ed
door edwin posthuma Sep 26, 2017 om 10:22
Geldzaken & recht

Er heeft iemand op mijn naam een abonnement afgesloten van Big Gym

Er heeft iemand via internet een abonnement afgesloten op mijn naam. Waarschijnlijk hebben ze ook het nummer gebruikt wat op mijn paspoort staat.
Aangifte gedaan bij de politie en dit ook aangegeven bij Big Gym. Nu wil Big Gym hier niets van weten en haalt gewoon maandelijks de kosten eraf. Mag dit.

6927 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2017 om 10:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, natuurlijk mag dit niet. Maar "iemand" anders had dus en uw paspoort gegevens en uw bankrekeningnummer?

En wat bedoelt u met " waarschijnlijk"?

Als u echt geen abonnement bent aangegaan, storneer dat bedrag dan en blokkeer hun bankrekeningnummer.

Maar die " iemand" moet dan toch een toegangspas op uw naam hebben? Die zal Big Gym ook kunnen blokkeren.

ge
door george321 - Sep 26, 2017 om 10:30
390 Antwoorden / 1 Vragen

Als u het niet afgesloten heeft, eenvoudig, blokker de rekening van de gym bij de bank en stop de incasso die u NIET zegt te hebben afgegeven. Daarnaast storneer zo veel u kan en vorder het onterecht geïnde terug.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 26, 2017 om 10:49
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien is die iemand een huisgenoot.

ne
door neodutchio - Sep 26, 2017 om 10:53
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dus iemand heeft de kans gekregen om uw paspoort in handen te krijgen en ook uw rekeningnummer. Of u bent heel slordig met uw persoonlijke eigendommen, of u weet wie het geweest is.
Als u kunt bewijzen dat u het niet geweest bent die in de sportschool is geweest (camerabeelden of een foto die gemaakt wordt voor de pas), kunt u het bedrag storneren en zal het abonnement ontbonden worden.

marita5
door marita5 - Sep 26, 2017 om 11:27
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Edwin Posthuma ,

U heeft op 28-8 - 2017 een klacht geplaatst op klacht.nl , zelfs de politie heeft Big Gym gebeld
Hier lees ik dat u al 3 maanden heeft betaald , als u geen abonnement hebt afgesloten , blokkeer de rekening en storneer de bedragen

https://www.klacht.nl/biggym/klacht/onterecht-een-abonnement-afgesloten/.
.
Neem ook eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact#

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 26, 2017 om 12:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wellicht dacht die andere persoon, die zo makkelijk over uw gegevens kon beschikken dat u het nodig had, zo'n abonnementje :-)

mo
door mof - Sep 27, 2017 om 12:35
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee. U kunt het gewoon storneren via uw bank. En aangetekende brief plus bewijs van inschrijving vragen. Evt ip adres opvragen bij big gym waarover de aanmelding is gedaan.

mo
door mof - Sep 27, 2017 om 12:36
3619 Antwoorden / 3 Vragen

En als big gym meewerkt weten ze ook zo wie er op uw naam komt trainen. Als er gebruik van het abonnement wordt gemaakt.

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 27, 2017 om 15:50
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ze hebben een kopie geaccepteerd zonder origineel te tonen dus is het contract ongeldig.

Verder hebben ze niet goed naar foto gekeken.
U lijkt niet op de persoon die regelmatig daar komt.
Zij kunnen deze persoon aanhouden wegens fraude, en U mag al het geld terug boeken tot 2 maanden, de rest moeten zij terug geven maar is lastiger.

U had eerder Uw bank moeten blokkeren en naast paspoort blijkbaar ook U rekening gegevens gekregen dus pure fraude en slordige sportschool die niets controleerde!

mienkereltie
door mienkereltie - Sep 29, 2017 om 15:18
11 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe kwam de persoon dan aan je banknummer? Als het automatisch er af gaat, kun je ook stoneren! Wel raar dus, jouw naam, jouw paspoortnummer, jouw bankrekening nummer!.
IK hoop dat u begrijpt dat het vreemd is hoe men aan de nummers komt.