Geld door postbankbank gestolen.
Eind vorig jaar is het Speedlinq abbo beeindigd vanwege rare bedragen die zij wilden incasseren.
Automatische incasso in december gestopt, tweede keer lukte het toch nog om weer geld te incasseren door die Speedlinq, daarna niet meer.
Maar op 7 januarie, word er z.g. met telebankieren van de postbank, weer €.25.00 afgeschreven.
Volgens de postbank, heb ik dit zelf gedaan !!!!
In december haalden Speedlinq ongevraagd, (en de reden van opzegging) een groot bedrag eraf, dit heb ik onmiddelijk terug laten boeken.
Maar heb toen, omdat december toch nog betaald moest worden, december wel via telebankieren, €.25.00 betaald.
Dit is in januari dus zonder opdracht weer gedaan.
De bank wenst hier verder hier op in te gaan, maar ik laat mij niet bestelen door ze.
Ik moet het maar terug eisen van Speedling, dacht het niet, de postbank heeft deze fout gemaakt, zij moeten het dan maar terug eisen van Speedlinq, niet ik.
Ik heb inmiddels een andere internetprovider, en heb sinds eind december niets meer met Speedlinq te maken.
De postbank blijft volhouden, maar ik heb niets overgeboekt.
Wat moet ik tegen dit monopolie zooitje doen??
Maar wat bedoelt u precies:
- Incasseert Speedlinq (transactiecode van de overschrijving is IC)?
- Of heeft u wellicht in het verleden een periodieke overschrijving met Girotel (of Mijn Postbank.nl) aangemaakt (transactiecode van de overschrijving is GT)?
Als het goed is kunt u bij de klantenservice van Postbank telefonisch wel navragen of er wellicht een periodieke overschrijving in uw Girotel of Mijn Postbank.nl staat. Dit kunt u natuurlijk ook zelf controleren.
Het best kunt u hierover een klacht indienen bij de Postbank Directie en als die onvoldoende of niet antwoorden kunt u terecht bij (ik geef eerst het adres van de Postbank die een eigen klachtenafdeling heeft) en daarna kifid
De Directie van de Postbank N.V.
Postbus 21009
1000EX Amsterdam
http://www.kifid.nl klik aan om meer te lezen over deze geschillencommissie.
Ik heb reeds 2 X een klacht ingediend bij de postbank, maar die word steeds afgedaan met, u heeft dit zelf via telebankieren overgeboekt.
Ik heb ze gevraagt om het bewijs, maar ze zeggen, dat hebben wij niet.
De automatische incasso is definitief in december beeindigd, maar door fouten hunnerzijds, kreeg Speedlinq het toch nog voor elkaar om geld eraf te halen van mijn rekening, dit heb ik toen gelijk terug laten boeken, maar dat was meer als €. 25.00.
Vandaar, dat ik toen apart die €. 25.00 toen via telebankieren heb over gemaakt.
Op het overzicht stond toen ook opeens GT, en niet meer IC.
Opeens maaktte Speedlinq ook gebruik van deze verandering met overboeking.
Vreemd, dat hiervan, geen opdracht is van mijn kant te vinden is.
Het geld is door een fout van de postbank, wel van mijn rekening gehaald.
De postbank wist, dat het definitief geblokkeerd was.
Moet ik voor hun stommiteiten betalen??
Ik wens de opdracht te zien, en daar kunnen zij niet aan voldoen, maar geven desondanks, hun fout niet toe.
Volzorgen: uik herhaal dien een klacht in bij de Directie van de Postbank, ik geef u nu een tweetal namen: H.J. Goudswaard of mevr. mr. N.Y. Stuivenwold (de laatste is klachtjuriste bij ING als geheel) het adres gaf ik u al en als u daar onvoldoende gehoor krijgt: KIFID
Wat denk ik wel even relevant is om te vermelden is: tot wanneer liep het contract, wat was de opzegtermijn, en heb je op de juiste wijze opgezegd en heb je daar schrijftelijke bevestiging van?
De reden dat ik dat vraag: je kunt niet zomaar je contract ontbinden als er verkeerde bedragen worden afgeboekt, in dat geval moet de zaak gewoon administratief worden afgehandeld met Speedlinq. Je kunt dan wel volgens de normale procedure opzeggen, maar dat ontslaat je uiteraard niet onmiddelijk van je betalingsverplichting conform de overeenkomst.
Ik ga die klacht indienen bij de directie.
In 2 reacties van de postbank, na z.g. onderzoek, word ik beschuldigd, dat ik dit zelf heb gestort.
Dus zo kom ik niet verder.
En over dat Speedlinq abbo, zij kwamen met grote rare bedragen ineens, terwijl er voor mij geen prijsverhoging zou zijn, dit werd er zwart op wit geschreven.
Ik had hetzelfde abbo nog steeds.
Dus toen zij dit wel deden, heb ik alles gelijk terug laten storten, en het abbo per direct opgezegd, inplaats van maart.
Dat bedoel ik nou, dat kan dus niet.
Je kunt het contract niet per direct ontbinden als je het niet eens bent met de administratie.
Je kunt klagen en onderzoeken zoveel je wilt, maar je hebt een contract met Speedlinq of je wil of niet, en je dient aan je betalingsverplichting te voldoen zolang dat contract duurt.
De Postbank moet je hier buiten laten, want je hebt een geschil met Speedlinq en niet met de Postbank. Je bank is geen rechter.
P.S. als Speedlinq eenzijdig je contract gewijzigd heeft in je nadeel, dan kun je wél ontbinden en wel binnen 30 dagen na de -schriftelijke- aankondiging van de wijziging.
Bij de laatste vraag van jou, stond reageren er niet bij, dus ik doe het hier.
Speedlinq verhoogde inderdaad het abbo met een fiks bedrag, reden voor mij, om het abbo per eind van de maand te beeindigen.
in een brief stond eerst, dat ik dat niet hoefde te betalen als abbo, maar het werd tot verschillende keren wel van mijn rekening afgetrokken, dus heb ik laten storneren, en het abbo per direct opgezegd.
Op 18 december was het internet van hun, al definitief afgesloten, maar zij bleven wel geld stelen van mij.
Zij hielden zich niet aan de vaste prijs.
Zij reageerden ook nergens op.
En uren aan de telefoon hangen a 70.eurocent p.m. nee dank je.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Is botox gevaarlijk voor rimpels
Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer