jo
door jolanda1963 Jan 15, 2012 om 12:40
Geldzaken & recht

Ernstig misleid!!!

3 januari jl werd ik gebeld door het bedrijf uwbedrijvenzoeker.nl met de mededeling dat ik een contract had lopen en dat de overeenkomst in 2013 af zou lopen..er zou nog éénmalig een factuur toegestuurd worden en daarna werd de overeenkomst NIET stilzwijgend verlengd.
dit wilde men graag even vastleggen op band en of ik daar toestemming voor gaf,aldus geschiedde. de rekening volgde al snel...

7 januari werd ik gebeld met de mededeling dat de eerder die week gemaakte bandopname mislukt was en niet opgenomen..of ik weer even mee wilde werken aan een nieuwe opname..en nee,verder bleef alles bij het oude en alles zou na een jaar NIET stilzwijgend verlengd worden..ging alleen om de opname,aldus geschiedde en ik dacht dat het nu voor elkaar was al knaagde de overeenkomst wel een beetje aan me..

9 januari werd ik gebeld met de mededeling dat er een notitie lag dat ik eigenlijk wel van de eerder overeengekomen overeenkomst af wilde...en dat wilde ik wel! ik zou dan alleen nog moeten betalen voor de maand januari van 2012 en dan zou ik per februari van alles af zijn! dat leek mij een goed plan en weer stemde ik toe in het vastleggen van deze gegevens in een ..bandopname!

tot mijn enorme verbazing kreef ik twee dagen later twee rekeningen van twee verschillende bedrijven,terwijl ik in de veronderstelling was dat het om één en dezelfde overeenkomst ging!
ik voelde me dus ernstig misleid,verkeert voorgelicht enz...

meteen heb ik gebeld naar de nummers onderaan de faktuur, en jawel,die nummers kloppen niet en ik krijg geen gehoor.

na enig speuren op jullie site zag ik dat de bedrijven waar het om gaat dit al eerder gedaan hebben en op deze manier gaan er natuurlijk veel bedrijven "het schip in "
er moet ook een koppeling zijn tussen deze bedrijven en uitwisseling van gegevens anders kunnen de telefoontjes nooit zo geloofwaardig overkomen....

nu is mijn dringende vraag: wat kunnen we hier aan doen en hoe nu verder??!!
in hoeverre zijn de gemaakte opname's rechtsgedig??

dit moet snel stoppen voordat er nog meer mensen ernstig gedupeerd raken en we moeten dan ook krachten bundelen om dit een halt toe te roepen!

de bedrijven waar het om gaat zijn:

Uwbedrijvenzoeker.nl
RRS Publicaties&Media
TR online Media

1320 6 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Jan 15, 2012 om 12:55
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dit is inderdaad zeer ernstig. Er is een eerder topic over. Toets in het zoekveld hierboven "Uwbedrijvenzoeker.nl".

Zwemmer

mahadma
door mahadma - Jan 15, 2012 om 12:57
11721 Antwoorden / 52 Vragen

Als u dergelijke telefoontje krijgt, kan ik u één advies geven, noteer naam en adres + persoon waarmee u spreekt, alsmede het tel. nr. , leg neer en zoek uit of het klopt of u werkelijk een "binding" met deze lieden heeft, en bel dan al of niet terug. Zo had u deze ellende zich kunnen besparen. En spreek geen bandje in, net als bij de politie: alles kan tegen u gebruikt worden.

jo
door jolanda1963 - Jan 15, 2012 om 13:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

dat ben ik helemaal met u eens en ik had dit nooit moeten doen..

was echter net terug uit het ziekenhuis,herstellende van een ingreep en niet helder van geest..
maar dit mag geen reden zijn.

het feit ligt er nu wel en de rekeningen ook,
dus hoe nu verder?
ik roep dan ook mensen op die dit ook overkomen is het te melden en eventueel met hulp van KASSA deze praktijken een halt toe te roepen.
anders blijft dit maar doorgaan!!!

poltol
door poltol - Jan 15, 2012 om 13:44
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=jolanda1963 schreef op zondag 15 jan 2012, 13:03]dat ben ik helemaal met u eens en ik had dit nooit moeten doen..

was echter net terug uit het ziekenhuis,herstellende van een ingreep en niet helder van geest..
maar dit mag geen reden zijn.

het feit ligt er nu wel en de rekeningen ook,
dus hoe nu verder?
ik roep dan ook mensen op die dit ook overkomen is het te melden en eventueel met hulp van KASSA deze praktijken een halt toe te roepen.
anders blijft dit maar doorgaan!!!

Hallo,

U moet niets doen.
Dit is een bekende oplichtersbende.
Ze sturen u allerlei brieven en dreigementen.
Straks komen er ook nog brieven van een incassobedrijf, maar dat zijn dezelfde oplichters alleen in een andere gedaante.

Als u KASSA wilt waarschuwen, de TV/radio, dan moet u hieronder links [contact] dit aankaarten.

Blijf a.u..b rustig en doe eventueel, voor uw eigen gemoedsrust, aangifte bij de politie.

Succes, poltol

ro
door ronaldeninge - Jan 15, 2012 om 16:53
7 Antwoorden / 2 Vragen

De telefoontjes altijd met nee beantwoorden wat ze ook vragen, en brieven niet beantwoorden en al zeker niets betalen. Als u niets doet gebeurd er ook niets. De Bedrijvengids, uwbedrijvenzoeker.nl enz

Redacteur
door Redacteur - Jan 16, 2012 om 15:17
1075 Antwoorden / 62 Vragen

De Kassa-site is primair bedoeld voor consumentenzaken -en problemen. Dit topic valt daar helaas niet onder en wordt daarom gesloten.

De redactie