fe
door festinger Jun 12, 2013 om 03:17
Geldzaken & recht

Examenfraude

Een diploma of niet. Wat een onzinnige maatstaf waar blijkbaar half nederland nu mee bezig is. Nog erger ze denken het te menen . Het eerlijk meten op 1 datum binnen 2,5 uur geeft uitsluitsel over wat? Kennis wellicht, maar vaardigheden als mens nou nee.

Maar er is fraude gepleegd. Vroeger met een spiekbriefje nu door diefstal vanwege de incapabele overheden. Vandaar het uitstel. Ze kunnen nog geen "spiekbriefjes "vinden laat staan delen via internet uitsluiten.

Heb tal van diploma's maar zoveel stupiditeit is bizar
.

887 11 Rapporteer

de eelco
door de eelco - Jun 12, 2013 om 08:17
607 Antwoorden / 92 Vragen

je hebt tal van diploma,s maar dan vraag ik me af welke dan en op welk nivo?.gezien je eerdere totaal onzinige discussies..een diploma is voor een wekrgever een bewijs dat je een bepaalde nivo beheerst en dat je hebt bewezen dat je de vaardigheid bezit dat je een opleiding tot een goed eind hebt gebracht..iemand die stop halverwegen een opleiding word gezien als iemand die niet betrouwbaar is en daardoor een grotere kans heeft om niet aangenomen te worden.(met niet betrouwbaar bedoel ik dat je geen doorzetter bent maar vroegtijdig opgeeft).

pino123
door pino123 - Jun 12, 2013 om 12:32
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe wil jij vaardigheden als 'mens' meten dan?

Een examen is bedoeld om kennis te 'meten'. Vooralsnog zijn de spiekbriefjes niet te wijten aan een 'incapabele overheid'. Maar aan een directie van een school...

Nee, ook delen via internet kan niet uitgesloten worden, let wel dat ze er dus deze keer wel zijn achtergekomen.

Wat is de relatie tussen de stupiditeit en jouw 'tal' van diploma's.

Verder gaat een werkegever of andere opdrachtgevers echt niet selecteren op je vaardighden als mens, gelukkig niet. Wat moeten mensen met 'Asperger' dan, die in de ogen van anderen vreemd gedrag vertonen, maar vaak ontzettend intelligent op bepaalde gebieden kunnen zijn?

valerius-2
door valerius-2 - Jun 12, 2013 om 14:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U vind dat fraude moet lonen, dan maakt het ook niet uit om valsediploma's te gebruiken.In principe is dat het zelfde.

hutch
door hutch - Jun 12, 2013 om 16:32
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat bizar is, is dat deze 'school' zo slordig omgaat met zeer belangrijke zaken.
En dat crimineeltjes, die op deze school zitten, waaronder, zoals in de publiciteit wordt weergegeven, een zoon van een medewerker van deze 'school', er financieel beter van willen worden.

Dus niet degenen de schuld geven die controle uitoefenen / uitgeoefend hebben (of zoals weergegeven wordt: ' incapabele overheden ', maar alleen het incapabele (!) bestuur van die 'school' en die crimineeltjes.

Maar ook in het verleden werd er (netjes gezegd!) behoorlijk aangerommeld op deze 'school'. Zie: .

Hopelijk wordt deze 'school' (IBN Ghaldoun) inderdaad gesloten en laat dat een waarschuwing zijn voor de toekomst voor andere scholen.

fe
door festinger - Jun 13, 2013 om 03:05
410 Antwoorden / 18 Vragen

Begrijp en respect ieders mening. Een bepaalde vorm van kennis halen middels een diploma zegt over je gedragingen moreel helemaal niets. Haast elke minuut lees je in het nieuws altijd wel iets waardoor je je op zn minst kunt afvragen waarom een diploma zo belangrijk is. Kennis is getest maar als mens hoo maar. Gelukkig ben ik dom en klus een beetje zwart als het kan. Of ben ik toch niet zo dom! iEDEREEN DOET MEE OP EIGEN niveau.

pino123
door pino123 - Jun 13, 2013 om 16:15
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=festinger schreef op donderdag 13 jun 2013, 03:05] en klus een beetje zwart als het kan.

Je verwijt hier instanties niet goed om te gaan met fraude, zelf doe jij het ook! Pot verwijt de ketel........

van leyden
door van leyden - Jun 13, 2013 om 18:31
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=festinger schreef op woensdag 12 jun 2013, 03:17]Een diploma of niet. Wat een onzinnige maatstaf waar blijkbaar half nederland nu mee bezig is. Nog erger ze denken het te menen . Het eerlijk meten op 1 datum binnen 2,5 uur geeft uitsluitsel over wat? Kennis wellicht, maar vaardigheden als mens nou nee.

Maar er is fraude gepleegd. Vroeger met een spiekbriefje nu door diefstal vanwege de incapabele overheden. Vandaar het uitstel. Ze kunnen nog geen "spiekbriefjes "vinden laat staan delen via internet uitsluiten.

Heb tal van diploma's maar zoveel stupiditeit is bizar
.

Je zegt zelf dat je weinig waarde hecht aan diploma s.
Waarom heb je er zelf dan zoveel gehaald?

Iemand die vaardigheden als mens belangrijker vindt, zou bijvoorbeeld nooit typen dat hij tal van diploma s heeft, hooguit een paar, net zoals het gros en zeker dan niet vermeldenswaardig.
Bovendien staat je tekst soms een beetje krom geschreven, HET bewijs dat diploma s inderdaad niet zoveel zeggen,

Maar ja, je hebt ze nodig, die papiertjes.
Het is wel de eerste vereiste trede op weg naar het grote graaien.
Het verschil tussen kreperen in de bijstand of een luizenbaantje met 20 keer modaal.

(Goeie) diploma s zijn dus goud waard in deze maatschappij, waarbij de inkomensverschillen steeds sterker toenemen.

fe
door festinger - Jun 14, 2013 om 03:35
410 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=van leyden schreef op donderdag 13 jun 2013, 18:31][quote=festinger schreef op woensdag 12 jun 2013, 03:17]Een diploma of niet. Wat een onzinnige maatstaf waar blijkbaar half nederland nu mee bezig is. Nog erger ze denken het te menen . Het eerlijk meten op 1 datum binnen 2,5 uur geeft uitsluitsel over wat? Kennis wellicht, maar vaardigheden als mens nou nee.

Maar er is fraude gepleegd. Vroeger met een spiekbriefje nu door diefstal vanwege de incapabele overheden. Vandaar het uitstel. Ze kunnen nog geen "spiekbriefjes "vinden laat staan delen via internet uitsluiten.

Heb tal van diploma's maar zoveel stupiditeit is bizar
.

Je zegt zelf dat je weinig waarde hecht aan diploma s.
Waarom heb je er zelf dan zoveel gehaald?

Iemand die vaardigheden als mens belangrijker vindt, zou bijvoorbeeld nooit typen dat hij tal van diploma s heeft, hooguit een paar, net zoals het gros en zeker dan niet vermeldenswaardig.
Bovendien staat je tekst soms een beetje krom geschreven, HET bewijs dat diploma s inderdaad niet zoveel zeggen,

Maar ja, je hebt ze nodig, die papiertjes.
Het is wel de eerste vereiste trede op weg naar het grote graaien.
Het verschil tussen kreperen in de bijstand of een luizenbaantje met 20 keer modaal.

(Goeie) diploma s zijn dus goud waard in deze maatschappij, waarbij de inkomensverschillen steeds sterker toenemen.

Je hebt gelijk. Spreek mezelf tegen . Heb tal van diploma's verworven op eigen kunnen Maar ouder en wijzer blijkt gediplomeerd meedoen aan bedrog en eigenbelang toch niet mijn ding. Het examen ging ook nooit over machtsverhoudingen enkel over kennis. Mijn werkgever had en heeft een ivoren toren. Ik maakte bezwaar maar dan sta je heel gauw alleen en op straat want kritiek is ongewenst ook al voorzie met je vergaarde kennis dat het mis moest gaan.

Ik heb gefaald en heb niet zoveel moeite met mensen die veel meer verdienen. Oud of nieuw geld. Onze voedselbanken bestaan dankzij spijtoptanten. Volgens eelco ben ik gestoord en zielig.

Hij/zij heeft helemaal gelijk.

.

fe
door festinger - Jun 25, 2013 om 03:22
410 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=van leyden schreef op donderdag 13 jun 2013, 18:31][quote=festinger schreef op woensdag 12 jun 2013, 03:17]Een diploma of niet. Wat een onzinnige maatstaf waar blijkbaar half nederland nu mee bezig is. Nog erger ze denken het te menen . Het eerlijk meten op 1 datum binnen 2,5 uur geeft uitsluitsel over wat? Kennis wellicht, maar vaardigheden als mens nou nee.

Maar er is fraude gepleegd. Vroeger met een spiekbriefje nu door diefstal vanwege de incapabele overheden. Vandaar het uitstel. Ze kunnen nog geen "spiekbriefjes "vinden laat staan delen via internet uitsluiten.

Heb tal van diploma's maar zoveel stupiditeit is bizar
.

Stel je bent 14-18 en je krijgt vanuit je vriendengroep 1 examen gejat vooraf in te zien. Wat doe je op die leeftijd? Het laatste wat je doet is verlinken, maar het is heel verleidelijk als je kritisch staat. Immers pas met diploma tel je mee. Scholen adverteren en werven met diplomasucces en cijfers en concurreren onderling. waarbij leerlingen een onderdeel zijn en niet primaire taak.

Heb 1 voorstel. Schaf als overheid alle vormen van bijzonder onderwijs af , Onze grondwet verbiedt de sluiting van deze school Ibn... Maar wat wel kan is dat de overheid beslist enkel openbaar onderwijs te verschaffen en te financieren. De vrijheid van geloof is niet in het geding.

De overheid verzorgt openbaar onderwijs en wens je bijzonder onderwijs voor je kroost dan moet je voor de kosten betalen.

Je zegt zelf dat je weinig waarde hecht aan diploma s.
Waarom heb je er zelf dan zoveel gehaald?

Iemand die vaardigheden als mens belangrijker vindt, zou bijvoorbeeld nooit typen dat hij tal van diploma s heeft, hooguit een paar, net zoals het gros en zeker dan niet vermeldenswaardig.
Bovendien staat je tekst soms een beetje krom geschreven, HET bewijs dat diploma s inderdaad niet zoveel zeggen,

Maar ja, je hebt ze nodig, die papiertjes.
Het is wel de eerste vereiste trede op weg naar het grote graaien.
Het verschil tussen kreperen in de bijstand of een luizenbaantje met 20 keer modaal.

(Goeie) diploma s zijn dus goud waard in deze maatschappij, waarbij de inkomensverschillen steeds sterker toenemen.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 25, 2013 om 16:58
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Naast Examen fraude is er ook diploma fraude!

Als ik een diploma van een bepaalde school namaak en met mijn gegevens uitprint en dan een kopie van maak bij sollicitatie?

Alleen mijn rijbewijs, die controleren ze online of ik niet Alcomobilist was of zo...
Maar meestal is een redelijk leesbare kopie voldoende en hoef je niets te halen.
Iemand met voldoende ervaring en het bij sollicitatie al ingeleverde is meestal voldoende.
Zolang er geen hologrammen en zo op oude reeds bestaande komt en elke school of Universiteit maar wat mag doen....
Verder ook vaak na enkele jaren weer nieuwe dus nauwelijks te controleren of het echt of vervalsing is.

Dus naast examen fraude zou ik de diploma fraude ook willen aanpakken.
Ik heb zelf ook dus gefraudeerd en zelfs met legaliseren buitenlandse studie viel ik nog niet door de mand.

fe
door festinger - Jun 28, 2013 om 03:10
410 Antwoorden / 18 Vragen

Wat je zegt bevestigd enkel. Niemand wenst deze fraude te straffen. Geslaagden op elk niveau zijn capabel door kennis. Echter heb maar 1 vraag aan iedereen die leest. Wat is erger. Een schoppende nederlander die in België woont of de straffeloosheid van ons systeem en de onaantastbaren in de topsectoren. Deze overstijgen elke politiek en voelen zich god.

Wij ,bekrompen landje, moeten 6 miljard terug en de 15 partijen denken allemaal dat hun plaatje klopt.
En heel veel lachen in het vuistje door zoveel diversiteit en onkunde.

Zie 10 keer liever dat die schopper strafverlichting krijgt en we een politiek hebben die binnen 1 dag het tekort kunnen aanvullen door op te treden tegen de echte daders.