He
door Henk en Helma Aug 31, 2018 om 21:50
Geldzaken & recht

Euroloterij

Gebeld door een incassobureau op vrijdag 31 augustus 2018 om 16.58 uur (tel.nr. was 0857325938)!!!

Er werd ons verteld, dat wij een rekening open hadden staan bij de Euroloterij. Lidmaatschap was ingegaan in juni 2016 en er stond nu een bedrag open van € 295,00.

Al onze gegevens wist hij (zoals bankrekeningnr., emailadres etc.) en er was ook een bandopname genomen, waarin die afspraak was gemaakt.

Wij waren perplex en weten van niets.

Hij vertelde dat het maandbedrag was geweigerd en het incassobureau nu was ingeschakeld. Het ging om de Euroloterij met 100 loten per maand en deze nooit was geannuleerd.

Op de vraag waarom wij nu pas gebeld werden antwoorde hij, dat er al een paar keer een herinneringsmail was gestuurd. Er was zelfs al iemand aan de deur geweest [edit] wist hij te vertellen), maar er was niemand thuis!?!

Ik vroeg aan hem, wat het maand termijn was van deze loterij en toen moest hij even nakijken en vertelde toen, dat dat € 24,60 per maand was.

Vreemd verhaal is dit, want het zegt ons niets en hebben nooit een bevestigingsbrief ontvangen van de Euroloterij, bewijs van deelname.

Ook het maandbedrag is een vreemd bedrag, is meestal een rond bedrag zoals € 10,00, € 12,50 o.i.d.

Een herinneringsmail zeg ons ook niets en ook geen brief in de brievenbus, dat er iemand langs de deur was geweest!!!

Aan het eind van het gesprek zei hij, dus u betaald nu niet, want dan kan ik gelijk de lidmaatschap stopzetten. Wij gaan niet betalen voor iets waar wij niets vanaf weten, dus hebben wij gevraagd om de gegevens uit het dossier en hij zou het dossier aan ons mailen en vroeg ons emailadres, waarop ik heb gezegd, dat hij dat al wist vanuit het dossier.

Hij zou aanstaande maandag terug bellen, zodat wij het weekend even konden nazoeken in de mails, maar helaas kunnen wij daar niets meer van terug vinden (2 jaar is te lang).

Maar helaas ook geen mail met dossier ontvangen en heb om 17.30 gebeld naar het incassobureau en kreeg te horen, dat het kantoor was gesloten na 17.00 uur. Als je het bedrag bijelkaar optelt krijg je ook een bedrag van ruim 500 euro dus die bedragen kloppen ook al niet. Wie kan ons helpen want wij weten het niet meer

5429 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2018 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon negeren, want dit is oplichterij. Voortaan ook geen gegevens meer extra verstrekken door de telefoon. Ook niet meer zelf gaan bellen.

Dus maandag gewoon ophangen en niet gaan zitten kletsen aan die telefoon.

En haal uw adres weg uit uw verhaal, kan binnen een uur. Anders hebt u nog gezeur aan de deur

En wijzig uw gebruikersnaam, anders krijgt u nog veel meer ellende in uw spam box.

Let een beetje op met wat u allemaal op het openbare internet zet. Anders bent u voor de volgende boef het slachtoffer.

Haal ook uit die dubbelpost uw adres weg.

Vindt u het gek dat iedereen alles van u weet.

hier kunt u nog wat ervaringen lezen van die oplichtingstelefoontjes. Beetje naar beneden scrollen.
 https://www.telefoonboek.nl/omgekeerd-zoeken/0857325938/

marita5
door marita5 - Aug 31, 2018 om 23:05
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo HenkenhelmaVantricht ,

Volledig negeren en vooral niet betalen ,  het telefoonnr is van het zogenaamde incassobureau Unicparts

Unicparts is geregistreerd op 11 - 6 - 2018 , reparatie van communicatieapparatuur , klik op de rode regels .

