le
door leon2000 Sep 30, 2021 om 17:58
Geldzaken & recht

Ervaring met EVR registratie Hypotheek bank

Zijn de banken bezig met een heksen jacht? Bij een vermoeden dat er iets niet is gebeurt. DUS zonder hard bewijs. Wordt je opgenomen in het EVR register. Sturen ze je een taxateur op je dak en wordt je woning geveilt. en dat terwijl jij van niks weet en niks fout hebt gedaan. Altijd alles keurig betaald en er niks op je aan te merken valt. Kan het zo zijn dat bank personeel bevriende makelaars in deze tijd van woning schaarste aan woningen willen helpen?

Straks sta ik op straat als dakloze voor wat? Als laatste zou ik wel willen weten of je buiten de bank om een personeel lid van de bank juridisch kan aanpakken. Dan ga in geld inzamelen om deze medewerker met behulp van een advocaat aansprakelijk stellen voor geleden schade en een nieuwe woning.

4651 22 Rapporteer

getty
door getty - Sep 30, 2021 om 18:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Er zit vast meer achter dan u hier vertelt.

Neem een advocaat en onderneem juridische actie.

le
door leon2000 - Sep 30, 2021 om 18:25
11 Antwoorden / 3 Vragen

Er is al een advocaat in geschakeld, maar dat moet ik allemaal voor schieten ik zit nu al op meer dan 5000 euro kosten. Heb je een goedkopere dan krijg je een pas beginnende met geen ervaring. Maar waar ik ook naar toe wil is dat dit soort maffia praktijken van een bank worden veroordeeld en ik wil graag bank medewerkers persoonlijk verantwoordelijk maken. Ik slaap al meer dan een 1/2 jaar slecht of nauwelijks.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 30, 2021 om 18:33
2093 Antwoorden / Vragen

Om de bank veroordeeld te krijgen moet u toch eerst een zaak beginnen. En als daar blijkt dat medewerkers dingen hebben gedaan die ze persoonlijk aangewreven kan worden kunt u die medewerkers ook aanpakken. Maar als u die verkoop van u huis tegen wil houden moet u toch echt bij de Bank beginnen.
En wat behelst die 'heksenjacht' nu eigenlijk?

getty
door getty Sep 30, 2021 om 19:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

..

le
door leon2000 Oct 2, 2021 om 11:19
11 Antwoorden / 3 Vragen

Daar willenwe wel voor gaan, maar het Kifid heb je niet zo veel aan.

Nu is de heer Mahir Alkaya van de SP in de tweede kamer ook al bezig met het KIFID.

Deze organisatie keurt eigen vlees en wordt zeer in twijfel getrokken lees hieronder in de links.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2021Z02758&did=2021D06054

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 30, 2021 om 18:26
2093 Antwoorden / Vragen

Dus zomaar uit het niet wordt uw huis geveild, geloofd u het zelf?

le
door leon2000 Oct 3, 2021 om 09:08
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ja daar komt het wel op neer. maar gelukkig kan de bank dat niet zomaar. ze proberen het gewoon.
in de hoop dat ze het hards schreewen. Of het is een staaltje van bluf poker.

als ze vegeten zijn om 4 jaar geleden iets niet goed te controleren of als ze zelf een fout hebben gemaakt,
dan is het niet logisch dat de klant moet bloeden

le
door leon2000 - Sep 30, 2021 om 18:32
11 Antwoorden / 3 Vragen

Er zit niks meer achter. Hypotheek adviseur snapt er niks van en kan er ook niet door komen. De contact persoon van de hypotheek adviseur bij dezeldfe bank die de hyoptheek heeft geacepteerd snapt er ook niks van. Alle documentatie heb ik aangeleverd. Mijn oude werkgever die stiekem was benaderd wat helemaal niet mag heeft ook mee gewerkt. Ik loop tegen een betonnen muur op. Ik kom gewoon niet verder. en dit nadat ik al vier jaren fijn woon.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 30, 2021 om 18:37
2093 Antwoorden / Vragen

Dus men wil uw hypotheek beëindigen? Dan heeft men daar gronden voor die u ook medegedeeld zijn. U heeft een advocaat, u denkt toch niet dat iemand u hier beter gaat adviseren dan uw advocaat?

le
door leon2000 - Sep 30, 2021 om 18:40
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ja Henkdezevende.

Dat denk ik ook dat er niet geveild mag worden. maar ze sturen wel een taxateur en dreigen met vervelende gevolgen als ik niet mee werk. ben dat zo wie niet van plan. Als het echt moet kan ik vrienden en familie vragen mijn finacieel te helpen. maar dan zit ik nog steeds met die EVR. en ik moet dan mijn vrienden en familie wel terug gaan betalen.

tenormin
door tenormin - Sep 30, 2021 om 18:51
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe dan ook, er moeten andere dingen aan de hand zijn geweest voordat de Bank je huis gaat veilen. Dat komt echt niet uit de blauwe lucht gevallen. Ben bang dat er geen advocaat is die deze case zou willen hebben. Ja, u heeft al een advocaat, maar of u er schadevrij uit komt? Lijkt mij niet.

le
door leon2000 - Sep 30, 2021 om 18:59
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Ternomin,

Ik zou het niet weten wat er meer kan zijn.

1 hypotheek advieseur vindt het een vreemde zaak van de bank.
2 Bank medewerker die alles 4 jaar geleden heeft goed gekeurd vindt het zeer vreemd.

3 Mijn oude werkgever snapt er ook niks van
4 advocten snappen er niks van.

en de fraude afdeling van de bank houd vol.

hebben al die mensen zulke fouten gemaak welke ik niet weet dat er na 4 jaar zoiets kan gebeuren.

ma
door malty Sep 30, 2021 om 19:06
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Had de hypotheek, volgens de bank, dan niet goedgekeurd mogen worden?
Heeft u bij de hypotheekaanvraag verkeerde informatie ingevuld waar ze nu na 4 jaar achter gekomen zijn?

le
door leon2000 Oct 2, 2021 om 11:18
11 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik het wist dan ik heb alle info al opnieuw doorgegeven. maar de betonnen muur blijft.

Ik denk dat de bank zelf wat vergeten is te controleren en dat ik er mee wordt opgezadeld.

le
door leon2000 - Sep 30, 2021 om 19:06
11 Antwoorden / 3 Vragen

Alle personen inclusief bank mederwerker zeggen nu dat het tijd wordt om niet meer bang te zijn en het publikelijk te maken.

en is veel meer aan de hand bij de bank

getty
door getty - Sep 30, 2021 om 19:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat verwacht u hier?

Uw zaak is blijkbaar te complex om zo op te lossen.

advocaat heeft u al, daar dus weer mee in contact.

ik herken uw verhaal niet in ieder geval

le
door leon2000 - Sep 30, 2021 om 19:18
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Getty,

Ja zeker al kontact met zeer goede advocaten gehad en die hebben ook al wel actie ondernomen. Lopen nu ook tegen de betonnen muur op en die willen graag betaald worden. Alleen dat kost mij echt zoveel geld elke briefje is 200 euro of soms meer.

Je hebt toch wel eens van zulke problemen en alleen de bel bus kan dit oplossen.

voor de camera vinden ook banken het wel eng.

rj
door rjw Sep 30, 2021 om 19:36
3278 Antwoorden / 5 Vragen

Die advocaat heeft als zo'n 25...50 uur aan de zaak gewerkt en komt niet verder. Misschien toch eens een andere advocaat zoeken. Of er is wel degelijk iets aan de hand waardoor de advocaat ook niets kan doen.

getty
door getty Sep 30, 2021 om 19:39
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dit lijkt me echt geen zaak voor de belbus..

le
door leon2000 Oct 2, 2021 om 10:59
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Getty,

Misschien toch wel iets voor de belbus. en waarom? Er zijn vast meer consumenten die met dit probleem te maken hebben.

opeens is hij er dan die EVR registratie en probeert de bank je uit je huis te zetten.

Je loopt aan tegen de betonnen muur van de bank en het Kifid. Schandalig wat hier gebeurt.

Nu is de heer Mahir Alkaya van de SP in de tweede kamer ook al bezig met het KIFID.

Deze organisatie keurt eigen vlees en wordt zeer in twijfel getrokken lees hieronder in de link.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2021Z02758&did=2021D06054

Ik wil eigenlijk graag dit probleem in de media krijgen er zijn vast heel veel meer consumenten bij deze (het is een groep) banken.

Op dit moment kan ik nog niet met naam en toenaam werken, omdat ik bang ben dat dit de advokaat in de weg kan zitten.

Maar zo gauw ik iets verder ben moet het echt naar buiten in de openbaarheid

panter22
door panter22 - Sep 30, 2021 om 19:26
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt al 5000 euro betaald aan die advocaat en er gebeurt niets? Die advocaat maar eens achter de broek aan zitten.
Dat hij niet snapt waarom je dit overkomt, heb je niets aan Hij moet wat doen.
Die medewerker van de bank is nu bijzaak.
Ik zie hier allemaal uitspraken van het Kifid mnt een EVR registratie
Zoek op evr kifid
Daar heeft je advocaat nog niet aan gedacht?
Marita5 heeft daar intussen ook aan gedacht.

le
door leon2000 Oct 3, 2021 om 09:12
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Panter22,
Jawel aan het kifid is wel gedacht daar is de nieuwe advocaat al mee bezig.
maar de oude advocaat die niks heeft bereikt moet ik wel betalen.
De oude was 2000 en de nieuwe vraagt op voorhand al 2500.

marita5
door marita5 - Sep 30, 2021 om 19:30
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Leon2000 ,

Hoe maak ik bezwaar tegen mijn IVR/EVR registratie ?

Dat moet schriftelijk, bij het bestuur of de directie van de instelling die u geregistreerd heeft. Leidt dat niet tot een oplossing? Dan kunt u zich wenden tot het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KIFID) of de bevoegde rechter.

sira
door sira - Sep 30, 2021 om 20:28
2360 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb wat leesvoer voor u, klik hier. Allemaal uitspraken die betrekking hebben op een EVR-registratie.
Neem ze door en misschien komt u iets tegen dat op uw zaak lijkt en waarvan u 4 jaar geleden nooit heeft gedacht dat het zulke ernstige gevolgen kon hebben.

le
door leon2000 Oct 3, 2021 om 09:05
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Sira,

Had ik al gedaan. en niks gevonden.
Alleen dat het via de FIFID ook vaak fout loopt.

Nu is de heer Mahir Alkaya van de SP in de tweede kamer ook al bezig met het KIFID.
Deze organisatie keurt eigen vlees en wordt zeer in twijfel getrokken lees hieronder in de links.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2021Z02758&did=2021D06054

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 30, 2021 om 20:28
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Leon2000,

Dit is een moeilijke kwestie.

Ik raad u aan om deze klacht te melden aan De Belbus van Kassa :

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/mail-je-probleem-naar-de-belbus

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 1, 2021 om 09:33
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Als u reageert op antwoorden kunt u dat het beste doen door op de reactieknop rechts onder het verkregen antwoord te klikken. Dan is het een reactie op dat specifieke antwoord en nu lijkt het of er steeds een nieuw antwoord op uw vraag komt (wel van uzelf).

Zie alle al gegeven antwoorden m..b.t. de kennelijke complexiteit hiervan. Er is een advocaat actief en het is dus zaak 'dat die achter de broek wordt gezeten'.

Zoals ik alles lees kan het mogelijk wel zinvol zijn om contact op te nemen met een instelling voor sociale en maatschappelijke  hulpverlening indien dat nog niet het geval is en 'u door de bomen het bos niet ziet'.

1paul
door 1paul - Oct 1, 2021 om 10:18
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag de bank eens of ze u misschien per ongeluk verward hebben met iemand anders?

Als dit zo is eis dan de kosten van de bank die u gemaakt heeft....

le
door leon2000 Oct 3, 2021 om 08:58
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Paul,

Nee de banken hebben zich niet vergist. Ze hebben zelf achter mijn rug om bij mijn oude werkgever geinformeerd.

Dit heeft op zijn beurt bij de KVK geinformerrd of dit zo maar kan ivm de privacy.

de KVK reageerde erg boos en keurde dit bank gedrag ten zeerste af.

Het was zeer goed dat de oude werkgever informeerd de bank gaat hier duidelijk mee over de grens zei de KVK

1paul
door 1paul Oct 4, 2021 om 08:41
3173 Antwoorden / 0 Vragen

In dat geval zou ik eerst maar eens een officiele klacht indienen bij de bank EN bij de privacywaakhond....

le
door leon2000 Oct 8, 2021 om 12:52
11 Antwoorden / 3 Vragen

de bank wil niks vertellen hoe en waarom

net zo'n gevalletje als dit je wordt verdacht en verder mag je het uitzoeken en ja die klachten gaan er heus wel komen.

https://www.ad.nl/show/youtuber-dionne-slagter-slachtoffer-van-oplichting-de-fiod-wilde-me-verhoren~a0ff088f/

le
door leon2000 - Oct 2, 2021 om 11:04
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben een klein stapje verder wat betreft informatie.
De hypotheek adviseur heeft er nogmaals bij de vertegenwoordig van de bank op aangedrongen dat dit alles een zeer vreemde gang van zaken is en deze persoon heeft toe gezeg dat hij intern gaat informeren hoe en wat er aan de hand.
Wel hebben wij laten door schemeren dat we van plan zijn om de media op te zoeken en in te schakelen.
Onder tussen kreeg de hypotheek adviseur bezoek van een vertegenwoordiger van een andere bank.
Bij deze heeft hij navraag gedaan of bij zijn bank dat wel een voor komt.
De bank vertegenwoordig vond het ook een hele vreemde manier van met klanten omgaan en had zo iets uitzonderlijks nog nooit meegemaakt.
Nu is de heer Mahir Alkaya van de SP in de tweede kamer ook al bezig met het KIFID.
Deze organisatie keurt eigen vlees en wordt zeer in twijfel getrokken lees hieronder in de links.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2021Z02758&did=2021D06054

Al met al ben nu van mening dat dit soort bank praktijken aan de kaak moeten worden gesteld.
Dan is aandacht in de media denk ik een goed begin om een tweede toeslag affaire te voorkomen en consumenten te waarschuwen voor dit macht misbruik spelletje.
Ik zal denk ik niet de enige zijn er moeten veel meer consument die hier mee te maken hebben.
Als iemand uit de media dit leest laat deze aub met mij contact opnemen.

le
door leon2000 - Oct 2, 2021 om 11:23
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ik wacht even de reacties af en dan misschien toch naar de belbus

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 2, 2021 om 18:44
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als deze bank geen info wilde geven,

 je had een Adviseur en die moet dit voor je  uitzoeken wat de fout is.

Deze Adviseur zal deze bank nooit meer  kiezen en  zo loopt de bank ook omzet mis.

Ja mag  ook  noemen waar je nu zit en  die schade is nooit claimbaar na zolang  jou vraag niet te beantwoorden en  dreigen met verkoop zonder reden op te geven.

Een rechter zal als ze zolang werk hebben om een reden te noemen waarom dit mag  dit zeker seponeren.

Zelfs bij een betaal achterstand mogen ze het niet eens zo doen.

Gezien de kosten  en deze procedure is nu oversluiten naar andere bank onmogelijk helaas.

Toen  is alles goedgekeurd en als er fouten gemaakt zijn.....

Ook een Bank heeft controle plicht vooraf en niet 4 jaren later.

le
door leon2000 Oct 3, 2021 om 09:01
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi,

Zeker de bankmedewerker gaat bij de desbetreffende afdeling informeren. Hij hoop nu dat hij kans maakt want zo zegt hij normaal gesproken geeft de FOUTE afdeling nooit informatie.

en ja als de bank nu na 4 ineens tot ontdekking komt dat ze zelf een fout gemaakt hebben door de hypotheek goed te keuren kunnen ze dat niet ineens na 4 jaar terug draaien.

we wachten volgende week even af op meer informatie.

gerbera
door gerbera - Oct 3, 2021 om 10:15
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Maar er moet toch iets aan de hand zijn geweest met de aanvraag van de hypotheek dat de bank er na 4 jaar pas achter komt. En wat dat is? het zal hier altijd gissen blijven als dat niet vermeld wordt.

le
door leon2000 Oct 3, 2021 om 15:32
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat  denk ik ook, maar aan de zijde van de bank dan. en er moet volgende uitsluitsel over komen. door dat ze informatie zullen moeten verstrekken.
laat ze zich zelf maar op die EVR lijst zetten.
Al kost het jaren ik zal en moet die bank medewerker laten veroodelen wegens onrechtmatig gebruik van de EVR en dan de schade op haar persoonlijk verhalen.

le
door leon2000 - Oct 6, 2021 om 10:25
11 Antwoorden / 3 Vragen

Nog een vraag:
Ik lees ieus over punten matrix.
Bij 13 punten en meer krijg je de maximale duur van 8 jaar opgelegd. Bij 11 en 12 punten krijg je 5 jaar opgelegd. Bij 9 en 10 (uit mijn hoofd) krijg je 3 jaar opgelegd.
Je kunt deze puntenmatrix niet makkelijk terugvinden op internet. Je kunt ze wel deels teruglezen in uitspraken in het uitsprakenregister van het Kifid. Zij zijn de klachtencommissie tussen consument en bank/verzekeraars.

Kan iemand mij daar meer over vertellen of waar ik dat kan vinden?

De punten Matrix een geheim lijstje?

le
door leon2000 - Oct 8, 2021 om 12:54
11 Antwoorden / 3 Vragen

net als in dit kranten artiekel.

je wordt verdacht en verder is ???? en moet je maar een advokaat nemen.
ze zijn niet goed wijs bij deze bank. de opebaring met name en shame gaat er echt wel komen.

https://www.ad.nl/show/youtuber-dionne-slagter-slachtoffer-van-oplichting-de-fiod-wilde-me-verhoren~a0ff088f/