zi
door zira Sep 20, 2011 om 11:51
Geldzaken & recht

Eci

ik heb een vraag over de eci.

ben al jaren lid bij deze club nu hebben ze het een en ander veranderd namelijk je moet 25 euro vooruit betalen en dan mag je uit hun vip boeken, een boek kiezen (dit is in plaats van het kroonboek gekomen, vertelde ze me) maar ze kunnen toch niet zo maar je verplichten om dat geld vooruit te betalen? ik wil dit niet en na drie maal tel. contact met hun te hebben gehad komen we niet verder dan dat ik mijn heb abonnement opgezegd maar nu blijkt dat ik toch als nog die 25 euro moet betalen anders... heb nu twee keer een aanmaning gekregen en ze dreigen met een incassoprocedure kan dit zo maar?

1992 34 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Sep 20, 2011 om 12:05
4744 Antwoorden / 9 Vragen

ECI beroept zich op de wet op de vaste boekenprijs m.b.t. het VIP Gebeuren.

M.i. hoort u per datum dat de nieuwe voorwaarden in gingen uw overeenkomst te kunnen beëindigen als u niet akkoord gaat met deze voorwaarden.
Is uw overeenkomst conform uw wens beëindigd?

U kunt in verweer gaan met verwijzing naar wat in de a.v. van ECI staat. Doe dit schriftelijk liefst aangetekend.
Zie a.v.
artikel 13 a.v.
Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

zi
door zira - Sep 20, 2011 om 12:52
8 Antwoorden / 1 Vragen

Nou ik was niet echt op de hoogte van deze verandering dat wil zeggen dat ze via de mail doorgaven dat je mee kon doen aan dit vip gebeuren.
Er staat echter (volgens mij) nergens dat het gewoon verplicht is deze betaling voor af te doen zodat je die korting boeken kunt bestellen.
Ik heb wel gereageerd toen de eerste herinnering binnen kwam over die 25 euro die nog open stond.
Kreeg toen als antwoord dat ik dan maar moest opzeggen en nog wel even de kwartaal besteling moest doen, dit is ook gebeurt maar ik moet dus volgens hun nog die 25 bet. En dan een boek bestellen uit dat vip gebeuren. Volgens mij kan dit toch niet zo maar? Ik heb toch het recht om hier niet mee akkoord te gaan, ook omdat de voorwaarden, toen ik 18 jaar geleden lid werd, anders waren.

stacey
door stacey - Sep 20, 2011 om 13:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=zira schreef op dinsdag 20 sep 2011, 12:52]Nou ik was niet echt op de hoogte van deze verandering dat wil zeggen dat ze via de mail doorgaven dat je mee kon doen aan dit vip gebeuren.
Er staat echter (volgens mij) nergens dat het gewoon verplicht is deze betaling voor af te doen zodat je die korting boeken kunt bestellen.

Heeft niets te maken met vooruitbetalen om korting op boeken te krijgen......

Bovendien is dit is al zo sinds 2010 ..............
Je moet 4 boeken per jaar bestellen, was (of nog) 1 per kwartaal, kom je die verplichting Niet na dan krijg je een vrije keuzebon a 25,00 en die betaal je dan en daarmee kun je wanneer je wilt een boek uitzoeken voor dat geld.
Geen kwestie van vooruitbetaling maar betaling ter nakoming van je contractverplichting (bestellen van een x aantal boeken in bepaalde periode of indien geen boek een bon)

Met opzeggen vervalt die verplichting die je reeds had niet dus je zult gewoon moeten betalen en een boek uitzoeken dan.
Als je aan je verplichting voldaan hebt kun je opzeggen.

En dat de voorwaarden 18 jaar geleden anders waren doet niet terzake, het is sinds 2010 gewijzigd en daar ben je mee accoord gegaan dus dat geldt nu gewoon.

tdehond
door tdehond - Sep 20, 2011 om 14:01
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als u niet vooraf op de hoogte gesteld bent van de aparte voorwaarden dan kunt u m.i. per datum dat deze nieuwe voorwaarden ingingen opzeggen. Ik kan ook niet terugvinden dat u vooraf 25 euri moet betalen als "flut" lid.

