ri
door richardj Sep 22, 2011 om 14:54
Geldzaken & recht

ECI

Wij krijgen een aanmaning van ECI voor een levering van januari '11. Volgens ons boeken nooit ontvangen en hiervoor nooit een aanmaning ontvangen. Nu beweert ECI dat wij moeten bewijzen dat we de boeken niet ontvangen hebben. Hoe moet ik dat doen?

847 6 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Sep 22, 2011 om 14:59
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het is andersom.

ECI moet bewijzen dat u de boeken ontvangen heeft.

Bewijs is: uw handtekening die door u gezet is toen u de boeken ontving.

ri
door richardj - Sep 22, 2011 om 15:06
2 Antwoorden / 2 Vragen

Wordt door TNT bezorgd zonder ontvangstbewijs oid.

tdehond
door tdehond - Sep 22, 2011 om 15:17
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=richardj schreef op donderdag 22 sep 2011, 15:06]Wordt door TNT bezorgd zonder ontvangstbewijs oid.

ECI voert thuiswinkel waarborg. Dus deze a.v. gelden.

a.v. ECI
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Hier wordt dus gehandeld conform de wet koop op afstand.
Als ECI niet kan aantonen dat u de boeken niet ontvangen heeft hoort deze terug te betalen. Ik neem aan dat niet uitdrukkelijk met u is overeengekomen dat u het risico over zou nemen tijdens de verzending door ECI

tdehond
door tdehond - Sep 22, 2011 om 15:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen

oops

Als ECI niet kan aantonen dat u de boeken niet ontvangen heeft moet zijn

Als ECI niet kan aantonen dat u de boeken ontvangen heeft moet terugbetaald worden ( of alsnog geleverd)

eci webcare
door eci webcare - Sep 23, 2011 om 14:56
13 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

Vervelend om te lezen dat de levering zo slecht verlopen is, na zo''n lange tijd wordt het lastig om uit te vinden waar de bestelling beland is. Als je je naam, adres, woonplaats en klantnummer maild naar webcare@eci.nl dan ga ik je hiermee helpen, wil graag uitzoeken waar het fout is gegaan.

ri
door richardj - Sep 23, 2011 om 15:12
2 Antwoorden / 2 Vragen

Beste webcare,
bedankt voor je reactie, het is allemaal opgelost. Boek wordt nogmaals verstuurd en de incassokosten worden ingetrokken. Nav telefonsich onderhoud met uw medewerkster MIranda Alflen.