Geen hulp van Revolut bij frauduleuze transacties
Vanmorgen is zijn er meerdere pogingen gedaan geld van mn Revolut rekening af te schrijven, die ik niet gedaan heb, ken de tegenrekeningen niet eens. Gelukkig zijn er 2 niet gelukt vanwege te weinig saldo, maar toch in totaal 110.99 kwijt. Nu is de reactie van Revolut, dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is, aangezien ik mijn pasje en telefoon nog heb en mn gegevens niet met iemand anders gedeeld heb. Lekker makkelijk, want juist met fraude heb je deze dingen nog in je bezit. Hoe kan ik nu toch mn geld terug krijgen van Revolut??
Stuur ze een gelijke brief en email en eis verklaring en teruggave frauduleuze boekingen.
Eis verklaring en teruggave? Hoezo? Blijkbaar is het anderen gelukt toegang te krijgen tot zijn inloggegevens, daar is hij zelf verantwoordelijk voor.
Wie zegt dat de rekening niet gehackt is?
Er is nog nooit een rekening gehackt dus dat zal nu ook wel niet het geval zijn. Een voor dat je gaat protesteren, leer eerst het verschil tussen hacken en het simpelweg toegang krijgen middels gestolen gegevens / social hacking.
Blijkbaar is of je Revolut account niet goed beveiligd, of je bent ergens ingetrapt. Het is echt niet zo dat iedereen bij fraude zijn geld terug krijgt. Wees blij dat het maar om 100 euro gaat. Neem aan dat je je inloggegevens al gewijzigd hebt?
Ik hoop van harte dat de . een , moet zijn anders is er een berg geld weg.
Dan ontbreekt er nog een cijfer als het een punt is. Er moeten dan altijd 3 cijfers na een punt staan wil het iets betekenen.
Per ongeluk betaalt via je telefoon?
Ik dacht dat dat juist erg veilig is, betalen bij de kassa met je mobieltje bedoel je toch?
Daar sta ik echt van te kijken, Revolut staat erom bekend zeer veilig te zijn met slimme beveiligingen. U bent gehackt door een of andere oorzaak. U heeft ook geen meldingen gekregen dat er op andere locatie's geprobeerd wordt bij u in te loggen?
Revolut moet kunnen achterhalen wie de zakkenvuller is. Dring erop aan, en start anders een procedure.
Hoe zou Revolut dat moeten kunnen achterhalen als er gewoon een normale opdracht is gegeven. Voor zover zij kunnen zien is het hun klant zelf die bezig is geweest. Daar kan Revolut echt geen drol in betekenen.
2 staps verificatie, het zal dus geen normale opdracht zijn geweest. Wie heeft het eigenlijk over een normale opdracht, TS in ieder geval niet.
Dan nog steeds kan Revolut daar helemaal niets mee. Je weet waarschijnlijk niet hoe 2fa dan exact werkt. Of de klant het doet, of iemand jat zijn telefoon en die doet het, aan de kant van Revolut ziet dat er allemaal exact het zelfde uit. Die zien niet welk poppetje de telefoon bedient en de cijfers intoetst. En 2fa is wat ik onder een normale opdracht versta. Met andere woorden, er heeft voor zover Revolut kan zien een reguliere inlog poging en boeking plaats gevonden.
Begin eens met de vraag of u kunt aantonen dat u dat geld er niet zelf heeft afgehaald en hoe de bank dat dan zou moeten kunnen zien?
Ziedeze info: https://www.fraudehelpdesk.nl/ en/of deze https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/klacht-indienen-bij-je-bank en u kunt ook terecht bij https://www.kifid.nl/ indien de reactie van deze creditcard instelling negatief blijft.
Ik heb je bank even opgezocht. Revolut is een in Litouwen gevestigde internationale bank welke in 2015 opgericht is. Als ik u was zou ik gewoon asap bij een Nederlandse bank klant worden en voor die € 111 geen moeite meer doen en die rekening(en) binnen no time beeindigen. Toch zeker als er meerdere pogingen zijn gedaan!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer
Wie is er verantwoordelijk?
Goedenavond,
Helaas een klein geschil met een webshop. Enige tijd geleden een pakket geretourneerd met het retourlabel wat in het pakket zat. Pakket is niet meer traceerbaar, blijft ergens hangen.
De webshop zegt niet verantwoordelijk te zijn voor retourzendingen ( het staat ook zo op hun website ), maar DHL geeft aan dat hun wel verantwoordelijk zijn omdat ze het label betaa
...
Lees meer
Wat moet ik doen als een gigant als Mediamarkt de bestelde en betaalde producten niet levert en ook niet reageert op de klacht, niet op de klachtenlijn en niet op de emails van de klachtenlijn.
Ik ben benieuwd of meer mensen dit meemaken. Ik heb in juli 2024 een aantal spullen besteld bij Mediamarkt. Ik kreeg bericht dat ze binnen waren en bij het ophalen bleek dat een router miste. Die zou nog nageleverd worden, zeiden ze, wisten ze niet zeker, want het stond nergens genoemd dat het nageleverd zou worden, behalve op hun site waar ze beweren dat als je een bestelling nog niet hebt ontvan ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer