sh
door shoarma Apr 3, 2007 om 17:05
Geldzaken & recht

Geen krediet?

hallo, ik heb een z.g. tweede hypotheek (kredietrekening) nu wil ik bij de bank een prive limiet plus afsluiten voor wat meer ruimte ,ik krijg dit niet ,zou hier een bkr notering van kunnen staan?zodat ik niet krijg,een 2e hypo,kan toch geen bkr notering hebben dit is geen krediet.wie heeft een antwoord hierop>alvast bedankt.

419 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk je niet dathet een beetje veel wordt? Hypotheek, tweede hypotheek en dan ook nog een "kredietplus"? Denk dat de bank je tegen jezelf in bescherming neemt om te voorkomen dat je niet meer kan aflossen. Of je moet een meer dan riant salaris krijgen/verdienen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

------Tweede hypotheek
De tweede hypotheek is eigenlijk een extra lening op hetzelfde onderpand---------

Hoezo is het geen kredietgeen krediet ?

Wat denk je dan dat het is ? Bezit? Inkomen ?

Ik denk gewoon dat de bank vindt dat je schuld veel te hoog wordt op deze manier ook en er daarom niet mee instemd, (ongeacht bkr registratie ), dat hoeven ze niet eens te controleren om er niet mee accoord te gaan verwacht ik.

Groetjes,

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja als dat allemaal zo makkelijk zou gaan dan is de beer los. Maar goed dat er  banken die hun geld wel veilig willen uitlenen ten slotte moeten zij ook verantwoording afleggen.

Valerius

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een hypotheek is weldegelijk een krediet en staat  wel geregistreerd als krediet mar met je huis als onderpand vandaar een registratie zonder schuld.

Een 2e hypotheek staat wel geregistreerd als schuld zonder onderpand.

Bij mijn bank kan ik het afgeloste bedrag van mijn 2e hypotheek ( inmiddels volledig afgelost) op nieuw opnemen tot 100% van het oorsprokelijke hypotheek bedrag.

Zolang de hypotheek niet bij de notaris afgemeld is.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bank kijkt simpelweg naar de reguliere inkomsten, hypotheeklasten en overige vaste lasten om beoordeling te doen of rekening courant krediet toegestaan kan worden of niet.
BKR registreert alle kredieten en slechts bij achterstand of in gebreke blijven van betalingen zal een schuld een codering krijgen. Als alle betalingen bij u altijd zonder probleem zijn verlopen dan is er dus geen BKR notering (codering) en is aanvraag gestrand op bovenstaande.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2007 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Shoarma

Loopt jouw kredietaanvraag bij dezelfde bank als jouw hypotheken?

Dan hebben zij alle gegevens (inkomen en lasten) en vinden zij waarschijnlijk meer kredietruimte niet verantwoord.

Groet, C.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2007 om 09:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste shoarma,

Hypotecaire-leningen (wel degelijk krediet dus) worden onder normale omstandigheden inderdaad niet geregistreerd bij het BKR. Dat gebeurt pas wanneer de hypotheek-nemer lager dan 120 dagen een termijnbedrag niet heeft betaald. (Te controleren via http://www.bkr.nl/home/1.html, doorklikken op "gegevens vastleggen" en "kredietgegevens").

Heeft de bank verder geen mededelingen gedaan over waarom u het gewilde krediet niet krijgt? Vraag dat daar dan na: zij hebben deze beslissing genomen en alleen zij kunnen u vertellen op grond van welke argumenten dat is gedaan.

IJzerbroot