vo
door volzorgen Feb 8, 2008 om 13:30
Geldzaken & recht

Geld door postbankbank gestolen.

Eind vorig jaar is het Speedlinq abbo beeindigd vanwege rare bedragen die zij wilden incasseren.

Automatische incasso in december gestopt, tweede keer lukte het toch nog om weer geld te incasseren door die Speedlinq, daarna niet meer.

Maar op 7 januarie, word er z.g. met telebankieren van de postbank, weer €.25.00 afgeschreven.

Volgens de postbank, heb ik dit zelf gedaan !!!!

In december haalden Speedlinq ongevraagd, (en de reden van opzegging) een groot bedrag eraf, dit heb ik onmiddelijk terug laten boeken.

Maar heb toen, omdat december toch nog betaald moest worden, december wel via telebankieren, €.25.00 betaald.

Dit is in januari dus zonder opdracht weer gedaan.

De bank wenst hier verder hier op in te gaan, maar ik laat mij niet bestelen door ze.

Ik moet het maar terug eisen van Speedling, dacht het niet, de postbank heeft deze fout gemaakt, zij moeten het dan maar terug eisen van Speedlinq, niet ik.

Ik heb inmiddels een andere internetprovider, en heb sinds eind december niets meer met Speedlinq te maken.

De postbank blijft volhouden, maar ik heb niets overgeboekt.

Wat moet ik tegen dit monopolie zooitje doen??

1221 17 Rapporteer

katenmuis
door katenmuis - Feb 8, 2008 om 18:39
22 Antwoorden / 2 Vragen

nog een kleine tip:

laat door de bank een selectieve incassoblokkade opvoeren voor dit bedrijf. Dan kunnen zij niet meer incasseren.

mi
door mikro - Feb 8, 2008 om 18:54
68 Antwoorden / 5 Vragen

Maar wat bedoelt u precies:
- Incasseert Speedlinq (transactiecode van de overschrijving is IC)?
- Of heeft u wellicht in het verleden een periodieke overschrijving met Girotel (of Mijn Postbank.nl) aangemaakt (transactiecode van de overschrijving is GT)?

Als het goed is kunt u bij de klantenservice van Postbank telefonisch wel navragen of er wellicht een periodieke overschrijving in uw Girotel of Mijn Postbank.nl staat. Dit kunt u natuurlijk ook zelf controleren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 8, 2008 om 20:41
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Het best kunt u hierover een klacht indienen bij de Postbank Directie en als die onvoldoende of niet antwoorden kunt u terecht bij  (ik geef eerst het adres van de Postbank die een eigen klachtenafdeling heeft) en daarna kifid

De Directie van de Postbank N.V.

Postbus 21009

1000EX Amsterdam

http://www.kifid.nl klik aan om meer te lezen over deze geschillencommissie.

vo
door volzorgen - Feb 8, 2008 om 20:59
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb reeds 2 X een klacht ingediend bij de postbank, maar die word steeds afgedaan met, u heeft dit zelf via telebankieren overgeboekt.

Ik heb ze gevraagt om het bewijs, maar ze zeggen, dat hebben wij niet.

De automatische incasso is definitief in december beeindigd, maar door fouten hunnerzijds, kreeg Speedlinq het toch nog voor elkaar om geld eraf te halen van mijn rekening, dit heb ik toen gelijk terug laten boeken, maar dat was meer als €. 25.00.

Vandaar, dat ik toen apart die €. 25.00 toen via telebankieren heb over gemaakt.

Op het overzicht stond toen ook opeens GT, en niet meer IC.

Opeens maaktte Speedlinq ook gebruik van deze verandering met overboeking.

Vreemd, dat hiervan, geen opdracht is van mijn kant te vinden is.

Het geld is door een fout van de postbank, wel van mijn rekening gehaald.

De postbank wist, dat het definitief geblokkeerd was.

Moet ik voor hun stommiteiten betalen??

