St
door Stadskind Dec 18, 2012 om 08:30
Geldzaken & recht

Een broer echten

L.S. Bestaat er een mogelijkheid iemand te echten als broer
Dus dat er een formele band bestaat als broer en zus. Ik heb een "niet biologisch" broertje die ik graag zou echten..
Er wordt mij verteld dat dit kan, maar ik zie het nergens op internet. Heeft iemand hier ervaring mee? .
Bij voorbaat dank
Louise

1269 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2012 om 10:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moet ik mij voorstellen bij een "niet biologisch" broertje? Als deze persoon geadopteerd is door uw ouders, dan is hij ook officieel uw broer. Is hij erkend door uw vader, dan is hij in ieder geval uw halfbroer.

zw
door zwaardvis - Dec 18, 2012 om 10:16
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Woody Allen trouwde zelfs met zijn dochter.

Stiefdochter wel te verstaan.

jobiejoba
door jobiejoba - Dec 18, 2012 om 10:26
134 Antwoorden / 1 Vragen

Voor zulke vragen is er het loket Burgerzaken van Uw gemeente.

St
door Stadskind - Dec 18, 2012 om 11:25
22 Antwoorden / 17 Vragen

L.S. Ik heb mijn vraag denk ik niet goed gesteld.
Je kunt een kind adopteren. Je kunt geadopteerd worden door ouders.
Ik heb zelfs begrepen dat je ook grootouders kunt adopteren.
Mijn vraag is , kan ik een vriend die ik beschouw als broertje echten!.
Dat hij formeel mijn broertje wordt in juridische stukken?.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2012 om 12:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Grootouders kan je volgens mij niet officieel adopteren. Je kunt je natuurlijk wel gedragen als kleinkind, of grootouders. Ik denk dat het eerder spraakgebruik is voor mensen die geen kinderen en dus geen kleinkinderen hebben, of voor kinderen die al heel jong hun grootouders verloren, dat ze andere, oudere, mensen als hun grootouders zien.

Het lijkt mij niet dat je iemand officieel tot broer of zus kunt laten verklaren.

Cookies
door Cookies - Dec 18, 2012 om 12:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Mijn vraag is , kan ik een vriend die ik beschouw als broertje echten!.......

Nee, dat kan niet; in ieder geval niet in Nederland.

St
door Stadskind - Dec 18, 2012 om 12:56
22 Antwoorden / 17 Vragen

dank voor jullie antwoorden groet Louise

zwemmer
door zwemmer - Dec 18, 2012 om 13:00
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Creatief met familiezakan? Wil een vriend de rechten van een broertje geven? Voor zo'n status aparte is hier (nog) geen acceptatie.