Ik vind wel het tegendeel terug in hun a.v. ( niet meer dan 50 % vooraf betalen) Er is m.i. nergens het beding terug te vinden dat u vooraf moet betalen.

Geeft schriftelijk aangetekend aan dat ECI in gebreke is gebleven u op enigerlei wijze vooraf te informeren over de verplichting tot betaling van 25 euri per kwartaal vooraf, tenzij ECI kan aantonen dat u vooraf op de hoogte gesteld bent dat u verplicht bent om 25 euri vooraf te betalen om zo'n boek te kunnen bestellen.

U gaat met dit beding niet akkoord en zegt dan ook per datum dat dit beding zonder u vooraf in kennis te stellen in ging uw overeenkomst met ECI annuleert. Verwijs tevens naar het al vermelde artikel in hun a.v.

Geeft aan dat uw inziens hier sprake is van een overtreding van de wet Oneerlijke Handelspraktijken, omdat nagelaten is u vooraf mee te delen dat u verplicht bent om vooraf 25 euri te betalen om een VIP boek te bestellen.

Ga in a.v. na hoe en waar u de klacht in kan dienen en hoe de geschillen procedure loopt.

Maak een paar copiën van deze brief, dan kunt u een copie zenden aan incassobureau.

stacey
door stacey - Sep 20, 2011 om 14:18
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 20 sep 2011, 14:01]Als u niet vooraf op de hoogte gesteld bent van de aparte voorwaarden dan kunt u m.i. per datum dat deze nieuwe voorwaarden ingingen opzeggen. Ik kan ook niet terugvinden dat u vooraf 25 euri moet betalen als "flut" lid.

Lees de voorwaarden ed even als je niet weet hoe het werkt, je komt nu met allemaal niet kloppende bedingen en niet kloppende `feiten ed.......

Niets te maken met vooruitbetalen, neem je geen boek af als dat moet dan krijg je bon en die betaal je waar je anders dat boek zou betalen..............Simpel

En beroepen op niet accepteren gewijzigde voorwaarden (waar je destijds wel of niet voor kon kiezen..........)
lijkt me jaar na dato ook beetje Te laat............

Er is overigens niet veel veranderd als vraagsteller er al 18 lid is, ze krijg nu niet een ongewenst boek in d`r maag gesplits als ze zelf niet heeft besteld maar een bon om zelf (later) alsnog wat te kiezen.............die bon moet ze gewoon betalen.
Hele verbetering met hoe het voorheen ging zou ik zeggen.

Voor zover ik weet is die bon gewoon vrij te besteden daar, en hoeft het geen Vip boek te zijn, maar daar die voordeliger zijn heb je `meer boek voor minder geld` zeg maar, maar dat moet je zelf weten verder.

Dus niet moeilijk doen met incassoburo, betalen zul je het gewoon moeten en kosten lopen anders alleen maar op...........

birdies
door birdies - Sep 20, 2011 om 14:22
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Ik vind wel het tegendeel terug in hun a.v. ( niet meer dan 50 % vooraf betalen) Er is m.i. nergens het beding terug te vinden dat u vooraf moet betalen. ..........

Heeft met vooruit betalen 3x niks te maken. Niet handig voor topicstarter als je verkeerde info geeft!

stacey
door stacey - Sep 20, 2011 om 14:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Eerdere vraag over de vrije keuze bon en reactie van ECI Webcare: Klik Hier

zi
door zira - Sep 20, 2011 om 14:42
8 Antwoorden / 1 Vragen

Het maakt niet uit hoe je het noemt het is en blijft een soort van tegoed bon.
Dat is niet waar ik toen die tijd voor gekozen heb, daar komt nog bij dat ik alle mail enz nog eens na heb gelezen over die verandering en dat ik vanaf 2010 nergens iets terug kan vinden over wat voor een uitleg dan ook, volgens mij heb ik dus niet eens de kans gehad om op te zeggen binnen het termijn wat daar voor geld. Het blijft een verplichting waar ik niet mee eens ben.
Je gaat toch ook niet bij bv een bakker of een supermarkt vooraf betalen en dan je boodschappen doen?
daar komt nog bij, dat je wel die 25 betaald zodat je na die tijd een boek kunt uit kiezen, maar ik moet ook een kwartaal bestelling doen, en dan uit dat vip gebeuren zo niet dan blijft dat bedrag open staan dus als ik een ander boek wil dan in die vip staat moet ik dus dubbel bestellen das niet wat ik wil.

stacey
door stacey - Sep 20, 2011 om 15:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=zira schreef op dinsdag 20 sep 2011, 14:42]Het maakt niet uit hoe je het noemt het is en blijft een soort van tegoed bon.
Dat is niet waar ik toen die tijd voor gekozen heb, .

