po
door powertje Jun 10, 2012 om 13:42
Geldzaken & recht

Eind afrekenin nuon

overgestapt van nuon naar essent nu krijg ik de afrekening van nuon en moet ik ruim 300 euro bij betalen vanwege de zomer maanden maar ik heb nu stroom en gas van essent dus niet meer van nuon mag nuon deze maanden toch in rekening brengen ik baal hiervan ik zat bijna 19 jaar bij nuon wie weet raad mvg riny

340 4 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Jun 10, 2012 om 14:16
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Een eindafrekenig wordt gemaakt op basis van de meterstanden bij overgang naar een andere leverancier. Dat deze nu hoger uitvalt voor u komt omdat in de zomer maanden een laag gasverbruik is en toch een normaal voorschotbedrag. Door nu over te stappen komt dit laag verbruik bij de nieuwe leverancier en kunt u een iets lage voorschotbedrag laten berekenen. Als de meterstanden correct zijn doorgegeven, kunt u van een juiste eindafrekening uitgaan.

Jantje

su
door susannef - Jun 10, 2012 om 14:18
303 Antwoorden / 9 Vragen

Het hele jaar betaal je hetzelfde voorschot, terwijl je in de wintermaanden meer gas verbruikt. Als de eindafrekening gebaseerd is op de correcte meterstanden zal het bij te betalen bedrag waarschijnlijk gewoon juist zijn.

poltol
door poltol - Jun 10, 2012 om 14:19
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Verkeerde redenering!!!
U moet bij betalen omdat nu de winter afname [GAS] erbij zit.
Normaal gesproken gebruikt u in de zomer minder gas maar blijft het maandbedrg hetzelfde.
U betaal dan dus eigenlijk "te veel".
Door het jaar gezien compenseert de zomer de winter verbruiken is geld.

Controleer de meterstanden van het moment van omgaan.
Als die op de [af]rekening goed zijn dan is dit de eindafrekening van NUON.

Vr.gr. poltol

ro
door ron530 - Jun 10, 2012 om 14:25
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Nuon stelt het maandelijkse termijn vast op het verwachte jaarlijkse gebruik. U stapt na het stookseizoen over en dus meer aan energie gebruikt dan dat er in rekening is gebracht. Logisch dat er dan een nadelige eindafrekening volgt en dus bijbetalen.