ge
door gedupeertje Dec 10, 2011 om 23:53
Geldzaken & recht

Geld gestolen uit postpakket, wat verder te doen?

Onlangs is een pakket opgestuurd via Deutsche post door een kennis, aangetekend met ontvangst bevestiging.

Via Duitsland is het overgdragen aan TNT voor de bezorging.

Eenmaal in huis, en het pakket te hebben opengemaakt niks geen envelop met beloofde geld.

Wel een stukje afgescheurde (bruine) envelop, waar in het zou moeten gezeten hebben.

Andere enveloppen (kerstkaarten voor familie en vrienden hier in Nederland) in het pakket waren ook opengescheurd.

Ik heb gelijk van de inhoud foto's gemaakt en van het pakket zelf.

Verder alle mogelijke bewijzen verzameld van de E-mail wisseling tussen kennis en mij. Mails van de Tracking gegevens van Deutsche post van het verzonden pakketje.

Verder heb ik er melding van gemaakt bij post.nl (TNT) telefonisch. Volgens mij werd er wel serieus op gereageerd. ik heb een case nummer gekregen en ze hebben mij belooft binnen 8 dagen contact op te nemen aangaande het onderzoek.

Ook diefstal gemeld bij 0900-8844 en die adviseerde mij aangifte te doen op politiebureau (in deze regio kan dat pas weer op maandag.
Wel is deze melding genoteerd in systeem.

Mijn brandende vragen zijn:

- Wat kan ik nog verder ondernemen?
- Kan ik het verzonden bedrag terugverwachten? (bewijzen aanwezig)
- is er iemand anders met een soortgelijke ervaring?

Gaarne hulp hierbij.......

Gedupeertje

2305 5 Rapporteer

mastag
door mastag - Dec 11, 2011 om 00:35
955 Antwoorden / 19 Vragen

Als er geen verzekering op het pakketje zat kun je fluiten naar je geld.
Hoeveel bewijs je ook denkt te hebben, je kunt niet bewijzen dat er geld in zat.

Mastag

atenias
door atenias - Dec 11, 2011 om 00:56
75 Antwoorden / 17 Vragen

Je kunt idd. niet bewijzen dat er geld in zat. Zie het als een gevalletje pech.

Volgende keer geld digitaal overmaken, anders persoonlijk door een betrouwbaar iemand die van Duitsland komt/naar Duitsland gaat.

kw
door kwaliteitsfreak - Dec 11, 2011 om 01:48
16 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mis de rol van de kennis.
Was het veel geld, en had u er recht op? Was de doos wel geschikt om dit in te versturen? Waarom was het niet verzekerd?
Als u er recht op had: stond op het papier dat u getekend heeft de waarde?
Is het mogelijk dat degene in de schade deelt?

Geldt natuurlijk niet als het een geschenk was!

sw
door swat1500 - Dec 11, 2011 om 02:08
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Aan de ontvangende kant kunt u (na de aangifte) verder niets meer doen. TNT noch de Deutsche Post zijn u enige vergoeding schuldig aangezien u niet degene bent geweest die het pakket ter post heeft bezorgd.
Uw kennis is degene die de schade moet claimen bij de Deutsche Post en/of TNT. Als het pakket echter niet met aangegeven waarde is verzonden zal hij hoogstens recht hebben op standaardvergoeding van enkele euro's.

robtien
door robtien - Dec 11, 2011 om 10:56
269 Antwoorden / 10 Vragen

het enige wat u kunt doen is een klacht indinenen bij tnt post en bij de deutse post.
verder aangifte doen bij de politie.

aangezien eht niet verzekerd verstuurd is ben ik bang dat u het geld wat er in zou zitten niet terug zult krijgen.

enveloppen die al open gemaakt zijn kom ik ook wel is tegen. heb hierop een klacht ingediend bij de dichtsbijzijnde tnt verspreidingspunt.