Het is niets anders dan waar je in die tijd voor gekozen hebt.............
Blijkbaar heb je een keer niet besteld en dan krijg je die bon, anders had je een kroonboek gehad dus dit lijkt me beter dan heb je nog zelf keus.
Dus je moet geen bon betalen En een boek kopen........
Volgens mij haal je van alles door elkaar.

Het is al in 2010 veranderd maar het betreft geen Contractuele wijziging, het was verplicht boek het is nu bon bij niet aan bestelverplichting voldoen......
en gezien het feit dat het al jaar zo is had je dat al wel moeten weten ondertussen, er is destijds wel over gecommuniceerd en staat sindsdien ook zo uitgelegd op hun site dus claimen `ikke nie weten`...........is dan wel beetje lastig.

zi
door zira - Sep 20, 2011 om 15:19
8 Antwoorden / 1 Vragen

nou das nou net wat ik probeer uit te leggen ik heb al mijn kwartaalbestellingen gedaan al 18 jaar lang dus..... maar heb enkel niet gekozen uit dat vip gebeuren dus nu moet dat alsnog die bon (eerst betalen) en dan besteden blijft en is zeker geen verbetering wat mij betreft.
en die uitleg ja die zie ik ook, wil niet zeggen dat er ook staat dat je verplicht bent om die 25 euro te besteden aan een vip gebeuren...

eci webcare
door eci webcare - Sep 20, 2011 om 16:05
13 Antwoorden / 0 Vragen

Graag zou ik u de voorwaardes willen uitleggen, omdat het rust op een misverstand. Stuur u gegevens naar webcare@eci.nl, dan kunnen wij u helpen.

Met vriendelijke groet,
Jessica
ECI Webcare

tdehond
door tdehond - Sep 20, 2011 om 17:24
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=zira schreef op dinsdag 20 sep 2011, 14:42]Het maakt niet uit hoe je het noemt het is en blijft een soort van tegoed bon.
Dat is niet waar ik toen die tijd voor gekozen heb, daar komt nog bij dat ik alle mail enz nog eens na heb gelezen over die verandering en dat ik vanaf 2010 nergens iets terug kan vinden over wat voor een uitleg dan ook, volgens mij heb ik dus niet eens de kans gehad om op te zeggen binnen het termijn wat daar voor geld. Het blijft een verplichting waar ik niet mee eens ben.

M.i. is het ook een vorm van vooruitbetaling in de vorm van een bon, die bovendien beperkt "houdbaar" is. Deze bon kunt u een
jaar lang op elk gewenst moment inwisselen voor artikelen met logo.

tdehond
door tdehond - Sep 20, 2011 om 17:57
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 20 sep 2011, 17:46][quote=tdehond schreef op dinsdag 20 sep 2011, 17:24][M.i. is het ook een vorm van vooruitbetaling in de vorm van een bon, die bovendien beperkt "houdbaar" is. Deze bon kunt u een
jaar lang op elk gewenst moment inwisselen voor artikelen met logo.

Het is Geen vooruitbetaling.
Je Moet een boek kopen en betalen, doe je dat Niet dan moet je die bon kopen (die krijg je dan ipv dat boek) en betalen....... je moet 4 boeken per jaar afnemen, dus dat die bon binnen die termijn valt is niet zo vreemd dus.

