le
door leon2000 Oct 6, 2021 om 17:37
Geldzaken & recht

ERV misbruik door banken door bank medewerkers als pressie middel

Ik lees op een forum dat zonder aangifte er geen ERV registratie kan gebeuren.
Dus bij een vermoeden is dit NIET toegestaan.
Klopt dit?

op advies van advocaat heb ik juist besloten om niet mee te werken. De lening van 2016 is al in 2018 afbetaald en nooit schade ontstaan. En als ik meewerk krijg ik de registratie sowieso.

Ik heb idd de protocollen gelezen van de IVR en EVR. Bij EVR moet er sprake zijn van bewijs, schade en proportioneel belang en aangifte als grondslag, zonder aangifte mogen je banken niet in het EVR plaatsen

3624 9 Rapporteer

getty
door getty - Oct 6, 2021 om 17:43
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Vraag het uw advocaat, lijkt me beter

tenormin
door tenormin - Oct 6, 2021 om 17:44
16846 Antwoorden / 108 Vragen

En waarom plaatst u uw vraag twee keer?

le
door leon2000 Oct 6, 2021 om 17:50
11 Antwoorden / 3 Vragen

twijfels over alles wat ik lees en wat men mij vertelt.
voorlopig slaap ik slecht.

en klopt onderstaande wel?

Zeker als u voor het eerst met een sanctie te maken krijgt (first-offender) is het belangrijk dat er ook gekeken wordt naar de basis voor de beschuldiging. Is deze wel terecht, zijn de bewijzen zo hard dat verzekeraar er ook aangifte van kan doen (Fraude is immers een strafbaar feit) en is het proportionaliteitsbeginsel wel toegepast. Al deze afwegingen worden meestal niet gemaakt door verzekeraars en ze roepen het woord ‘fraude’ tegenwoordig al heel snel. Uit de praktijk blijkt vaak te snel en zonder goede afweging.

“En de gewone burger schrikt alleen al van de beschuldiging …”

Ze dreigen ermee omdat ze het pas hoeven te bewijzen zodra u bezwaar aantekent tegen deze beslissing. En ze weten ook dat u dit niet weet!

En als ze al wel dreigen, maar ze doen geen aangifte, dan is dat een signaal dat ze bluffen om u maar klein te krijgen. Zij weten dat ze de beschuldiging eerst niet hoeven te bewijzen, maar pas na bezwaar.

U hoeft hier dus niet zomaar voetstoots mee akkoord te gaan, maar u moet wel weten hoe u hiertegen in verweer moet komen.

Claimshulp heeft een eigen onderzoeker die weet hoe de ‘bewijzen’, die verzekeraar aanvoert, op waarde te schatten en hoe deze opnieuw te wegen. Bovendien kan hij de vele losse eindjes in de “bewijzen” van verzekeraar ontrafelen en in het juiste perspectief plaatsen. Kortom: hij zorgt er voor dat er van het “bewijs”aan de zijde van verzekeraar niets of weinig meer overblijft. Vervolgens verwerkt Claimshulp deze informatie in een goede directieklacht. In verreweg de meeste gevallen keert verzekeraar daarna op zijn schreden terug, trekt de beschuldiging en de registraties in en gaat de schade betalen.

En is daarna toch een Rechtszaak de enige oplossing, dan heeft Claimshulp de juiste weg naar een jurist of advocaat met dit specialisme.

sira
door sira Oct 6, 2021 om 18:24
2360 Antwoorden / 24 Vragen

Er zijn al 3 topics

le
door leon2000 - Oct 6, 2021 om 18:06
11 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt dit hieronder?

Zeker als u voor het eerst met een sanctie te maken krijgt (first-offender) is het belangrijk dat er ook gekeken wordt naar de basis voor de beschuldiging. Is deze wel terecht, zijn de bewijzen zo hard dat verzekeraar er ook aangifte van kan doen (Fraude is immers een strafbaar feit) en is het proportionaliteitsbeginsel wel toegepast. Al deze afwegingen worden meestal niet gemaakt door verzekeraars en ze roepen het woord ‘fraude’ tegenwoordig al heel snel. Uit de praktijk blijkt vaak te snel en zonder goede afweging.
“En de gewone burger schrikt alleen al van de beschuldiging …”

Ze dreigen ermee omdat ze het pas hoeven te bewijzen zodra u bezwaar aantekent tegen deze beslissing. En ze weten ook dat u dit niet weet!
En als ze al wel dreigen, maar ze doen geen aangifte, dan is dat een signaal dat ze bluffen om u maar klein te krijgen. Zij weten dat ze de beschuldiging eerst niet hoeven te bewijzen, maar pas na bezwaar.

U hoeft hier dus niet zomaar voetstoots mee akkoord te gaan, maar u moet wel weten hoe u hiertegen in verweer moet komen.

Claimshulp heeft een eigen onderzoeker die weet hoe de ‘bewijzen’, die verzekeraar aanvoert, op waarde te schatten en hoe deze opnieuw te wegen. Bovendien kan hij de vele losse eindjes in de “bewijzen” van verzekeraar ontrafelen en in het juiste perspectief plaatsen. Kortom: hij zorgt er voor dat er van het “bewijs”aan de zijde van verzekeraar niets of weinig meer overblijft. Vervolgens verwerkt Claimshulp deze informatie in een goede directieklacht. In verreweg de meeste gevallen keert verzekeraar daarna op zijn schreden terug, trekt de beschuldiging en de registraties in en gaat de schade betalen.

En is daarna toch een Rechtszaak de enige oplossing, dan heeft Claimshulp de juiste weg naar een jurist of advocaat met dit specialisme.

getty
door getty Oct 6, 2021 om 18:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wij zijn vrijwilligers hier, geen deskundigen voor uw probleem.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 6, 2021 om 18:23
16883 Antwoorden / 202 Vragen

.

le
door leon2000 Oct 6, 2021 om 19:04
11 Antwoorden / 3 Vragen

dat is goed vrijwilligers. maar als ik dit heb zijn er vast veel meer die tegen een muur oplopen.
er moet iets tegen gedaan worden de banken zelf mogen alles en jij als kleine burger wordt door de bank makkelijk opzij gezet.

Gr
door Grunn1 Oct 7, 2021 om 10:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als het er al meer zijn dan zijn dat dus allemaal mensen die fraude hebben gepleegd.
En nee de banken mogen niet alles en waarom zou er iets aan gedaan moeten worden, heel goed dat ze fraudeurs heel hard aanpakken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 6, 2021 om 18:12
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Leon2000,

Ik raad u toch echt aan om juridische hulp te zoeken.

Als u weinig inkomen heeft, kunt u aanspraak maken op subsidie, de zogenaamde "toevoeging".

Google even op "bankrecht".

Uw zaak is te complex om hier op dit forum om advies te vragen.

le
door leon2000 Oct 6, 2021 om 19:00
11 Antwoorden / 3 Vragen

dit soort zaken is niet voor prodeo advocaten. en een goede want je vecht tegen een bank met lange adem zijn gewoon duur

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 6, 2021 om 18:22
16883 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft gehandeld op basis van een advies van uw advocaat. Het is daarmee geheel aan u wat dan de gevolgen voor u zijn. Helaas. Indien u toch een klacht heeft is het mogelijk zinvol om dan www.kifid.nl te benaderen en dan afwachten hoe men daar reageert.

Dan toch even de volgende vraag: u geeft aan dat bij vermeoeden een en ander niet is toegestaan. U kunt m.bt. vermoeden wel aangifte doen als er sprake is van een mogelijk strafbaar feit.

Toch maar meewerken is m.i. toch echt ook een optie.

le
door leon2000 Oct 6, 2021 om 18:58
11 Antwoorden / 3 Vragen

Kifid heeft geen zin.

en meer werken MMmm.  gaan ze alles tegen je gebruiken ook al is er niks fout ze gaan wat vinden.
totaal geen vertrouwen meer in banken.

en ja ik ik ga nu alles op alles zetten om aangifte te doen tegen de bank jurist.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 7, 2021 om 09:49
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Als de bankjurist ook 'balieadvocaat' (als advocaat ingeschreve is) kunt u bezwaar maken bij de Deken. Is dat niet zo, dan dient u het bezwaar toch te richten aan de bank en indien die negatief reageert is het toch KiFiD waar u dan moet zijn. Een optie kan ook nog een juristen beroepsvereniging (met gedragscoderegels) zijn indien bedoelde jurist daarbij is aangesloten.

panter22
door panter22 - Oct 7, 2021 om 09:03
6599 Antwoorden / Vragen

Gaat het nu om een verstrekte lening in 2016 waarbij je onjuiste gegevens hebt aangeleverd?
En nu is dat ontdekt en krijg je problemen met de hypotheek.

va
door vanlotjegetikt Oct 7, 2021 om 09:41
809 Antwoorden / Vragen

langzaam komt het hele verhaal boven water.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 7, 2021 om 09:42
2093 Antwoorden / Vragen

Grappig hè hoe iemand drie of vier keer kan posten en dan ben je nog steeds aan het gissen wat er nou eigenlijk aan de hand is.

ma
door malty - Oct 7, 2021 om 09:43
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u dit gelezen, lijkt me dat de bank geen aangifte hoeft te doen voor een evr registratie.
https://www.amsadvocaten.nl/blog/verbintenissenrecht/registratie-extern-verwijzingsregister-evr/

Donuts
door Donuts - Oct 7, 2021 om 10:19
1203 Antwoorden / 2 Vragen

'zonder aangifte mogen je banken niet in het EVR plaatsen'

Dat is niet correct. In artikel 5.2.3 van het protocol (2021) staat 'In geval sprake is van strafbare feiten zal door of op advies van Veiligheidszaken, daarvan aangifte of klachten worden gedaan, behoudens in de gevallen waarin opsporingsbelangen of andere belangen aan het doen van aangifte of klachten in de weg staan. Veiligheidszaken legt de afweging die zij maakt en de ter zake genomen beslissing om al dan niet over te gaan tot aangifte vast'.
https://www.nvb.nl/publicaties/protocollen-regelingen-richtlijnen/protocol-incidenten-waarschuwingssysteem-financi%C3%ABle-instellingen/

Je hebt blijkbaar gesjoemeld in 2016, of dat wel of niet geleid heeft tot schade, is helemaal niet van belang.

Dat de belbus dit aan gaat pakken, kun je rustig vergeten. Daar heeft de omroep geen capaciteit en budget voor. De belbus is er voor simpele consumentenkwesties.

En houdt eens op met iedere keer een nieuw topic over hetzelfde item te openen.

gerbera
door gerbera - Oct 7, 2021 om 11:35
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Het is wat @sprietje al schrijft, kom nu eens met het echte verhaal of stop met het steeds weer plaatsen van nutteloze aanvullingen. U wilt hier u gelijk halen maar als een echte advocaat er al niet uit kan komen wat wilt u dan van ons "vrijwilligers" op dit forum. Een bank doet dit niet zomaar, daar moet een reden voor zijn en die heb ik  nog steeds niet gelezen die vraag, hier al een paar maal gesteld, ontwijkt u steeds angstvallig dus lijkt het mij nutteloos dat u hier verder blijft discusiëren of wazige verhalen neerschrijft maar ga gewoon met juridische bijstand aan de slag.