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=72061553&start=0&site=kvk2014

Het adres is een snackbar .

 https://www.google.nl/maps/place/Arend+Noorduijnstraat+34,+6512+BL+Nijmegen/@51.8400849,5.8539759,3a,15.2y,216.49h,87.9t/data=!3m7!1e1!3m5!1sjBuFkxto5LiPPt_HUEd82A!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DjBuFkxto5LiPPt_HUEd82A%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D235.86493%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47c7086746b1a92d:0xacd6ee3fe79ac84a!8m2!3d51.8400015!4d5.8537748?hl=n

Lees ook deze ervaringen ,

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0857325938

Het banknummer van het zogenaamde incassobureau , waarop u de factuur zou moeten betalen is van de postbank in Dortmund :

POSTBANK NDL DER DB PRIVAT- UND FIRMENKUNDENBANK

44131 Dortmund

Een incassobureau kan niks doen lees hier :

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 2, 2018 om 13:36
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@SWAT1500

 fijn om te weten dat u om 23:47
nog wakker bent en in ieder geval wakker genoeg om om een reactie als deze te geven. Ja, mogelijk jammer voor u maar (ook) mijn ervaring leert dat lang niet altijd een terugkoppeling volgt van Ts. Aanvullend op @MARITA5, terugkoppeling op gevraagde adviezen zijn n.m. ook vaak 'lastig' omdat meningen en dus ook adviezen wel kunnen en mogen verschillen maar wel normaliter vanuit goede wil en eigen ervatringen/kennis worden gedaan.<br /><br />

Tja, nu, 2 september 13:36 is die er ook niet maar daar lig ik niet van wakker.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Aug 31, 2018 om 23:47
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Vermoeiend, er wordt een  vraag gesteld, antwoorden gegeven en vervolgens geen response van de vraagsteller. Kennelijk was het allemaal niet zo urgent.

marita5
door marita5 Aug 31, 2018 om 23:51
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@swat1500 , veel vragen zijn niet urgent , er word sporadisch een reactie van een vraagsteller teruggegeven .

Tr
door Trostomaat Sep 1, 2018 om 00:29
239 Antwoorden / Vragen

Er is nog geen twee uur verstreken tussen het plaatsen van de vraag en uw reactie. Ook is slechts één antwoord direct gegeven en de rest kort voor uw reactie, na 23:00 uur. Wie weet wat voor verplichtingen of activiteiten TS heeft na het plaatsen van haar vraag? Slapen misschien wel.

tenormin
door tenormin Sep 1, 2018 om 10:48
16847 Antwoorden / 108 Vragen

en @trostomaat kan het weer niet laten om commentaar te leveren op een forumlid. Inmiddels uren verder: leest u een reply? ;-((

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 2, 2018 om 13:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

edit

He
door Henk en Helma Sep 5, 2018 om 17:17
Antwoorden / 2 Vragen

We hebben idd geen reactie meer ontvangen. Er is nog wel twee keer gebeld door het nummer maar we hebben niet opgenomen.
Inmidddels hebben we ook de nodige aanwijzingen opgevolgd.

Bedankt voor de gegeven antwoorden en het meedenken allemaal

edrick3
door edrick3 - Sep 1, 2018 om 11:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Al onze gegevens wist hij (zoals bankrekeningnr., emailadres etc.)
Ja, dat mailadres weten er nu wel meer .... zou m'n gebruikersnaam hier even veranderen!

Log in, klik op Profiel, klik op Bewerk profiel en verander je gebruikersnaam.

marita5
door marita5 Sep 1, 2018 om 11:54
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 , profiel bewerken als dit lukt , bij mij werkt profiel bewerken niet , op alle browsers een blanco veld , zou ik iets willen veranderen moet de redactie dat bij mij doen .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 2, 2018 om 13:42
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Een late reactie maar ook mijnerzijds, niet op reageren en niet eens meer zoekwerk doen.
U kreeg al veel verwijzingen middels links naar websites.

Zo de persoon die u maandag zou bellen inderdaa belt, meteen ophangen en in ieder geval geen enkele reactie geven.
Zeer waarschijnlijk gebeurt er verder niets maar zou men toch 'het lef'hebben om via een echte deurwaarder u een dagvaarding te zenden, maak u ook dan geen zorgen maar ga dan wel naar de zitting als daar sprake van zou zijn. Houd daar een duidelijk verhaal dat er geen enkel bewijs kan worden geleverd dat de claim terecht zou zijn.

En dan ook uiteraard dat u nooit en te neimmer de loten als genoemd heeft ontvangen.

marita5
door marita5 - Sep 5, 2018 om 17:45
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Henk En Helma ,

Fijn om te horen dat u de aanwijzingen heeft opgevolgd , bedankt voor het terugmelden .

DOOR HENK EN HELMA 5 SEP. 2018 OM 17:17
ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

We hebben idd geen reactie meer ontvangen. Er is nog wel twee keer gebeld door het nummer maar we hebben niet opgenomen.
Inmidddels hebben we ook de nodige aanwijzingen opgevolgd.

Bedankt voor de gegeven antwoorden en het meedenken allemaal