Ik vind het vreemd als ik een tegoedbon betaal van 25 euro wat een jaar geldig is. Als ik t.s. goed begrijp moet ik naast een gewoon boek uit een beperkt aanbod een extra boek kopen of 25 euri ophoesten wat weg is als niet binnen een jaar een boek gekocht is.
Waar blijft het geld als je voor minder dan 25 euro in het volgende kwartaal een vip boek koopt? Blijft dat dan staan of wordt dat alsnog terug betaald of kan een restant geld alsnog verdwijnen zonder dat daar een boek tegenover stond na een jaar?

Ik kan me voorstellen dat deze niet goed geïnformeerde klant hier niet blij mee is.

stacey
door stacey - Sep 20, 2011 om 18:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 20 sep 2011, 17:57]

Ik vind het vreemd als ik een tegoedbon betaal van 25 euro wat een jaar geldig is. Als ik t.s. goed begrijp moet ik naast een gewoon boek uit een beperkt aanbod een extra boek kopen of 25 euri ophoesten wat weg is als niet binnen een jaar een boek gekocht is.
Waar blijft het geld als je voor minder dan 25 euro in het volgende kwartaal een vip boek koopt? Blijft dat dan staan of wordt dat alsnog terug betaald of kan een restant geld alsnog verdwijnen zonder dat daar een boek tegenover stond na een jaar?

Ik kan me voorstellen dat deze niet goed geïnformeerde klant hier niet blij mee is.

Je snapt het helemaal niet.............
Je gaat Zelf een contractuele Verplichting aan om 4 ( geselecteerde) boeken per jaar te kopen, dat zijn boeken in een bepaalde prijsklasse, na je verplichting mag je kopen wat je wilt.
Voldoe je niet aan die verplichting van uitzoeken/kopen uit die verplichte selectie dan krijg je een bon, dat is netjes want vroeger kreeg je de `maandselectie` in je maag gesplitst, dat was veelal een niet te vreten roman..........

Nu heb je dus vrij keuze (bon), het is feitelijk ook geen tegoed bon, het is feitelijk een (iets) Uitgestelde koopVerplichting.

Klanten zijn er dus feitelijk op Vooruit gegaan door die vrije keuze nu tegenover dat door ECI geselecteerde boek waar je niet op zat te wachten............

stacey
door stacey - Sep 20, 2011 om 20:15
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 20 sep 2011, 17:24][M.i. is het ook een vorm van vooruitbetaling in de vorm van een bon, die bovendien beperkt "houdbaar" is. Deze bon kunt u een
jaar lang op elk gewenst moment inwisselen voor artikelen met logo.

Het is Geen vooruitbetaling.
Je Moet een boek kopen en betalen, doe je dat Niet dan moet je die bon kopen (die krijg je dan ipv dat boek) en betalen....... je moet 4 boeken per jaar afnemen, dus dat die bon binnen die termijn valt is niet zo vreemd dus.

zi
door zira - Sep 20, 2011 om 20:55
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 20 sep 2011, 18:59][quote=tdehond schreef op dinsdag 20 sep 2011, 17:57]

Ik vind het vreemd als ik een tegoedbon betaal van 25 euro wat een jaar geldig is. Als ik t.s. goed begrijp moet ik naast een gewoon boek uit een beperkt aanbod een extra boek kopen of 25 euri ophoesten wat weg is als niet binnen een jaar een boek gekocht is.
Waar blijft het geld als je voor minder dan 25 euro in het volgende kwartaal een vip boek koopt? Blijft dat dan staan of wordt dat alsnog terug betaald of kan een restant geld alsnog verdwijnen zonder dat daar een boek tegenover stond na een jaar?

Ik kan me voorstellen dat deze niet goed geïnformeerde klant hier niet blij mee is.

Je snapt het helemaal niet.............
Je gaat Zelf een contractuele Verplichting aan om 4 ( geselecteerde) boeken per jaar te kopen, dat zijn boeken in een bepaalde prijsklasse, na je verplichting mag je kopen wat je wilt.
Voldoe je niet aan die verplichting van uitzoeken/kopen uit die verplichte selectie dan krijg je een bon, dat is netjes want vroeger kreeg je de `maandselectie` in je maag gesplitst, dat was veelal een niet te vreten roman..........

Nu heb je dus vrij keuze (bon), het is feitelijk ook geen tegoed bon, het is feitelijk een (iets) Uitgestelde koopVerplichting.

Klanten zijn er dus feitelijk op Vooruit gegaan door die vrije keuze nu tegenover dat door ECI geselecteerde boek waar je niet op zat te wachten............

We praten over een kwartaalselectie ipv. een maandselectie. Als jij niet gelukkig was met die keuze zocht je iets anders uit de gehele selectie.
Ik blijf erbij,dat je veel slechter uit bent. Voor die tijd kon je zelf een keuze maken uit de gehele selectie. Nu moet ik vlg de voorwaarden uit de VIP keuze maken. Zie onderstaande.

Voorwaarden van het VIP voordeelprogramma
Om als VIP te kunnen profiteren van de kortingen en voordelen van eci.nl, stelt de wet enkele voorwaarden aan de deelname aan het VIP voordeelprogramma:

• Als VIP bestelt u jaarlijks* ten minste 4 artikelen (boeken, cd's, dvd's, games) herkenbaar aan het logo.
Dat komt neer op gemiddeld 1 artikel per kwartaal.

• Eci.nl houdt per kwartaal de stand van uw bestellingen bij in een VIP teller. Loopt u achter op het schema van
gemiddeld 1 VIP artikel per kwartaal, dan ontvangt u in dat kwartaal automatisch een Vrije Keuze Bon
à € 25,-. Loopt u voor of gelijk op het schema, dan ontvangt u geen Vrije Keuze Bon. Deze bon kunt u een
jaar lang op elk gewenst moment inwisselen voor artikelen met VIP logo. U ontvangt maximaal vier Vrije Keuze
Bonnen per jaar*. De Vrije Keuze Bon is vanaf afgifte een jaar geldig (deze datum wordt ook op de Vrije Keuze
Bon weergegeven). Zodra u 4 VIP artikelen heeft besteld, ontvangt u in dat jaar* geen Vrije Keuze Bon meer.

Tot zover de voorwaarden, die ik nu heb opgezocht.
Het verhaal begint bij het feit, dat ik tegen deze gewijzigde voorwaarden niet heb kunnen reageren. Het afdoen met het verhaal, dat dit al een jaar loopt is voor mij geen reden.
ECI heeft voor mij nagelaten om mij duidelijk te maken wat er ging veranderen.
Een mailtje is niet voldoende. Als ik een bestelling doe, moet ik bij de meeste leveranciers akkoord gaan met de verkoopvoorwaarden.
Bij ECI staat dat het niet, dus ik bestel vlg. de oude voorwaarden.
Passen ze deze aan, dan moet ik de mogelijkheid krijgen om hier mee te stoppen.

stacey
door stacey - Sep 20, 2011 om 21:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zoals ik al eerder zei, het zijn geen gewijzigde Voorwaarden, het is nu een vrije keuze bon ipv verplicht geselecteerd boek bij niet bestellen, stuk beter.

Ik ben zelf ook lid geweest, en je moest altijd al kiezen uit een Geselecteerde boeken selectie, want je mocht bv geen afgeprijsd boek kiezen voor je kwartaalverplichting, dat mocht pas als extra boek................
De Geselecteerde keuzeboeken van vroeger heten nu VIP boeken, ander naampje zelfde beestje.............

zi
door zira - Sep 20, 2011 om 21:32
8 Antwoorden / 1 Vragen

De voorwaarden zijn wel gewijzigd. Zelf als je het beestje een andere naam geeft, verandert de voorwaarden.
Dat ik een keuze moet maken weet ik ook wel, maar dan wel aan mij de keus.
Ik moet nu 25 euro betalen voor een tegoedbon, die ik alleen in het VIP deel kan besteden.
Als ik vroeger geen boek bestelde kreeg ik een boek. Nu een bon.
Of dat beter is, is maar de vraag. In ieder geval heb ik hier niet om gevraagd.

stacey
door stacey - Sep 20, 2011 om 21:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=zira schreef op dinsdag 20 sep 2011, 21:32]De voorwaarden zijn wel gewijzigd. .

Dat zie je verkeerd, naamswijziging is geen wijziging voorwaarden.
Bovendien is het al zo sinds 2010 het is nu alweer bijna 2012.......
Maar je krijgt die bon alleen als je Niet aan je Verplichting hebt voldaan........

