rompslomp
door rompslomp Jul 26, 2014 om 19:42
Geldzaken & recht

Extra kosten verhuizing

Ik ben onlangs verhuisd van Sittard naar Echt mbv een bedrijf. Omdat ik bij mijn vriendin ga inwonen zijn mijn spullen in 2 stuks 12 tot 13 m3 kratten opgeslagen.

Toen de verhuizers kwamen heb ik ze onder andere gewezen op een droger en vriezer die in de kelder stonden. Tijdens de verhuizing ben ik zo'n drie kwartier weg geweest en zag bij terugkomst dat ze zo goed als klaar waren. Ik ben er toen vanuit gegaan dat ook de spullen uit de kelder waren meegenomen en heb dáár dus niet meer gecontroleerd nadat men daarom gevraagd had.

Nadat zijn ongeveer een half uur weg waren (richting Weert waar mijn spullen worden opgeslagen) ontdekte ik dat men de kelder vergeten was.. Ik heb toen meteen met het bedrijf gebeld en heeft men er dáár voor gezorgd dat ze zijn terug gekomen. Nu rekent het bedrijf daar extra €127,50 voor, maar uit 'coulance' € 100,00 voor..

Ik vraag mij af of dat wel correct is.. de verhuisprijs was tenslotte al eerder overeengekomen en dat men de kelder vergeten is kan toch niet aan mij liggen, alhoewel men mij dat wél verwijt want ik had alles moeten checken omdat zij, was hun argument, niet overal aan kunnen denken..

Ook aan de telefoon is niet gesproken over extra kosten toen ik belde dat men de droger en vriezer vergeten waren.

968 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2014 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik mag toch aannemen dat men bij een verhuizing er zelf bij blijft of in ieder geval zelf de eindcontrole doet. Dus ja, in vind dat u daar zelf aansprakelijk voor bent.

alfatrion
door alfatrion - Jul 26, 2014 om 20:40
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u een contract gekregen? Zijn daar algemene voorwaarden bij verstrekt? Wat daarin over deze situatie?

aurora1
door aurora1 - Jul 26, 2014 om 22:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft de kelder niet meer gecontroleerd nadat men daarom gevraagd had? Zelf geen eindcontrole gedaan? Tja... ik ben het dan wel met de verhuizers eens.

rompslomp
door rompslomp - Jul 26, 2014 om 22:11
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zaterdag 26 jul 2014, 20:40]Heeft u een contract gekregen? Zijn daar algemene voorwaarden bij verstrekt? Wat daarin over deze situatie?

Er is geen contract verstrekt.. wel een opdrachtbevestiging. Men schrijft daar wel in dat de verhuizing wordt uitgevoerd onder de voorwaarden AVVV (algemene voorwaarden voor verhuizingen) Maar ook die heb ik niet gezien of gekregen...

rompslomp
door rompslomp - Jul 26, 2014 om 22:12
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 20:38]Ik mag toch aannemen dat men bij een verhuizing er zelf bij blijft of in ieder geval zelf de eindcontrole doet. Dus ja, in vind dat u daar zelf aansprakelijk voor bent.

Ik heb ze gemeld dat ik even weg móest.. en dat was ook geen probleem.

rompslomp
door rompslomp - Jul 26, 2014 om 22:14
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 22:02]U heeft de kelder niet meer gecontroleerd nadat men daarom gevraagd had? Zelf geen eindcontrole gedaan? Tja... ik ben het dan wel met de verhuizers eens.

Nee idd de kelder niet...omdat ik er dus volledig vanuit was gegaan dat die leeg was.