Ik wens de opdracht te zien, en daar kunnen zij niet aan voldoen, maar geven desondanks, hun fout niet toe.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2008 om 10:33
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Volzorgen: uik herhaal dien een klacht in bij de Directie van de Postbank, ik geef u nu een tweetal namen:  H.J. Goudswaard of mevr. mr. N.Y. Stuivenwold (de laatste is klachtjuriste bij ING als geheel) het adres gaf ik u al en als u daar onvoldoende gehoor krijgt: KIFID

edwardus
door edwardus - Feb 9, 2008 om 10:46
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat denk ik wel even relevant is om te vermelden is: tot wanneer liep het contract, wat was de opzegtermijn, en heb je op de juiste wijze opgezegd en heb je daar schrijftelijke bevestiging van?

De reden dat ik dat vraag: je kunt niet zomaar je contract ontbinden als er verkeerde bedragen worden afgeboekt, in dat geval moet de zaak gewoon administratief worden afgehandeld met Speedlinq. Je kunt dan wel volgens de normale procedure opzeggen, maar dat ontslaat je uiteraard niet onmiddelijk van je betalingsverplichting conform de overeenkomst.

vo
door volzorgen - Feb 9, 2008 om 11:38
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ga die klacht indienen bij de directie.

In 2 reacties van de postbank, na z.g. onderzoek, word ik beschuldigd, dat ik dit zelf heb gestort.

Dus zo kom ik niet verder.

En over dat Speedlinq abbo, zij kwamen met grote rare bedragen ineens, terwijl er voor mij geen prijsverhoging zou zijn, dit werd er zwart op wit geschreven.

Ik had hetzelfde abbo nog steeds.

Dus toen zij dit wel deden, heb ik alles gelijk terug laten storten, en het abbo per direct opgezegd, inplaats van maart.

edwardus
door edwardus - Feb 9, 2008 om 12:03
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat bedoel ik nou, dat kan dus niet.

Je kunt het contract niet per direct ontbinden als je het niet eens bent met de administratie.

Je kunt klagen en onderzoeken zoveel je wilt, maar je hebt een contract met Speedlinq of je wil of niet, en je dient aan je betalingsverplichting te voldoen zolang dat contract duurt.

De Postbank moet je hier buiten laten, want je hebt een geschil met Speedlinq en niet met de Postbank. Je bank is geen rechter.

edwardus
door edwardus - Feb 9, 2008 om 12:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. als Speedlinq eenzijdig je contract gewijzigd heeft in je nadeel, dan kun je wél ontbinden en wel binnen 30 dagen na de -schriftelijke- aankondiging van de wijziging.

vo
door volzorgen - Feb 10, 2008 om 10:05
10 Antwoorden / 4 Vragen

Bij de laatste vraag van jou, stond reageren er niet bij, dus ik doe het hier.

Speedlinq verhoogde inderdaad het abbo met een fiks bedrag, reden voor mij, om het abbo per eind van de maand te beeindigen.

in een brief stond eerst, dat ik dat niet hoefde te betalen als abbo, maar het werd tot verschillende keren wel van mijn rekening afgetrokken, dus heb ik laten storneren, en het abbo per direct opgezegd.

Op 18 december was het internet van hun, al definitief afgesloten, maar zij bleven wel geld stelen van mij.

Zij hielden zich niet aan de vaste prijs.

Zij reageerden ook nergens op.

En uren aan de telefoon hangen a 70.eurocent p.m. nee dank je.

edwardus
door edwardus - Feb 10, 2008 om 12:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het begint al iets duidelijker te worden. Heb je bij Speedlinq te maken gehad met een korting, bijv. het eerste jaar zoveel en daarna normaal tarief?

In elk geval is de titel van de vraag dus onjuist, het geld wordt niet gestolen door de Postbank, doch naar jouw mening ten onrechte geïncasseerd door Speedlinq. Met Speedlinq heb je een conflict, niet met Postbank.

Heb je bij de opzegging gemeld dat je met onmiddelijke ingang het abonnement wilde beëindigen vanwege de gewijzigde voorwaarden? Heb je daar schriftelijke bevestiging van gekregen? Zonder schriftelijke bevestiging van je beëindiging heb je niet veel grond onder de voeten.

edwardus
door edwardus - Feb 10, 2008 om 12:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nog even over die 70cpm, ik snap dat dat erg onprettig is en ik hoop dat er eens een concurrentiestrijd gaat losbarsten met als wapen een gratis (of lokaal tarief) helpdesk. Xs4all heeft dat al, maar zijn niet voor niks een van de duurste.

De reden dat Speedlinq een van de goedkoopste is/was heeft net zo'n reden. Het is/was een goedkoop basis abonnement waarbij je niet teveel van service moet verwachten (hoewel, met 70cpm mag je ook waar voor je geld verwachten).

Je kunt trouwens nu ook maar beter schriftelijk (papier, email, fax) met ze communiceren, want met een telefoongesprek heb je toch geen bewijs tenzij je het opneemt en dan moet je ook weer vooraf melden dat het gesprek opgenomen wordt.

door 4711 - Feb 10, 2008 om 12:12
885 Antwoorden / 2 Vragen

Bij alleen ADSL internet van deze firma horen de bedragen altijd hetzelfde te zijn, maar....

Als je ook mag bellen zijn de 06 en 00 buitenland altijd betaald en die mogen ze na het stoppen dus nog incasseren!
Dus de eind afrekening telefoon kosten kan iets later komen!
Dus had je Internet met of zonder telefoon?

Afhankelijk van het aangeboden netwerk (ze hadden er 3) zit er soms een afsluit kosten bij, dus welk netwerk gaf deze Speedlinq verbinding?
Dus bij 1 van de 3 was het opzeggen niet gratis tenzij je een andere via dit netwerk zou nemen, dus netwerk afsluit kosten....!

vo
door volzorgen - Feb 10, 2008 om 20:36
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb inderdaad, in het begin een hoop moeten betalen, dit kreeg ik 3 maanden later retour.

Ik had alleen internet.

Het abbo is beeindigd, omdat er grote rare bedragen werden geint, terwijl ik een brief kreeg, dat de snelheid omhoog ging, maar dat mijn maand rekening gelijk bleef.

Zij hielde zich niet aan de afspraak, en verhoogde toch het tarief, en heb ik gelijk opgezegd.

Ik heb de rode kaart gemailt en gefaxt naar ze, en vind het mooi zo.

De postbank wirst, dat er een blokkade was, want ik had die ingetrokken, maar desondanks, lieten/of hebben zij dat geld eraf laten halen, zonder mijn opdracht daar voor.

Met de postbank doe ik zaken, en zij betalen het maar terug.

Als men in een winkel wat koopt, dan moet je de winkelier hierop aanspreken.

edwardus
door edwardus - Feb 10, 2008 om 21:46
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je houding is echt onmogelijk. Je hebt een conflict met Speedlinq en dat kun je niet over de rug van welke bank dan ook uitvechten. Laatste keer dat ik het zeg, ik ben d'r klaar mee.

Veel wijsheid toegewenst.

ma
door maxdamage - Feb 16, 2008 om 00:34
60 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Karin, Ook op het trosradarforum heb je dit topic geplaatst. Waarom wil je niet geloven dat je hetzelf hebt gedaan?

Die codering is het bewijs dat je zoekt.

  • GT = electronisch bankieren
  • IC = incassomachtiging

  • Bron: helpfunctie mijnpostbank.nl

    GT betekent dus dat je het zelf hebt overgemaakt, je kunt hier gewoon niet onderuit.

    flipjeburum
    door flipjeburum - Feb 16, 2008 om 00:41
    155 Antwoorden / 6 Vragen

    @maxdamage,

    bespaar je de moeite...