Ba
door Barbara Browa Jan 16, 2023 om 17:39
Geldzaken & recht

Energieflafond

Op 30 december 2020 kreeg ik vab Budged energie een mail om mijn meterstanden door te geven voor 6 januari2023. Ik was op vacantie en niet in staat om dit waar te maken. Na mijn thuiskomst was het niet meer mogelijk om de meterstanden door te geven. Ik kon niet met hun in contact komen, behalve met een robot app wie mijn geen antwoord kon geven op mijn vraag hoe ik alsnog mijn meterstanden door kon geven. Ik heb maanden in de kou gezeten om gas te besparen. Ik ben 64 en heb fysieke beperkingen sinds mijn hart operaties en een vaatoperatie waardoor ik kwetsbaar ben. Het is niet mogelijk om met Budget energie in contact te komen, er zijn geen contact gegevens. 
Ik dacht, oke, dan stap ik over naar een andere goedkope leveranceer, dit blijkt onmogelijk aangezien ik geen slimme meter heb. Ik leef op minimum inkomen en leef zo zuinig ik kan. Ik ben bang dat ik nu een hoge energie rekening krijg omdat hun nu zelf een schatting maken. 
Dit is voor mij een stress situatie welke ik niet goed aan kan.
Kunnen jullie mij helpen of mij advies geven???
met vriendelijke groet
Barbara Browa
[edit redactie: verwijderen persoonsgegevens]


1204 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Jan 16, 2023 om 17:44
11569 Antwoorden / 51 Vragen
2

Zoek het kantoor adres op, stuur ze een brief met de meterstanden, zoek het email adres op en stuur ze alsnog de meterstanden toe.

Reguliersdwarsstraat 58A, 1017 BM Amsterdam 020 205 5555  

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 16, 2023 om 17:46
16885 Antwoorden / 202 Vragen
1

Indien bestemd voor de redactie, naar ik aanneem: kassa@bnnevara.nl  Wij zijn vrijwilligers die proberen op basis van eigen kennis en ervareing vragen te beantwoorden. M.b.t. uw probleem, houd er reekening mee dat overstappen vioordat uw overeenkomst met budgetenergie is geëindigd een afkoopbedrag zal betekenen. 

U heeft een contract en dat betekent dat de gevens m.b.t. contact op die overeenkomst moeten staan. Het al of niet hebben van een slimme meter heeft hier niets mee te maken. 

Zie in ieder gevalm dan m.b.t. uw overstapwens dit waarin ook de contactgegevens van budgetenergie staan https://www.vastelastenbond.nl/energie/budget-energie/contact/

Aanvullend: nu zijn er de laatste tid wel meer klachten m.b.t. de bereikbaarheid van die leverancier en zie dan ook https://nl.trustpilot.com/review/budgetenergie.nl 

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 16, 2023 om 18:01
16885 Antwoorden / 202 Vragen
2

M.b.t. advies verwijs ik u nu omdat u aangaf waar u woont toch naar https://www.stdekern.nl/gemeentes/deventer (Sociaal Maatschapppelijk Werk)  waar men u mogelijk goed kan adviseren en bijstaan. Dat hoewel u deze organisatie mogelijk al wel kent. Ik ga er van uit dat de on-line redactie uw gegevens verwijdert. 

ne
door neodutchio - Jan 16, 2023 om 18:13
5165 Antwoorden / 12 Vragen
2

[edit-redactie] Slimme meters zijn verschillende keren aangeboden en de service houd een keer op. 
Er kon via een slimme meter de standen gelezen worden en u had een week de tijd. De laatste optie is schatten wat al sinds jaar en dag gebeurd. U zit bij een budgetmaatschappij, maar verwacht wel service, dat gaat niet samen.
Een torenhoge rekening zal het niet gaan worden, u betaald immers niet meer dan u verbruikt hebt.

me
door mein33 - Jan 16, 2023 om 18:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen
3

[niet inhoudelijke bijdrage, edit - red.]

U heeft, om welke reden dan ook, geen gevolg kunnen gegeven aan het verzoek van uw energieleverancier om voor 6 januari jl.  de actuele meterstanden door te geven en zodoende wordt er een schatting van de meterstanden gemaakt.
Voor die schatting maakt men gebruik van de verbruiksgegevens van de afgelopen jaren en met behulp van die gegevens en een bepaalde rekenmethode wordt een berekening gemaakt van uw mogelijke verbruik. Over het algemeen kopt de uitkomst van een dergelijke schatting aardig met de werkelijkheid.
Geen reden dus om u voor wat dit betreft zorgen te maken, 'alles zal rechkom' bij de eindafrekening.






PN
door PN - Jan 16, 2023 om 18:36
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Beste Barbara,

Plafondprijzen zijn bekend en ahv jouw verbruik ( meterstand van heden) kun je toch bepalen wat jouw verbruik was bij je afwezigheid! Als je alles uit cq laag hebt gezet zullen ook de kosten minimaal zijn!

marita5
door marita5 - Jan 16, 2023 om 20:56
11534 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Barbara Browa , 

Ik ben te laat met meterstanden door te geven , en nu ? 

Als je te laat bent, schat de netbeheerder je meterstanden. Neem contact met ons op om ze te corrigeren.

Wij zijn op werkdagen van 09.00 - 16.30 uur bereikbaar. Via chat bieden we ruimere openingstijden aan.

Telefoon: 020 - 205 55 55 


https://www.budgetthuis.nl/energie/contact

gerbera
door gerbera - Jan 16, 2023 om 21:21
7372 Antwoorden / 14 Vragen
1

probeer het hier eens.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer