gumo
door gumo Dec 27, 2011 om 13:06
Geldzaken & recht

Ervaringen met webwinkel Luccy.com?

Onlangs kreeg ik een mail van "Hét nieuwe online warenhuis voor fashion, lifestyle & more!" Luccy.com. Ze bieden een enorm scala aan merkartikelen op divers gebied aan. Gratis verzending en recht op gratis retourneren binnen 30 dagen. Klinkt heel aantrekkelijk en ik zag leuke artikelen die ik wel wilde bestellen. Je moet vooruit betalen per IDEAL, maar nu komt het: ze zijn niet aangesloten bij thuiswinkel waarborg of iets dergelijks en ik kan ook geen reviews of klantervaringen vinden op het internet. Is deze webwinkel betrouwbaar en hoe kan ik dit controleren? Straks ben ik mijn geld kwijt en hoor ik nooit meer iets over mijn bestelling. (Overigens heb ik nog niets besteld.)

3616 16 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 27, 2011 om 13:20
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Na een bezoek op de site zie je in ieder geval een helder adres met telefoon en email in Middelharnis, btw nummers en kvk, en algemene voorwaarden waaruit blijkt dat het iets met Doxt b.v. te maken heeft. Het ziet er (voorzichtig gezegd) op het oog redelijk uit. Maar ervaring heb ik er niet mee, dus, de tijd zal het leren.

tenormin
door tenormin - Dec 27, 2011 om 13:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

gummo, alles klinkt mooi. Revieuws of klantenervaring hoeft nog niet iets te betekenen; ze zijn immers "nieuw". Maar het feit dat ze niet zijn aangesloten bij Thuiswinkel waarborg kan iets zeggen (hoeft niet). Wel verstandig dat u nog niets besteld heeft. Kijk anders eens op een andere site die ongeveer dezelfde artikele verkopen als Luccy.com. Mochten de prijsverschillen bijna nihil zijn en andere zaak is wel aangesloten bij T.W. zou ik eerder daarvoor kiezen. Zijn ze echter spotgoedkoop, dan is het, misschien, te mooi om waar te zijn. Wat is wijsheid in deze.

diumenge
door diumenge - Dec 27, 2011 om 13:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De site ziet er op het oog betrouwbaar uit, heb er ook een nieuwsbericht over gevonden (link). Ik zou er wel durven bestellen (zeker met 'n creditcard).

gumo
door gumo - Dec 27, 2011 om 13:51
39 Antwoorden / 28 Vragen

Mahadma: helaas zegt een adres en kvk nummer en dergelijke niets over de betrouwbaarheid helaas. heb in het verleden iets besteld bij een bedrijf dat ook al deze gegevens had staan, maar nooit meer iets van gehoord na betaling. Telefoon werd niet beantwoord, mails ook niet en KvK nummer bleek toen niet te kloppen. Dus daar staar ik me ook niet meer blind op. Tenormin: de prijzen zitten op een normaal niveau, dus niet "te mooi om waar te zijn" toestanden. Diumenge:bedankt voor de link, dit stelt me enigszins gerust nu ik weet hoe de firma is opgezet! Alvast bedankt voor jullie reacties!

tenormin
door tenormin - Dec 27, 2011 om 14:08
16829 Antwoorden / 108 Vragen

gumo, zoals diumenge steld: met creditcard zit je wel goed; dit is verzekerd (mochten er problemen komen). Met Ideal weet ik dat niet.

tenormin
door tenormin - Dec 27, 2011 om 14:10
16829 Antwoorden / 108 Vragen

toevoeging: heb juist link gelezen en het zijn betrouwbare namen (heb zelf bij 2 van hen gekocht); m.i. wel betrouwbaar.

gumo
door gumo - Dec 27, 2011 om 14:42
39 Antwoorden / 28 Vragen

bedankt! :-)

macwouter
door macwouter - Dec 27, 2011 om 16:12
825 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo hee. Zien jullie dat niet ??
Lucci.com probeerd mee te liften met Lucci.nl . Het zijn niet dezelfde dus pas op..

diumenge
door diumenge - Dec 27, 2011 om 16:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@MacWouter, je zit er naast. Het gaat om Luccy.com (.nl) en niet om lucci.nl. Op 'n PC zie je dat wel ;-)

pino123
door pino123 - Dec 27, 2011 om 17:24
2763 Antwoorden / 14 Vragen

gumo, zoals diumenge steld: met creditcard zit je wel goed; dit is verzekerd (mochten er problemen komen)

Waar haal je deze wijsheid weer vandaan?

@De rest, ik weet niet of jullie gezien hebben, hoe webwinkels aan deze zogenoemde keurmerken kunnen komen, maar eerlijk gezegd stelt dat ook geen moer voor.

diumenge
door diumenge - Dec 27, 2011 om 18:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik bedoelde meer dat je met 'n creditcard makkelijker, sneller je geld terug hebt als blijkt dat je bent opgelicht.

tenormin
door tenormin - Dec 27, 2011 om 18:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

diumenge, pino123 valt jou niet aan, hoor. Dat moet op mijn bord, as usual. Maar met visacard is het ook prima geregeld mocht TS opgelicht worden (en anderen).

gumo
door gumo - Dec 27, 2011 om 19:31
39 Antwoorden / 28 Vragen

Jongens blijven we wel bij het onderwerp? Niet ruziëen hoor!

te
door terpstra - Dec 29, 2011 om 22:49
174 Antwoorden / 5 Vragen

Gumo, Bij twijfel niet inhalen, c.q. bestellen. Groet,Henk.

gumo
door gumo - Dec 30, 2011 om 12:11
39 Antwoorden / 28 Vragen

Hallo allemaal, ik heb toch besloten het te proberen en met creditcard een aantal artikelen besteld bij Luccy.com. Is prima gegaan! Meteen bevestiging gekregen, ook goede verzendinformatie e.d. Vandaag eerste pakketje ontvangen en ziet er prima uit! Ook met de mogelijkheid tot gratis retourneren! Goede eerste kennismaking dus met Luccy.com! Groet, Gumo.

mahadma
door mahadma - Dec 30, 2011 om 12:41
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dank voor het terugmelden.