door winthoos Jul 26, 2005 om 13:36
Geldzaken & recht

Fa. Alternate

Nog maar eens proberen.

Wie kan mij helpen met het oplossen van een probleem bij de Fa. Alternate te Ridderkerk. Daar heb ik vorige week onder rembours een bewstelling van ontvangen die is 2 dagen later weer heb geretourneerd omdat deze niet functioneerde. Nu krijg ik mijn centen niet terug omdat deze niet meer in nieuwstaat is. Maar hoe kan je iets controleren als het in de verpakking moet blijven zitten, want dan zeggen ze dus uiteindelijk. Op het internet heb ik wel gevonden, dat men gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak de koper het recht heeft de koop op afstand zonder opgaver van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedrasgt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid gestelde eisen.

Dus wie oh wie kan mij helpen???? Mijn dank

3368 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mij lijkt dat u twee dingen verward. De koopontbinding waarbij u het artikel ongebruikt en in nieuwstaat retourneert, en het probleem van een defect artikel.

Indien u aan Alternate verzoekt u een werkend exemplaar van de origele aankoop te doen toekomen, zal Alternate dat natuurlijk doen. Zij kunnen uw apparaat repareren of een nieuwe sturen (ligt meer voor de hand).

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo winthoos,Misschien is het zinvol om deze firma met hun eigen voorwaarden te confontreren.Fred

Retourneren

Widerrufsrecht

Retourrecht

In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 7 werkdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden, waarbij de klant zelf de portokosten voor het terugsturen dient te betalen. Wordt een bestelling aan de deur reeds geweigerd, dan worden te allen tijde alle door ons gemaakte (verzend)kosten in rekening gebracht.

Wanneer u zich heeft bedacht over een via deze site gedane bestelling en u wenst de goederen te retourneren, doe dit dan direct na ontvangst. Omdat verzending altijd voor rekening en risico van de verzender geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt en voldoende gefrankeerd te zijn (onvoldoende gefrankeerde post wordt reeds door TPG Post geweigerd). Wanneer de teruggezonden goederen compleet, in originele/onbeschadigde verpakking en ongebruikt zijn, dan storten wij het door u betaalde aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug op uw rekening. Voeg voor een snelle afwikkeling dan ook altijd een kopie van de aankoopfactuur bij met de vermelding 'annulering' en uw bank- of girorekeningnummer.

Het adres voor retourzendingen is:

ALTERNATE Nederland
Tav. klantenservice
Handelsweg 110
2988 DC Ridderkerk

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

correctie ,confronteren (foutje bedankt) fred

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedoel je deze Fred?

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fred, daar ligt dus het probleem juist. Je kunt ze niet met hun voorwaarden om hun oren slaan, omdat de goederen juist niet meer in de originele verpakking zitten.

In dit geval moet gewoon de garantiebepalingen opgaan. Het product is defect/niet functionerend en dient vervangen te worden, dus niet geld terug, maar reparatie.

Brynnar

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Willem hoe kom jij in hemelsnaam aan het door de Vara streng gehouden LOGO voor het Kassa 2006...?forum fred.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze is 2 ..... oud en stuk, moet gerenoveerd worden.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier nog even een reactie betreffende de Fa. Alternate.

We hebben deze firma met hun eigen uitspraken om de oren geslaan, maar helaas het heeft niets geholpen. Ze nodigden mij zelf uit om dit juridisch aanhangig te maken. Zij zeggen, omdat ik het spul uit de verpakking heb gehaald om te kijken of het functioneerde het gebruikt zou zijn. Maar ook omdat het geretourneerde in een dusdanig staat was dat van verkoop geen sprake meer zou kunnen zijn. Nu vraag ik iedereen, kan dit zo maar.

Om deze manier is dit toch wel een erg bezopen wereld.