Essent
Hallo,we liggen vanaf okt 2003 al in de knoop met essent.We zijn van 10okt 2003 verhuisd van huur naar koop.En toen is de hele bende begonnen met essent.Ten eerste verhuisberichten bellen met hun.Maar geen reactie we wisten nog niet eens wat we aan voorschot moesten betalen.Na 14maanden later kwamen ze erachter dat we op een correspondentie adres zaten dus weer niets geregeld.Wel gewoon meter standen opgenomen maar how maar geen rekening.En nu betalen totdat je omvalt.Kreeg eindafrekening van 3500,00 van 2004.
Dan deden ze ons een brief sturen we werden per 01-01-2005 nieuwe klant bij hun.Terwijl we al vanaf 2003 bij verhuizing alles hebben doorgegeven.Moet ik dit betalen of niet van 2003.Voorschot is nu 500,00 per maand.
Dan nieuwe afrekening 2005 weer 3550,00 na betaling ik heb gebeld en gezegt we zijn geen bedrijf hoor.
Ik snap niet hoe ze aan die bedragen komen zo verbruiken we helemal niet.We hebben alles dubbele beglazing en nieuwe hrketel.
Hoe kan ik nu verder met hun weet het niet meer.
We moeten nu op dit moment 1083,00 betalen met betalings regeling.En dan door stommiteit van essent.Dan kan dus niemand opbrengen.
Hoe moeten we verder.Weet iemand raad?????????
Dank.
Hallo,
Vertel je verhaal aan de geschillencommissie(zie Link)
http://www2.sgc.nl/web/site/default.aspx?l=sgc
Lever alle correspondentie en bewijzen erbij en dan gaan zij bekijken of het de moeite waard is.mocht dit zo zijn dan kost het je eenmalig €25,-
Ik heb namelijk ook ook een probleem met Essent en deze daar aangekaart .Zij hebben het nu in behandeling.
Vandaag belde essent mij op of ik ook akkoord wou gaan met een schikkingsvoorstel.Ik denk dat ze nattigheid beginnen te voelen en via deze weg nog het maximale eruit proberen te halen.
ik zou zeggen .. nooit geschoten is altijd mis en het kan je een zo een paar honder of duizend euro opleveren voor die €25,-
Succes!
Harry
Allereerst: zo snel als mogelijk een aangetekend schrijven richten aan Essent en daarin zeer nadrukkelijk om getetaillerde uitleg vragen. Doe dat met betrekking tot de meterstanden waarvan ik aanneem dat u die zelf ook heeft genoteerd bij de verhuizing.
Als ik de bedragen zie die u noemt moet u wel zeer veel enrgie gebruiken ergo, het lijkt mij dat het een ander fot gaat en daar mag u niet de dupe van zijn. Verwijs, naast het noemen van het voorgaande ook op de fout met betrekking tot de melding als nieuwe klant u was al klant.
De geschillecommissie komt pas in actie als de klacht intern is afgehandeld, dat wil zeggen dat zij eerst iets doen als de interne Essent regeling is doorlopen en de oplossing voor u ongewenst blijft.
Succes. (heeft u een rechtsbijstandsverzekering, zo ja dan die inschakelen)
Hallo Gerrit,
Kleine correctie, de geschillencommissie neemt het wel in behandeling ook als er verders nog niets bekend is .Is bij mij namelijk ook het geval.Gaandeweg komt er toch wel meer duidelijkheid en zal essent ook de stukken aanleveren.
Voor wat betreft de rest:
Schakel de commissie in ieder geval in, die € 25,- zal het niet meer doen en het zal je in ieder geval korting opleveren ..zodat je in ieder geval niet alles hoeft te betalen.Bewaar alle bewijsstukken en doe alles per Fax of aangetekende brief.
Laat ook weten dat wanneer u eventueel in uw gelijk wordt gesteld dat u de kosten (Vrije dag voor de geschillenmcommissie,postzegels,aangetekende brieven Faxen ,tijd etc etc...) op Essent gaat verhalen,houdt dus alles bij .
Essent heeft mij gisteren een gebeld en geprobeerd een schikking te treffen in mijn zaak en bood mij een korting aan van €250,- op een rekening van €960,-plus de kosten van de geschillencommissie (€ 25,-)
Als ik deze zaak van u zo bekijk dan heeft u volgens mij een aardige kans van slagen om eventueel een fikse korting te krijgen .
Suc6 ermee!
Met vriendelijke groet,
Harry
hallo hb: dank voor de tip deat deze geschillencie dus afwijkt. Kan dus best met de veelheid van klachten te maken hebben denk ik.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Refund mails alitalia???
Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben?
Lees meer
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer