tilburgia
door tilburgia May 23, 2009 om 11:46
Geldzaken & recht

EBay

eBay.

Een probleem op zich. Elke dag wel nieuwe regeltjes, aanpassingen van de algemene voorwaarden zoals het hun net even uitkomt. Zo'n anderhalf tot twee jaar geleden hebben ze een nieuwe aanpassing gedaan op het waardeeringssysteem. Voorheen was het zo dat je als verkoper de koper ook een feedback kon geven. Hetzei positief, negatief of neutraal. Onder de motivatie "wraakfeedbacks" is dit verleden tijd. Als verkoper kun je alleen nog een positieve feedback geven. ( onder wraakfeedbacks verstaat ebay een negatieve feedback beantwoorden met een negatieve feedback) Het maakt eBay niets uit dat je als verkoper problemen hebt met je kopers.

  1. slechte betaler > weken achter je geld aan moeten lopen

  2. leugenachtige feedbacks . > beweren artikel niet ontvangen te hebben, maar aangetekend verzenden al weigeren

  3. bewereN

  4. beweren zendingen bescHadigd ontvangen te hebben maar geven geen foto af (80%)

  5. adres is verzamelgebouw met centrale postkamer, pakket of zending is voor getekend maar de ontvanger heeft het niet 'GEKREGEN'

HIERVOOR KRIJG JE GEGARANDEERD EEN NEGATIEVE FEEDBACK

Jij als verkoper bent de klos want jij mag geen negatieve feedback geven! En als je waagt een negatieve mededeling in een positieve feedback te zetten wordt hij verwijdert en krijg je een waarschuwing.

Het aanvullende "sterren-waardeeringsysteem"

Kort maar krachtig. Alleen voor kopers ingevoerd. HIER KAN DE KOPER DE VERKOPER ook lekker "afzeiken" Terwijl de verkoper niet kan achterhalen wie wat aan steren gegeven heeft

Anderzijds is het zo dat de verkoper de koper niet kan beoordelen met een zg "sterrenwaardeeringssysteem"

Bijv. Hoe hij is met betalen, communicatie, enz.

Allemaal punten die mijn doen denken aan de mogelijkheid dat eBay een groot belang heeft bij het aantal kopers en minder aan verkopers!. Volgens mij is het altijd nog gelijke monniken gelijke kappen. En volgens mijn bescheiden mening is het verschil in beoordelingen kunen afgeven van verkopers naar kopers de reinste DISKRIMINATIE'

DAAROM WIL IK DIT FORUM OPEN: WEL OF GEEN DISCRIMINATIE?

  1. beweren iets niet ontvangen te hebben

424 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 23, 2009 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad en als er iets is met de koper/verkoper schuild ebay zich onder Wij zijn alleen maar een doorgeef advertentie en wij wassen onze handen in onschuld Komt nog bij dat Paypal Ebay is Mocht er wat zijn met betalingen Halen ze dat gewoon van je Paypal rekening Ook al heb je niets gedaan Ik heb er voor gekozen om er mee op te houden een stuk rustiger mag ik wel zeggen Ze zijn nu eenmaal onaantastbaar Marktplaats is ook al in handen van ebay Een soort mc donald effect

groet en sterkte

ve
door verwijderd - Oct 9, 2009 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ebay is waardeloos, het "belachelijk nieuw beleid" van Ebay hangt me meer dan de strot uit.