gi
door gittel Nov 14, 2013 om 10:52
Geldzaken & recht

Fortis hypotheek

Door de ABN AMRO worden mensen in het bezit van een Fortis Hypotheek gediscrimineerd. Bij extra aflossing van alle andere hypotheken van de ABNA-AMRO kan jezelf de regie houden. Wij als oud Fortis klanten zijn verplicht om automatisch te laten afschrijven. Er kan dan van alles misgaan. Daar heb ik helaas al ervaring mee; dubbele afschrijving, eerder afschrijving etc. Het enige dat je hoort is sorry voor de overlast. Maar dit is een vorm van rechtsongelijkheid! Waarom de ene groep anders behandelen dan de andere? Het antwoord was; computersystemen!

3519 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2013 om 10:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u extra wilt aflossen zal dat toch niet door een automatische afschrijving gebeuren?

pi
door pieterwolters - Nov 14, 2013 om 11:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Die Fortys hypotheken hebben ongetwijfeld andere voorwaarden dan ABN-AMRO hypotheken, dus om nu te stellen dat er wordt gediscrimeerd lijkt mee een beetje voorbarig.

gi
door gittel - Nov 14, 2013 om 16:36
14 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 14 nov 2013, 10:54]Als u extra wilt aflossen zal dat toch niet door een automatische afschrijving gebeuren?

Men stuurt de gevraagde gegevens terug en 30 dagen later wordt dit inderdaad automatisch afgeschreven. Alleen bij Fortis Hypotheken! Bij ABN AMRO kun je de bedragen zelf storten.

abnamro
door abnamro - Nov 15, 2013 om 13:06
142 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/ mevrouw,

Ik heb uw klacht op kassa.vara.nl gelezen. Ik vind het vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent met de manier waarop u een extra aflossing op uw hypotheek kunt doen.
Natuurlijk is het niet onze bedoeling om u het gevoel te geven dat u gediscrimineerd wordt.

Fortis Bank is samen gegaan met ABN AMRO. Omdat de hypotheken complexe producten zijn, zijn de hypotheken van de Fortis Bank rechtstreeks overgenomen. Dit betekend dat de regels die destijds bij Fortis Bank zijn gemaakt, van toepassing blijven bij ABN AMRO.

Ik adviseer u voor vragen met betrekking tot uw Fortis Hypotheek telefonisch contact op te nemen met de afdeling hypotheken op telefoonnummer 0900 – 9210. U kunt ook contact met u op laten nemen door een hypotheekadviseur door uw telefoonnummer op onze website achter te laten. https://www.abnamro.nl/nl/prive/hypotheken/f_afspraak_telefonisch-advies.html

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. F. Kamsma