Maar het is niet aan jou de keus, maar de keus die je krijgt en die geldt om te voldoen aan je verplichting, zoals die al jaren geldt............
En nu krijg je een bon en vroeger een door hun gekozen boek, nee dat is een eigen keus.......

Maar kan wel bezig blijven met uitleggen, je wilt het toch niet snappen.
Mail naar ECI webcare zoals ze je eerder vroegen zou ik zeggen,
zij kunnen je precies vertellen hoe het zit met je verplichtingen en (gedane) bestellingen en waarom je die bon kreeg.

tdehond
door tdehond - Sep 21, 2011 om 09:34
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=zira schreef op dinsdag 20 sep 2011, 21:32]De voorwaarden zijn wel gewijzigd. Zelf als je het beestje een andere naam geeft, verandert de voorwaarden.
Dat ik een keuze moet maken weet ik ook wel, maar dan wel aan mij de keus.
Ik moet nu 25 euro betalen voor een tegoedbon, die ik alleen in het VIP deel kan besteden.
Als ik vroeger geen boek bestelde kreeg ik een boek. Nu een bon.
Of dat beter is, is maar de vraag. In ieder geval heb ik hier niet om gevraagd.

Ik denk ook dat de klant zo slechter af is, m.n. omdat het geld kan kosten als je niet goed oplet of de 25 euri tijdig besteed is. En dat gaat meerder boeken kosten om dat bedrag op te maken. Zeer lucratieve regeling lijkt mij van ECI. Ik denk dat het erg moeilijk wordt om een vip boek te bestellen wat exact 25 euri kost.

M.i. moet u per datum dat dit nieuwe systeem in ging uw overeenkomst beëindigd kunnen worden omdat uit uw reacties blijkt dat u niet goed geïnformeerd bent vooraf.

stacey
door stacey - Sep 21, 2011 om 09:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 21 sep 2011, 09:34]Ik denk ook dat de klant zo slechter af is, m.n. omdat het geld kan kosten als je niet goed oplet of de 25 euri tijdig besteed is.

Dat zie je verkeerd, vroeger kreeg je een door ECI uitgekozen boek in je maag gesplitst en die mocht je direct betalen of je het boek wilde en ging lezen of niet...........Dat was pas zonde van het geld.
Je hebt nu zelfs een jaar om iets uit te zoeken zeg.....hoe moeilijk kan het zijn.........

Maar als je geen zin hebt in dit soort verplichtingen moet je gewoon geen lid worden en gewoon lekker een boek in de winkel kopen wanneer je zelf wilt......

zi
door zira - Sep 21, 2011 om 15:09
8 Antwoorden / 1 Vragen

even nog dit....
net contact gehad met de eci en ik moet eerlijk zeggen ze hebben het opgelost, had inderdaad al mijn bestellingen netjes gedaan dus......geen bon "verdiend"
dank voor de reactie en fijn dat het is opgelost.

Nog even een klein regeltje voor de gene die zich stacey noemt jammer dat je zo reageerd dit is een vrijwillig iets hoor je hoeft geen reactie te geven maar laat mensen in iedergeval in hun waarde ik heb al die veranderingen gemist door dat ik ingeschreven stond voor 33 maand aan serie boeken dus had ik geen noodzaak om in mails of folders of wat dan ook te kijken heeft dus niets te maken met dom zijn of het niet willen snappen.....

dank eci!

tdehond
door tdehond - Sep 21, 2011 om 15:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=zira schreef op woensdag 21 sep 2011, 15:09]even nog dit....
net contact gehad met de eci en ik moet eerlijk zeggen ze hebben het opgelost, had inderdaad al mijn bestellingen netjes gedaan dus......geen bon "verdiend"
dank voor de reactie en fijn dat het is opgelost.

dank eci!

