ew
door ewm May 1, 2013 om 15:00
Geldzaken & recht

Florius schrijft telkens hypotheek niet af

Wij hebben een hypotheek bij Florius.
Voor een zoveelste keer is de hypotheek niet afgeschreven.
Telkens het zelfde riedeltje.Er wordt niet afgeschreven,wij bellen,zij gaan 'het uitzoeken' , bellen vervolgens niet terug.
Wij dan weer wel,krijgen te horen dat ze het ook niet weten en uiteindelijk wordt er dan afgeschreven.Zelf over maken mag niet.
We worden dit zo langzamerhand beu.Er kan ons niet verteld worden waarom dit telkens mis gaat,en wij willen in geen geval achterstand.
Zouden wij zelf hier iets aan kunnen doen?
(Behalve de mogelijkheden bekijken om over te stappen naar een andere hypotheek verstrekker.)

3799 6 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - May 1, 2013 om 16:00
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U kunt via hun site Klik voorstellen dat u graag een schriftelijke bevestiging ontvangt dat Florius zorg draagt voor correcte incasso en dat u verder niet meer hierover wenst te bellen.

Jantje

tijger1
door tijger1 - May 1, 2013 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Overstappen zou wel een drastische maar heel dure oplossing zijn.

Zij brengen u toch geen boeterente in rekening? Misschien kunt u verzoeken de machtiging tot automatische incasso om te zetten, naar een periodieke overschrijving.? Ik neem aan dat het elke maand hetzelfde bedrag is.

ew
door ewm - May 1, 2013 om 16:12
17 Antwoorden / 2 Vragen

Inmiddels weer iemand gesproken en die gaf als verklaring dat het aan de bank ligt waarvan afgeschreven moet worden,in dit geval de ING.
IVM kroningsdag & Dag van de Arbeid gebeurt daar niks en kunnen transacties als deze mis gaan.
Hij verzekerde ons dat in zo`n geval er geen boete volgt.

Nu eens in de gaten houden wanneer het mis gaat (na weekenden of feestdagen) en contact opnemen met de ING .

diumenge
door diumenge - May 1, 2013 om 18:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bedoel je nu dat ze een of twee dagen te laat afschrijven? Zo ja, dat is toch niets om je druk om te maken?

Ik zit bij een andere bank en normaal wordt mijn hypotheek op de 1e afgeschreven, vandaag niet. Daar maak ik me niet druk om hoor.

jantje7
door jantje7 - May 1, 2013 om 18:07
1459 Antwoorden / 23 Vragen

De banken hebben gisteren gewoon het betalingsverkeer uitgevoerd. Maar... 1 mei is de dag van de arbeid en is er geen betalingsverkeer in heel Europa m.u.v. Engeland.
En inderdaad ook bij mijn dochter (ook ING) is er soms wel eens 1 of 2 dagen verschil.

Jantje

ew
door ewm - May 1, 2013 om 22:43
17 Antwoorden / 2 Vragen

Nee,niet slechts 1 dag natuurlijk.

Zal het ook nog eens voorleggen bij de adviseur,blijft vreemd.
Zeker nu ik lees dat er gisteren gewoon betalingsverkeer had moeten zijn.
(Had overigens maandag afgeschreven moeten worden.)