pintje
door pintje Jan 15, 2015 om 18:38
Geldzaken & recht

Gekort door gemeente ivm Alleenstaande ouderkorting.

De alleenstaande ouderkorting wordt samen gevoegd met andere kortingen. De gemeentes hebben deze kortingen altijd gekort op de bijstandsuitkering.
Wie kan mij vertellen welke korting wordt toegepast op de uitkeringen voor het komende jaar 2015.
Groetjes,
Pintje.

1276 13 Rapporteer

getty
door getty - Jan 15, 2015 om 18:54
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De alleenstaande ouder korting die u voorheen via de belastingdienst kreeg en door de gemeente gekort werd, is vervallen. Hiervoor is er een verhoogd kindgebondenbudget gekomen wat u maandelijks rond de 15de ontvangt. Dit compenseert het vervallen van de alleenstaande ouder korting. Als u nog parttime werkt en aanvullend de uitkering krijgt, heeft u nog wel recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting, die vervolgens ook wel weer door de gemeente gekort moet worden.

getty
door getty - Jan 15, 2015 om 18:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nog een aanvulling. De hoogte (norm) van uw bijstandsuitkering zal ook verlaagd zijn, ivm verhogen kindgebondenbudget. Dit kindgebondenbudget is als het goed is sinds eind december fors verhoogd.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 15, 2015 om 18:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waarom informeert u niet is bij u gemeente?

pintje
door pintje - Jan 15, 2015 om 19:19
48 Antwoorden / 25 Vragen

getty,

Bedankt voor uw antwoord, het bewijst mijn angst voor de bijstandsgerechtigden, er wordt een hoger bedrag gekort, maar hoeveel bijstandsmoeders zijn daarvan op de hoogte. Straks minder in de maand en tel uit je winst. Verschillende uitbetalende instanties op een ander tijdstip. Geld op voor boodschappen huur etc.
Waarom is er geen enkele instantie die op die gevaren wijst?

Bedankt,
pintje.

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2015 om 21:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is anders uitgebreid in het nieuws geweest en vroeg u zich dan niet af waarom u zoveel meer KGB kreeg in december?

En uiteraard is de uitkeringsinstantie de eerst aangewezene om vragen aan te stellen.

En als u hier een vraag stelt, dan is het niet echt beleefd om op te merken dat die vraag wellicht te moeilijk is voor een forumlid.

pintje
door pintje - Jan 15, 2015 om 21:23
48 Antwoorden / 25 Vragen

tijger1.

Schijnbaar wel.

Heb nog steeds geen antwoordt, hoeveel wordt er gekort?
Wel of niet te moeilijk, is voor mij niet aan de orde.
Geef een functioneel antwoordt, of zeg niks.

Groetjes, Pintje.

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2015 om 21:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dag Pintje, bel de soos en u weet het.;-)

tenormin
door tenormin - Jan 15, 2015 om 21:35
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Dan gaat u, nog steeds zonder antwoord, toch met uw Gemeente aan de praat. Dit alles is uitvoerig overal in het nieuws geweest, toch? En hoeveel er wordt gekort hangt van uw situatie af. Heeft u 1, 2 of 10 kinderen.

pintje
door pintje - Jan 15, 2015 om 21:35
48 Antwoorden / 25 Vragen

tijger1

Zal ik doen, niet te hopen dat jij er ook nog eens aanspraak op moet maken.

Groetjes,
Pintje.

pintje
door pintje - Jan 15, 2015 om 21:44
48 Antwoorden / 25 Vragen

Pintje,

Ik stop met mijn vraag, Schijnbaar is er nog veel te verbeteren, en vergeet niet dat de meeste bijstandgerechtigen geen krant en/of andere sociale media kunnen benutten.

Heel veel dank voor uw reacties.

Pintje.

tenormin
door tenormin - Jan 15, 2015 om 22:10
16840 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pintje schreef op donderdag 15 jan 2015, 21:44]Pintje,

Ik stop met mijn vraag, Schijnbaar is er nog veel te verbeteren, en vergeet niet dat de meeste bijstandgerechtigen geen krant en/of andere sociale media kunnen benutten.

Heel veel dank voor uw reacties.

Pintje.

U bent toch op internet? Of dit nu is bij iemand anders, waar u gebruik mag maken van internet; gratis op wifi, of gratis in de bibliotheek: tenzij u niet mobiel bent: ieder plaatselijk "idiootje" en daarmee bedoel ik het gratis huis en aan huis blad, ook daar staan alle wetenswaardigheden in. Tenzij u een "nee-nee sticker" heeft, maar dan kunt u niemand verwijten niet op de hoogte te zijn. Zelfs al heeft u geen TV, een radiootje zal er toch wel zijn. Fijne avond, Pintje.

pintje
door pintje - Jan 15, 2015 om 22:15
48 Antwoorden / 25 Vragen

tijger1

Je reactie kan ik begrijpen, maar er zijn ook schrijnende gevallen, heb daar oog voor.

Een ding, oordeel niet te snel.

Ik heb respect wat je doet, ga zo door, mijn vragen komen toch wel, wel of geen antwoordt ik ga door om minder bedeelden proberen te helpen en te ondersteunen.

Pintje.

fi
door fisbel - Jan 15, 2015 om 22:51
851 Antwoorden / 3 Vragen

Een antwoord voor pintje in Jip en Janneke taal - héél kort door de bocht dus. Alleen geldend voor de lagere inkomens:

Stel verhoging van het KGB 2015 is € 2500. Dat is mooi, € 2500 erbij. Alleenstaande ouderkorting is afgeschaft. Doet dus niet meer mee in de verrekening 2015.

Daarnaast verrekening met WWB-inkomen. De rekenmeesters uit Den Haag hebben bedacht dat er in 2015 netto € 2500 minder WWB-inkomen is. Of € 2524 bijvoorbeeld - want de schatkist moet er niet aan te kort komen. En jawel, als het netto WWB-maandinkomen 2014 wordt vergeleken met het netto WWB-maandinkomen 2015 is de WWB-uitkering precies gelijk gebleven. Of € 2 per maand minder als er van € 2524 korting wordt uitgegaan.
Dat is zo ongeveer het concrete verhaal dat ik bij een aantal cliënten zie.