lieflijke
door lieflijke Aug 8, 2010 om 17:00
Geldzaken & recht

Ervaringen met mbo-scholieren en reisvergoeding

mijn zoon doet aankomend jaar examen op 't vmbo, metaal, waarschijnlijk niveau 3.

daarna wil hij eigenlijk graag naar een opleiding voor loonwerker in Den Bosch, met de trein maar een half uurtje reizen. (korter dan een uur met de bus van Nijmegen naar Groesbeek), maar dit reizen gaat ongeveer 2500,- euro kosten wat ik met een bijstandsuitkering absoluut niet kan betalen. nú krijgen we de reiskosten voor de bus van een fonds. mijn zoon is licht autistisch, maar draait wel gewoon mee op de school, met pgb/huiswerk hulp en rugzakje.
we kunnen hem wel op een willekeurige school om de hoek doen, maar dan verliest hij absoluut zijn inzet, daarom zit hij ook in Groesbeek op déze school, met déze voorwaarden en op déze opleiding.

wie heeft ervaring met mbo onderwijs en reiskosten, autisten? op zich heb ik geld over van zijn pgb en zou het daarvan kunnen betalen, maar daar is het niet voor bedoeld, hoe pak ik dat aan?

lieflijke

579 2 Rapporteer

fi
door fiza - Aug 15, 2010 om 00:45
10 Antwoorden / 3 Vragen

Lieflijke,

Hoe oud is uw zoon? Vanaf 18 jaar krijgen ze een ov.
Kunt u bij de bijstand dit probleem niet voorleggen, misschien kunnen zij u helpen met bijzondere bijstand.
Maatschappelijk werk heeft ook allerlei mogelijkheden bij stichtingen die bij dit soort situatie wel willen steunen. Hiervoor kunt u een verzoek indienen, maatschappelijk werk kan u helpen met zo een verzoek.
Ik hoop voor u dat het lukt.

Fiza

lieflijke
door lieflijke - Aug 16, 2010 om 17:08
153 Antwoorden / 59 Vragen

hij moet nog 16 worden deze winter.
ook met mbo zou hij met 18 jaar een ov krijgen? ik dacht alleen hbo of universiteit.

ook met het vervoer naar school heeft de sd niets willen doen, nu wordt het betaald door een fonds.

het is misschien inderdaad een mogelijkheid om via het maatschappelijk werk info te vragen, dat kan een oplossing zijn, bedankt voor de tips.

lieflijke