pe
door peterus Jul 22, 2011 om 14:22
Geldzaken & recht

Eerder stoppen met werken.

Afzender heeft de wens om; Met 59 jaar te stoppen met werken.Ben nu 52 jr.en mijn partner is 58 jr.
Wij bezitten een eigen huis(schuldenvrij)
Als ik 59 wordt begint mijn partner aan zijn AOW en pensioen.
Hoe gaat alles in zijn werk?
Dit ivm de ziektekostenverzekering.AOW etc.
Wie heeft ooit de stap genomen en kan mij hierin adviseren.
Dank alvast voor de aandacht.
MVG,Peterus

1665 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 22, 2011 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Per 2015 stopt de aow partner toeslag. Uw man krijgt dus alleen het aow deel voor hem zelf, geen extra toeslag voor u. U zult dus moeten uitrekenen hoeveel u en uw man aan inkomen naast de aow binnenkrijgen of of dit kan qua vaste lasten.
Belangrijk is dan dus om na te gaan of uw man een pensioen krijgt en hoeveel en of u ook nog inkomen heeft als u stopt met werken.

ve
door verwijderd - Jul 22, 2011 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kunt u beter contact opnemen met een pensioen-adviseur. Die kan u vast beter adviseren (met alle relevante gegevens bij de hand) dan een forum met (semi-)kenners zonder benodigde (privé)informatie.

ve
door verwijderd - Jul 22, 2011 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

gijssie81 schreef op vrijdag 22 jul 2011, 16:52: Misschien kunt u beter contact opnemen met een pensioen-adviseur. Die kan u vast beter adviseren (met alle relevante gegevens bij de hand) dan een forum met (semi-)kenners zonder benodigde (privé)informatie.

Dank voor uw antwoordt.
Ervaring leert wel dat pensioen adviseurs je een product aansmeren waar ze zelf alleen maar beter van worden.(provisie etc)
Dat stadium zijn we al gepasseerd,met het credo van;je kan beter zelf sparen.
Lijfrente's etc blijft teveel aan de strijkstok hangen.
Een levensloop spaarrekening heb ik al,maar kan dat bedrag alleen maar opnemen in max 18 maanden als overbrugging (Jammer genoeg)
MVG,Peterus