wi
door winthoos Jul 26, 2005 om 13:36
Geldzaken & recht

Fa. Alternate

Nog maar eens proberen.


Wie kan mij helpen met het oplossen van een probleem bij de Fa. Alternate te Ridderkerk. Daar heb ik vorige week onder rembours een bewstelling van ontvangen die is 2 dagen later weer heb geretourneerd omdat deze niet functioneerde. Nu krijg ik mijn centen niet terug omdat deze niet meer in nieuwstaat is. Maar hoe kan je iets controleren als het in de verpakking moet blijven zitten, want dan zeggen ze dus uiteindelijk. Op het internet heb ik wel gevonden, dat men gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak de koper het recht heeft de koop op afstand zonder opgaver van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedrasgt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid gestelde eisen.


Dus wie oh wie kan mij helpen???? Mijn dank

3368 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mij lijkt dat u twee dingen verward. De koopontbinding waarbij u het artikel ongebruikt en in nieuwstaat retourneert, en het probleem van een defect artikel.


Indien u aan Alternate verzoekt u een werkend exemplaar van de origele aankoop te doen toekomen, zal Alternate dat natuurlijk doen. Zij kunnen uw apparaat repareren of een nieuwe sturen (ligt meer voor de hand).

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo winthoos,Misschien is het zinvol om deze firma met hun eigen voorwaarden te confontreren.Fred

Retourneren






Widerrufsrecht


Retourrecht

 


In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 7 werkdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden, waarbij de klant zelf de portokosten voor het terugsturen dient te betalen. Wordt een bestelling aan de deur reeds geweigerd, dan worden te allen tijde alle door ons gemaakte (verzend)kosten in rekening gebracht.

Wanneer u zich heeft bedacht over een via deze site gedane bestelling en u wenst de goederen te retourneren, doe dit dan direct na ontvangst. Omdat verzending altijd voor rekening en risico van de verzender geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt en voldoende gefrankeerd te zijn (onvoldoende gefrankeerde post wordt reeds door TPG Post geweigerd). Wanneer de teruggezonden goederen compleet, in originele/onbeschadigde verpakking en ongebruikt zijn, dan storten wij het door u betaalde aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug op uw rekening. Voeg voor een snelle afwikkeling dan ook altijd een kopie van de aankoopfactuur bij met de vermelding 'annulering' en uw bank- of girorekeningnummer.

Het adres voor retourzendingen is:

ALTERNATE Nederland
Tav. klantenservice
Handelsweg 110
2988 DC Ridderkerk
  

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

correctie ,confronteren (foutje bedankt) fred

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedoel je deze Fred?


ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Fred, daar ligt dus het probleem juist. Je kunt ze niet met hun voorwaarden om hun oren slaan, omdat de goederen juist niet meer in de originele verpakking zitten.


In dit geval moet gewoon de garantiebepalingen opgaan. Het product is defect/niet functionerend en dient vervangen te worden, dus niet geld terug, maar reparatie.


Brynnar

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Willem hoe kom jij in hemelsnaam aan het door de Vara streng gehouden LOGO voor het Kassa 2006...?forum fred.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Deze is 2 ..... oud en stuk, moet gerenoveerd worden.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hier nog even een reactie betreffende de Fa. Alternate.


We hebben deze firma met hun eigen uitspraken om de oren geslaan, maar helaas het heeft niets geholpen. Ze nodigden mij zelf uit om dit juridisch aanhangig te maken. Zij zeggen, omdat ik het spul uit de verpakking heb gehaald om te kijken of het functioneerde het gebruikt zou zijn. Maar ook omdat het geretourneerde in een dusdanig staat was dat van verkoop geen sprake meer zou kunnen zijn. Nu vraag ik iedereen, kan dit zo maar.


Om deze manier is dit toch wel een erg bezopen wereld.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer