ol
door oldenburger_1 Jun 6, 2007 om 21:39
Geldzaken & recht

Foute incasso

ik wordt geconfronteerd met een vordering van het incassobureau van wehkamp alsdat ik een dvd besteld zou hebben en niet betaald plus een uitdraai,op mijn verzoek toegestuurd,van aan mij geadresseerde aanmaningen.

ik heb geen dvd bij wehkamp besteld en ook nooit de aanmaningen ontvangen.

bij het incasso bureau stellen ze glashard dat er geleverd is en dat ik moet betalen, wat ik dus niet van plan ben te doen.

541 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 6, 2007 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als jij of eventuele huisgenoten niets hebben besteld of ontvangen hebt en je weet dat heel zeker dan moet het incassobureau de zaak aan Wehkamp teruggeven.
Willen ze niet luisteren laat ze dan lekker in hun sopje gaarkoken.

Niets meer van aantrekken en doorgaan met waarmee je bezig was, groet,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Jun 6, 2007 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

en een kopie daarvan te sturen naar Naturpost.

moet zijn:

en een kopie daarvan te sturen naar Wehkamp.

Read2.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2007 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@unclewilly: "de zaak teruggeven aan Wehkamp"? Die hebben juist de zaak uit handen gegeven! Als je er geen verstand van hebt , hou je commentaat dan achterwege en laat de deskundigheid over aan personen zoals Read!

ve
door verwijderd - Jun 8, 2007 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is idd wel zo dat als een incassobureau niet kan incasseren, zij de zaak terug geven aan hun opdrachtgever!

ve
door verwijderd - Jun 8, 2007 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

de reactie van de bijdehand die stelt dat als je er geen verstand van hebt verwijt de spreekwoordelijke ketel. Het is nog altijd zo dat Wehkamp en/of het incassoburo moet bewijzen dat ze geleverd hebben. Kunnen ze dit niet dan moet het incassoburo het idd teruggeven aan Wehkamp. Mocht  het buro dat niet doen dan zal je uiteindelijk in een rechtzaak je gelijk krijgen. Maar wees ze wel voor door zo snel mogelijk een aangetekende brief te sturen en duidelijk in die brief vermelden dat het incassoburo geen actie onderneemt nadat je hebt aangegeven dat de bestelling niet van jou is. Zeg in die brief dat je het buro evt aansprakelijk gaat stellen voor de door jou geleden schade. Een incassoburo kan iedereen insckakelen, een gerechtsdeurwaarder mag pas tot executie over gaan na een uitspraak van de rechter. Als het voor de rechter komt, wat mij schier onmogelijk lijkt want dat zou wehkamp meer kosten dan de dvd die jij besteld zou hebben, sta je erg sterk. Laatste TIP aan iedereen, neem voor een paar euro per maand een rechtsbijstandverzekering. Bij dit soort gevallen speel je het na 1 keer bellen met het incassoburo naar hun door. Succes

ve
door verwijderd - Jun 8, 2007 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik kan me voorstellen dat je de zenuwen krijgt als je zo´n incasso-brief thuis krijgt, ik heb hetzelfde aan de hand gehad maar dan met casema, terwijl ik al sinds 1 juli 2004 geen abonnee meer ben wilde ze toch dat ik nog 2 kwartalen moest betalen één van 2005 en één van 2006, ik heb nadat ik van het incassobureau een brief kreeg met dreigementen van deurwaarders en dat ze mij zouden registreren in een Schuldbewakingssysteem als ik niet vóór een bepaalde datum zou betalen.  Het volgende heb ik gedaan, alle bewijzen die je hebt kopieren en een brief met alle kopien sturen naar het incassoburea met een cc naar wehkamp, zorg dat je brief er duidelijk en begrijpend uitziet zodat daar geen vraagtekens over komen. mocht wehkamp toch nog een bord voor z´n kop hebben en het incassobureau verder gaat met dreigenmenten kan je 2 dingen doen, of je wacht tot het een rechtzaak wordt of je geeft het uit handen aan je rechtsbijstand. bij mij heeft het gewerkt met die brieven en kopien want van casema kreeg ik een excuus met een prachtige bos bloemen, met het incassobureau ben ik nu nog bezig omdat een excuus van hun uit nog op zich laat wachten en aangezien ik nooit een wanbetaler ben geweest of schulden heb gehad ben ik nu degene die eisen stelt en dat is een excuus. Ik geef je goede raad, geef het niet op en ga ervoor, de brieven hoef je niet persé aangetekend met ontvangstbevestiging te versturen maar je kan het doen voor je eigen ikki,

SUCCES

ve
door verwijderd - Jun 9, 2007 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

als ze fout zitten zullen ze het uiteindelijk moeten erkennen. je gaat daar zelf wel veel moeite voor moeten doen. @oplossing zegt dat je brieven aan hen niet perse aangetekend met bericht van ontvangst hoeft te sturen. dat is idd zo maar ik zou je dringend adviseren om dat wél te doen.

er zijn nl bedrijven die glashard beweren dat ze een lege enveloppe hebben ontvangen als je het zonder bericht van ontvangst verstuurd. let dus op je zaak en succes. laat je vooral niet gek maken want dat risico loop je bij dit soort zaken. nogmaals succes

ve
door verwijderd - Jun 9, 2007 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het bedrijfdleven wordt een fax en een email geaccepteerd als bekrachtiging!

Bedenk gewoon wat de Rechter er van zou denken!

Natuurlijk is hij ook aan de wet gebonden, maar bij een onzinnige claim verliest het incasso sowieso.

Bedenk ook dat een incassobureau op uw vragen, of email of anderzins moet antwoorden, anders zal de Rechter dat bij hun terug leggen.

Bij een IncassoClaim wilt u natuurlijk precies weten waarover het gaat, voor die duidelijkheid heeft zo'n bureau sowieso geen poot om op te staan! En u kunt blijven vragen, onderbouwd, tot de zaak voor hun in duigen valt!

Ook kunt u een klacht indienen, u kunt zelf uw betoog houden, zij zullen een advokaat moeten gebruiken. Advokaten en procedures zijn duur, en de kans op winnen voor ze is klein.

Gewoon bellen met ze, maar dan moet je sterk in je schoenen staat, ze zijn niet anders gewoon dan mensen de hele dag neerbuigen.. Echter heeft u het argument, dan hoort u nooit meer van ze!

Kosten en baten, daar draait het bij hun om!

En een verkeerde incasso, gelijk bezwaar maken en de geleden en te lijden kosten claimen.

Quixote, hope I have been of service..

ve
door verwijderd - Jun 9, 2007 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat je bestand wissen bij Wehkamp en koop je spullen bij een betrouwbare winkel in je omgeving. Misschien kan je daar ook op de pof kopen. En volg het uitgebreide advies in je reacties.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2007 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb deze zaak overgedragen een rechtsbijstand van vakbond.

wacht af voordat ikzelf verdere actie onderneem.

evenzo bedankt voor het uitgebreide advies.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2007 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag oldenburger,

In principe kun je de post weggooien als je zeker weet dat je niks besteld hebt bij de firma Wehkamp. Het is echter niet onverstandig om het incassobureau te schrijven dat je niets zult betalen en een kopie daarvan te sturen naar Naturpost.

Model brief:

Model incassobureau-brief

Schrijfschema bewaarschrift aan incassobureau of deurwaarder:

Schrijf dit incassobureau een zo je wilt aangetekende brief (met ontvangstbevestiging), met daarin:

(naam van het incassobureau)

(etc)

...dat je de firma (naam van de firma/in dit geval Wehkamp) niets verschuldigd bent omdat je met hen geen overeenkomst hebt

...dat je verzoekt om een (door jouw) getekend of ander wettelijk bewijsstuk dat je wel een overeenkomst met (naam van de firma) zou hebben

...dat je hen (het incassobureau dus) geen kosten verschuldigd bent omdat je de opdrachtgever niets verschuldigd bent

...dat je een eventuele rechtsgang en vonnis met vertrouwen tegemoet ziet en dat je hen aansprakelijk zult stellen voor de bijkomende gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten

...dat je deze brief hebt opgesteld in overleg met je rechtsbijstandadviseur (ook al is dat niet waar, een beetje bluffen mag wel)

…dat je de gevraagde bewijzen binnen 14 dagen na dagtekening tegemoet ziet , en dat je als je binnen dit termijn niets hebben ontvangen, de zaak  als afgedaan beschouwt.

…dat indien u mij zonder valide grond noodzaakt om rechtsbijstand in te roepen,  alle daarmee verband houdende kosten ten titel van onrechtmatige daad op uw cliente zullen worden verhaald.

...dat je onder geen beding zult betalen!

(eigen naam)

(adres/handtekening)

Let wel, hoe harder zij dreigen met een vonnis en een deurwaarder (doen ze altijd als hun zaak zwak staat), hoe eerder zij afhaken als je behoorlijk tegengas geeft en laat merken dat je niet onder de indruk raakt van hun gespierde taal.

Voor één ding moet je wel zorgen. Schrijf onder je brief wél je volledige naam. Maar zet je handtekening ten dele over het adres. Sommige bedrijven schrikken er niet voor terug om via via deze handtekening te misbruiken op een orderbevestiging of kontrakt. Een handtekening op een kruisjesachtergrond kan ook.

Je kunt een kopie van deze brief aan de opdrachtgever in dit geval dus (Wehkamp) sturen.

P.S. als het een fatsoenlijk incassobureau is dat is aangesloten bij de branchevereniging, dan zijn ze verplicht om je het gevraagde bewijs van jouw (zogenaamde) overeenkomst met (naam van de firma) binnen twee weken toe te sturen.

Zorg er voor dat je van deze brief een kopie voor jezelf houdt!

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2007 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk, alles is mogelijk! Volgens mij gaat Wehkamp daar niet mee accoord, en kopen op de pof is iets uit de vorige eeuw. Leuk geprobeerd maar niet echt een reeële optie.