an
door anjakok1953 Apr 1, 2009 om 13:45
Geldzaken & recht

Energiemaatschappijen

Ik wil even iets kwijt over de energiemaatschappijen die klanten ronselen. Ik was zelf bij de Nuon. Ik werd gebeld door de Ned. Energiemaatschappij. Ik dacht waarom niet, eens een stap durven kan voordelig uitvallen voor de consument. Jaar later werd ik gebeld door Dong en daar kreeg ik te horen als mijn eerste betaling binnen is, kreeg ik € 150,-- op mijn rekening gestort, ik dacht ach vorige overstap ging ook moeiteloos, misschien nog een keer proberen. Ik heb duidelijk in dat gesprek gezegd dat ik één rekening wil en geen transportkosten apart of andere flauwe kul, nee dat was allemaal goed geregeld. Na de eerste twee brieven van Dong was ik er helemaal klaar mee. Mijn termijnbedrag voor Electra was € 10,-- per maand, gebeld aangepast, toen weer een brief met een bedrag voor gas en zo kan ik nog wel even doorgaan. Werd door de Nem gebeld en die zeiden heeft Dong wel gezegd dat u aan ons € 250,-- boete moet betalen als u overstapt, ik zei nee, toen dame van de NEM, dan kunt u overstappen. Ik dacht dit is mijn kans, Dong vond ik niets en over de NEM had ik eigenlijk nooit klachten. Nu komt dong dat ik € 100,-- boete moet betalen voor het overstappen, waarop ik zeg ik zit nog steeds op jullie betaling van € 150,-- te wachten na mijn eerste betaling, waarop ze zei nee dat is pas na 60 dagen, wat mij in het eerste telefoongesprek uiteraard niet is verteld. Dit kan toch niet de bedoeling, want er is er maar één die er beter van wordt en dat is de energiemij en niet de consument, waar deze acties allemaal om begonnen zijn. Ik word hier erg verdrietig van en zal iedereen adviseren zeker niet over te stappen. Graag uw advies in deze.

Anja Kok

439 3 Rapporteer

poltol
door poltol - Apr 1, 2009 om 14:02
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste Anja,

Het feit dat u hier een vraag kunt stellen doet mij vermoeden dat u ook de weg weet op GOOGLE. Daar had u al uw malheur al kunnen zien aankomen. Maar nu zit u er wel mee. Anders gezegd, u dacht toch niet dat al die [leuke] kortingen en cadeuatjes vanzelf tot u komen? die betaald u zelf. Al die zogenaamde kortingen al of niet met [zeer] lage prijzen zijn m.i. nep. Geen enkele energieboer leeft van de wind. Energie is handel. Energie levert geld op, maar niet veel voor u maar wel veel voor de energieboer. Ik kan u niet adviseren in deze. Behalve dan dat u niet steeds over moet stappen want uiteindelijk [dus vrijwel altijd] betaald u alles zelf en dus per definitie te veel. NUON of een andere bemende energieboer zijn zo beroerd nog niet.

Succes, poltol

freya
door freya - Apr 1, 2009 om 15:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Anja,

Zoals al aangegeven, al dat overstappen is echt zinloos. Je loopt
alleen maar een groot risico dat er van alles misgaat en vóór je dat
allemaal weer hebt rechtgetrokken....... Het is de moeite gewoon niet
waard.

Toch lees ik in je verhaal nog een goede opmerking:

'want er is er maar één die er beter van wordt en dat is de energiemij en niet de consument'

Een waarheid als een koe.

En ook lees ik nog een verstandig advies:

'...en zal iedereen adviseren zeker niet over te stappen'

Als iederéén dat nu eens besefte waren we van dit 'energieprobleem' af.

m.vr.gr. Freya

ge
door gerpearl - Apr 1, 2009 om 20:16
9 Antwoorden / 1 Vragen

Poltol,

Jii weer JIJ WORDT BETAALD DOOR NUON !!ROT OP MAN

GER PEARL