go
door goededag Mar 20, 2022 om 22:33
Geldzaken & recht

Financieel adviseur

Ik ga mijn huis verkopen en tijdelijk in een huurhuis wonen. Hierbij is er een flinke overwaarde. Heb ik een financieel adviseur nodig om me bij de verkoop en het regelen van mijn financiën nodig? Of wordt alles via de notaris geregeld?  Dus mijn afbetaling van de hypotheek en de overwaarde op mijn rekening storten.

4121 9 Rapporteer

Topantwoord

Be
door Bewaklu - Mar 20, 2022 om 23:00
133 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mij regelde de makelaar dat allemaal. Geen omkijken naar gehad.
Een financieel adviseur heb je naar mijn mening helemaal niet nodig.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 21, 2022 om 08:55
16883 Antwoorden / 202 Vragen

In beginsel kan alles via een notaris worden geregeld maar naar mijn mening kan het geen kwaad om toch ook hierover een financiële adviseur om advies te vragen. Ben u lid van 'Eigen Huis', vraag dan daar om nader advies.

ma
door malty Mar 21, 2022 om 10:24
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U adviseert om een financieel adviseur om advies te vragen, wat is hiervan de meerwaarde voor de TS, kost alleen maar geld?

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 21, 2022 om 12:49
16883 Antwoorden / 202 Vragen

IK adviseer niet! Ik stel dat het m.i. geen kwaad kan om toch hierover advies te vragen. Of het wel of geen meerwaarde heeft is dan aan Ts om te bepalen.  niet'. U vergeet alweer dat iedereen hier de eigen mening kan geven!   (Inmiddels zie ik ook een soortgelijke reactie van @PINO, waar bijft nu uw commentaar?

Be
door Bewaklu Mar 21, 2022 om 13:56
133 Antwoorden / 1 Vragen

 U vergeet alweer dat iedereen hier de eigen mening kan geven!

Ja, maar of TS iets heeft aan eigen meningen vraag ik me sterk af. Dan kan ik ook wel wat verzinnen...

Hou het gewoon bij realistisch advies!

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 21, 2022 om 14:14
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Sedert wanneer is een eigen mening overeen vraag geen advies?? Vraagstellers vragen om advies op basis van meningen en helaas ook voor u kunnen en mogen meningen ook nog verschillend zijn en zeker als er ook nog een onderbouwing is. En let op, er is in ieder geval nog een beantwoorder met dezelfde mening dan de mijne. Het is aan vraagsteller wat hij/zij er mee doet. Kent u de regels van deze site niet?

Be
door Bewaklu Mar 22, 2022 om 08:05
133 Antwoorden / 1 Vragen

Manmanman.....doe niet zo lichtgeraakt!

Ja
door JannieBoe - Mar 21, 2022 om 09:25
124 Antwoorden / Vragen

De notaris gaat over de afrekening en daar krijgt u een overzicht van. Dat overzicht is niet al te ingewikkeld en kunt u zelf checken. Persoonlijk heb ik daar geen deskundigen voor nodig gehad maar als u twijfelt dan zou ik het doen als dat goed voelt. En het geen vermogen kost natuurlijk ;)

Topantwoord

ma
door malty - Mar 21, 2022 om 10:21
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de verkoop van uw huis heeft u geen financieel adviseur nodig.
Als u niet weet wat u met het geld van de verkoop moet doen kunt u een financieel adviseur om advies vragen. Uit uw vraag maak ik op dat u toch weer een huis gaat kopen, dus de bestemming van het geld is bekend.

pino123
door pino123 - Mar 21, 2022 om 11:13
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Het is altijd goed om dit na te laten gaan door een financieel adviseur, er kunnen gevolgen zijn als het gaat om belastingaangifte e.d. Een financieel adviseur kan u hiermee prima helpen.

Be
door Bewaklu Mar 21, 2022 om 13:53
133 Antwoorden / 1 Vragen

Flauwekul, voor de eerstvolgende aangifte gewoon alle documenten bewaren en naar je belastingadviseur gaan. Vaak gratis als je lid bent van een vakbond. Financieel adviseurs trekken je leeg.....

pino123
door pino123 Mar 23, 2022 om 11:10
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Vervelend dat je het direct betiteld als flauwekul, ik heb namelijk zeer goede ervaringen met een financieel adviseur. En ja het kostte echt wel wat, alleen heeft het mij nadien veel opgeleverd.
En ja, een oplossing kan inderdaad zijn om een belastingadviseur in te schakelen. Maar als het om grote bedragen zijn, zijn er echt nog zaken om verder rekening mee te houden dan alleen de belastingdienst.

Topantwoord

me
door mein33 - Mar 21, 2022 om 12:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het hele financiële plaatje rond de verkoop van de woning wordt geregeld door de notaris waar de akte passeert en krijgt u uw deel van de verkoopprijs op uw bankrekening gestort.
Een financieel adviseur komt pas om de hoek kijken als u 'iets' met uw geld wil voor langere tijd.

Bent u voornemens om binnen afzienbare tijd weer te kopen, dan is het wel zinvol om het gehele bedrag achter de hand te houden en in te brengen, dit is nl. van belang i.v.m de hypotheekrenteaftrek bij de nieuwe hypotheek.

mo
door mof - Mar 21, 2022 om 13:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U mag alles zelf doen met uitzondering van de handelingen die een notaris verplicht/wettelijk moet doen. Betekent wel dat u dan ook voor alles zelf verantwoording draagt en als u fouten maakt u niemand meer kunt aanspreken. Dus als u verstand van zaken denkt te hebben, en voldoende tijd daarvoor, dan zou ik het zelf regelen en alle fees voor adviseurs in eigen zak houden.

Topantwoord

1paul
door 1paul - Mar 22, 2022 om 08:30
3173 Antwoorden / 0 Vragen

regelt de notaris voor je....

go
door goededag - Mar 23, 2022 om 13:36
25 Antwoorden / 11 Vragen

iedereen bedankt voor de reacties