Fijn dat u e.e.a. op een fout bij ECI berust en u dus geen bon "verdiend" had.
Plezierig dat de fout is terug gedraaid.
Bedankt voor het terug melden van de oplossing van dit probleem.

tdehond
door tdehond - Sep 21, 2011 om 15:15
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=stacey schreef op woensdag 21 sep 2011, 09:43][quote=tdehond schreef op woensdag 21 sep 2011, 09:34]Dat zie je verkeerd, vroeger kreeg je een door ECI uitgekozen boek in je maag gesplitst en die mocht je direct betalen of je het boek wilde en ging lezen of niet...........Dat was pas zonde van het geld.
Je hebt nu zelfs een jaar om iets uit te zoeken zeg.....hoe moeilijk kan het zijn.........

Het wordt erg moeilijk en verwarrend voor de gedupeerde klant als uiteindelijk blijkt dat er een fout gemaakt is door ECI wat nu gelukkig recht gezet is.

Natuurlijk word ik geen lid meer van een boekenclub. Heb dit al jaren geleden opgezegd vanwege zo'n verplicht boek.
Dit systeem staat mij nog minder aan. Dus geen enkele reden om weer lid te worden.

Wel fijn dat ECI e.e.a recht gezet heeft.

stacey
door stacey - Sep 21, 2011 om 15:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=zira schreef op woensdag 21 sep 2011, 15:09] ik heb al die veranderingen gemist door dat ik ingeschreven stond voor 33 maand aan serie boeken dus had ik geen noodzaak om in mails of folders of wat dan ook te kijken heeft dus niets te maken met dom zijn of het niet willen snappen.....

dank eci!

Heb nooit gezegd dat je dom was............dat maak je er zelf van.
Gezegd dat je niet Wilde snappen wat ik zei/probeerde uit te leggen, dat is iets anders.......

En geen noodzaak info bij te houden is geen excuus voor niet weten dat er dingen veranderen of veranderd zijn, als je besteld via site kreeg je die info toch ook onder ogen ?! Er voor kiezen dit soort info Niet te lezen is jouw verantwoording en kan dus vervelend uitpakken want dat betekend niet dat nieuwe voorwaarden dan niet ook voor jou gelden......
Dus hou je op de hoogte van informatie in vervolg zou ik zeggen.

Maar blij te horen dat er iets foutje gegaan was in dit geval en dat het nu hersteld is.

zi
door zira - Sep 21, 2011 om 15:29
8 Antwoorden / 1 Vragen

nou even nog wat recht zetten...... de fout lag in het feit dat wij geen cataloge van de eci meer in keken van wegen die lange loop tijd van een serie boeken de gene met wie ik contact heb gehad zei ook dat er via mails en via de cateloge aangekondigd was wat er gind "veranderen" wij hadden geen rede om een boek te zoeken, dus nooit meer ingekeken maar blijft het feit dat het een soort van tegoed bon is die binnen een jaar gebruikt moet worden. maar het is opgelost en dat is mooi.

tdehond
door tdehond - Sep 21, 2011 om 15:38
4744 Antwoorden / 9 Vragen

=zira schreef op woensdag 21 sep 2011, 15:29: nou even nog wat recht zetten...... de fout lag in het feit dat wij geen cataloge van de eci meer in keken van wegen die lange loop tijd van een serie boeken de gene met wie ik contact heb gehad zei ook dat er via mails en via de cateloge aangekondigd was wat er gind "veranderen" wij hadden geen rede om een boek te zoeken, dus nooit meer ingekeken maar blijft het feit dat het een soort van tegoed bon is die binnen een jaar gebruikt moet worden. maar het is opgelost en dat is mooi.

Het had een aardige geste van dit bedrijf geweest als u via een brief op de hoogte gesteld was van de wijziging van boek naar bon als er niet besteld was.
Daarbij u had geen achterstand in bestellingen dus m.i. lag de fout in dit geval geheel bij ECI
U had nl aan uw verplichtingen voldaan.

Gelukkig dat e.e.a recht gezet is en u niets te verwijten is.

kr
door krieno - Sep 21, 2011 om 15:48
60 Antwoorden / 1 Vragen

Ben ook lid van de ECI, en heb ook een boeken reeks, dus hoef ook niet ieder kwartaal te bestellen, maar je kunt het ook zelf makkelijk bijhouden op je eigen pagina op de ECI, hoeveel je besteld hebt.
Dus mooi voor Zira dat ECi het heeft opgelost, maar een beetje zelf nakijken en bijhouden is ook toch geen kleine moeite, en bij ieder magazine in het begin stond de nieuwe uitleg, maar ja als de moeite niet neemt, en het magazine zonder even op te maken weg gooit, ligt er ook voor een gedeelte aan jezelf.
En t de hond, waarom moet de ECI een brief schrijven, als men dit ook ongeopend bij het oud papier gooit vermoedelijk, want ze hadden een langdurende bestelling.dus geen noodzaak om te kijken wat de eci stuurd.
maar goed mooi dat het opgelost is

stacey
door stacey - Sep 21, 2011 om 15:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 21 sep 2011, 15:38]
Het had een aardige geste van dit bedrijf geweest als u via een brief op de hoogte gesteld was van de wijziging van boek naar bon als er niet besteld was.

Daarom staat het in de gids, of je nu besteld of niet, info kun (moet) je wel ff lezen.
Ze mogen veranderingen op die wijze aangeven.
En ze gaan echt niet controleren wie niet besteld heeft en het dan wellicht wel niet gelezen zal hebben.................

Iedereen moet het op een zilveren blaadje gepresenteerd of voorgelezen krijgen als het aan jou ligt.............
je slaat een beetje door.
We zijn allemaal volwassen en we mogen zelf ook beetje verantwoordlijkheid dragen anno 2011 hoor.

tdehond
door tdehond - Sep 21, 2011 om 16:02
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=krieno schreef op woensdag 21 sep 2011, 15:48]En t de hond, waarom moet de ECI een brief schrijven?

Omdat er een verandering in het boete systeem bij niet nakomen verplichtingen werd ingevoerd.

Ik krijg van b.v. mijn provider altijd een brief als er wat verandert - algemene voorwaarden of keuze pakketten. Tevens krijg ik dan de gelegenheid om op te zeggen als de wijziging mij niet aan staat.

Het lijkt mij normaal om een brief te lezen wat gestuurd wordt door een bedrijf waar ik klant bij ben.

In het geval van t.s. is t.s. niets te verwijten. Zij had aan haar verplichtingen voldaan. Er was dus geen enkele reden om het veranderde boetesysteem van ECI te bestuderen.

Ik bestudeer ook niet de incassoprocedure van een bedrijf als ik aan mijn betalings verplichtingen voldoe.

birdies
door birdies - Sep 21, 2011 om 16:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........We zijn allemaal volwassen en we mogen zelf ook beetje verantwoordlijkheid dragen anno 2011 hoor.......... Telt dat ook voor SP aanhangers?:-)

birdies
door birdies - Sep 21, 2011 om 16:06
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Omdat er een verandering in het boete systeem bij niet nakomen verplichtingen werd ingevoerd. .........

Pff, hardleers zo te zien. Het is geen boete.

tdehond
door tdehond - Sep 21, 2011 om 16:08
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 21 sep 2011, 16:04]........We zijn allemaal volwassen en we mogen zelf ook beetje verantwoordlijkheid dragen anno 2011 hoor.......... Telt dat ook voor SP aanhangers?:-)

De verantwoordelijkheid van ECI is in dit geval goed opletten dat klanten die aan hun verplichtingen voldoen niet te bedreigen met een incassoprocedure voordat goed is nagegaan of er een fout is gemaakt bij het vorderen van dit bedrag van 25 euri.
Daar waren toch 2 kansen voor geweest ( 2 aanmaningen)

tdehond
door tdehond - Sep 21, 2011 om 16:34
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 21 sep 2011, 16:06].......Omdat er een verandering in het boete systeem bij niet nakomen verplichtingen werd ingevoerd. .........

Pff, hardleers zo te zien. Het is geen boete.

Het is maar hoe je het ziet. Geen boek gekocht?
bon.

In dit geval:
wel aan verplichtingen voldaan?
bon.
U wilt geen bon?
2 aanmaningen. of incassoprocedure

Hoezo geen boetesysteem?

Gelukkig is het rechtgezet en valt vraagsteller niets te verwijten omdat de fout bij ECI lag en niet bij de vraagsteller.