jj
door jjhs Aug 16, 2004 om 18:40
Geldzaken & recht

Effecten

In 1998 hebben wij een effectenlening afgesloten van bijna toen nog 10.000 gulden , er is toen gezegd dat er 5 jaar later je hiervan af was en dat heb ik ook beschreven staan in een toen uigegeven folder , en dat er dikke winst uit te voor kwam wat dus nu niet zo blijkt te zijn.

Maar nu ben ik al over die tijd heen en ik moest in principe verplicht het gebeuren met 5 jaar verlengen omdat de beurs was ingestort vanwege de ramp in amerika ,maar wat heb ik als nederlander en een nederlandse lening te maken met amerika.

Nu wordt er gezegd dat ik er nog niet vanaf ben omdat er geld bij moet.

Wij willen hier van af .

Wat kan ik het beste doen om dat gebeuren kwijt te willen?

292 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 16, 2004 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jjhs,

Je zal je lening tot de laatste cent moeten afbetalen om dit gebeuren kwijt te raken. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2004 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt twee dingen doen: Je lening verlengen of een andere lening afsluiten en daarmee deze lening aflossen. Je kunt er in ieder geval niet onderuit, in de kleine lettertjes staat vast en zeker dat behaalde resultaten in het verleden geen garantie bieden voor de toekomst. Heel veel mensen zitten met hetzelfde probleem, het kort geding tegen DEXIA heeft ook niets opgeleverd. Heel belangrijk is dat je als je een contract afsluit, je altijd de kleine lettertjes leest, dan had je geweten dat je dit kon verwachten als de economie zou instorten.

Groetjes Liekie

ve
door verwijderd - Sep 2, 2004 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo JJHS,

Je hebt een contract afgesloten voor minimaal 5 jaar en maximum voor 15 of 20 jaar(afhankelijk van het contract). Er is beloofd, waarschijnlijk door iemand die bij je thuis is geweest, dat het veilig was en er niets kon gebeuren. Alleen als de derde wereldoorlog zou uitbreken zou er een probleem ontstaan, maar ja, dat gold voor iedereen toch? De verhullende kleine lettertjes werden zo goedgepraat. Er zijn voldoende mogelijkheden om je contract aan te vechten. Hiervoor heb je wel een advocaat nodig. Ik kan me voorstellen dat dit voor veel mensen een drempel opwerpt, hoe werkt dit en wat gaat mij dat kosten en waar haal ik een goede advocaat vandaan. Ook wordt natuurlijk de vraag gesteld, had je toen een partner en heeft deze mee getekend op het contract en heb je recht op toevoeging. Toevoeging, wat is dat nu weer? Op www.rvr.org kun je alles hierover lezen. Je kunt mij ook mailen dan kan ik je verder helpen in het doolhof van aandelenlease. Mail naar koremans@planet.nl voor al je vragen. Ik ben ook gedupeerde en heb dexia gedagvaard. Het uitwisselen van informatie en tips is heel belangrijk en SAMEN staan we sterk! Ik heb er alle vertrouwen in dat wij deze strijd gaan winnen, het zal niet makkelijk worden maar het gaat dan ook om meer als 10 euro en het verloren vertrouwen in de banken en de overheid. De overheid had ons als consument moeten beschermen tegen dit soort producten en tegen deze aanbieders! In de rest van Europa is dit wel gebeurd, maar in Nederland heeft de toezichthouder zitten slapen met verschrikkelijke gevolgen voor de slachtoffers. Maar we knokken verder!

Sterkte en groeten, Piet