Ik heb er voor gekozen om er mee op te houden een stuk rustiger mag ik wel zeggen Ze zijn nu eenmaal onaantastbaar Marktplaats is ook al in handen van ebay Een soort mc donald effect


groet en sterkte

ve
door verwijderd - Oct 9, 2009 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ebay is waardeloos, het "belachelijk nieuw beleid" van Ebay hangt me meer dan de strot uit.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer