ad
door addiebrus Sep 15, 2010 om 15:08
Geldzaken & recht

Fortisbank

Hallo

Had al jaren een spaarrekening bij Fortisbank .
Sinds 2004 deed ik er niets meer mee en liet het spaargeld gewoon staan .
Nu wil ik eigelijk me geld eraf halen maar zegt Fortis we hebben hem laten inslapen .
Heb me banknr.en al maar ze zeggen we moeten een afschrift hebben en dat ik dat niet meer heb kan ik ook niet aan me spaargeld .
Wie weet hier raad op ??
Heb het hoofdkantoor al verschillende malen gebeld die stuurt me naar de plaatselijke Fortis en de Fortis stuurt me naar het hoofdkantoor .
Het kan toch niet zo zijn dat we ons spaargeld kwijt zijn .

668 4 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 16, 2010 om 00:47
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Addie,

Kun je met overschrijvingsformulieren het tegoed niet gewoon overboeken naar een rekening waar je wel bij kunt? Maak de rekening zo leeg en hef de rekening op. Of laat deze op €0,00 staan en kijk er verder niet naar om.

Laten ze verder de kolere krijgen met hun klantonvriendelijkheid!

Hardware ERror MAN.

co
door courier - Sep 16, 2010 om 10:56
226 Antwoorden / 2 Vragen

Een herkenbaar fenomeen! Als er een aantal jaren niks gebeurd op een spaarrekening en de bank vindt zelf dat het saldo niet de moeite waard is, dan hebben ze geen zin om de overhead-beheerkosten van die rekening te betalen. Ze brengen die rekening dan met een interne boeking op 0 en het saldo wordt geplaatst op een collectieve diversenrekening die waarschijnlijk op het hoofdkantoor van de bank wordt geadministreerd.
Tot zover een stukje begrip voor de bank, maar nu ter zake. U heeft natuurlijk keihard recht op dat geld, u weet het rekeningnummer en het saldo dus schrijf een vriendeljjke brief naar het hoofdkantoor van de Fortisbank met het verzoek saldo ad x plus opgelopen rente tm heden over te boeken naar uw eigen rekening y. Het probleem is alleen, waar zit de Fortisbank tegenwoordig.
Ze bestaan immers niet meer! Ik zou het adres van de ABN-Amro aan de Zuidas in Amsterdam nemen.

abarth
door abarth - Sep 16, 2010 om 11:13
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ga naar uw plaatselijke kantoor, maak een afspraak met emand anders dan een baliemedewerker (bestaan ze nog) en probeer er daar uit te komen.
Laat ze anders stap voor stap uitleggen wat zij van u nodig hebben.

Moet u naar het hoofdkantoor? dat dacht ik niet, dat doen ze maar lekker zelf.
Het is hun keuze geweest om de rekening te laten inslapen.

nb. Het kan zijn dat er wel iets in de algemene voorwaarden staat over het slapend zetten van een spaarrekening mbt rente.

ad
door addiebrus - Sep 16, 2010 om 20:36
22 Antwoorden / 6 Vragen

Wat voor de een de moeite niet is is voor de andere veel geld .
Heb vandaag contact opgenomen met Fortis en gezegd dat ik de geschillencommissie van de banken in ga schakelen dat zei Juridisch loket tegen me die ik heb gebeld
Nu naar 6 weken heen en weer te zijn geslingerd van bank naar hoofdkantoor
is het opeens opgelost en hebben ze de rekening boven tafel
Hartelijk dank voor jullie reactie en goede raad

Met vriendelijke groet Addie