pv
door pvanbaak Apr 21, 2015 om 13:29
Geldzaken & recht

Geld van niet gewerkte uren terugvorden door werkgever

Ik heb een vast arbeidscontact , één van 12 uur en één van 3 uur , in de thuiszorg.
Het laatste jaar heeft mijn werkgever mij te weinig uren aangeboden en daardoor kwam ik dagelijks 1 1/2 uur te kort.
Heb dit toen aangegeven aan mijn leidinggevende maar hier niets meer over gehoord.
Vorige week kreeg ik via haar te horen dat de administratie hier achter was gekomen maar volgens haar had dit verder geen consequenties want het was een fout van de werkgever.
Vandaag echter kreeg ik te horen dat ik 107 uur in moest gaan halen of werd dit van mijn vakantiedagen af geschreven.
Dat ik 2 contracten had wisten ze ook niet bij de administratie dus kortom het is een zooitje.
Mogen ze zomaar deze uren op mij gaan verhalen?

1439 3 Rapporteer

pv
door pvanbaak - Apr 21, 2015 om 16:07
17 Antwoorden / 1 Vragen

Rectificatie:
Was niet 1 1/2 uur per dag maar per week

zoekster
door zoekster - Apr 21, 2015 om 16:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

In principe is niet genoeg werk hebben, geen reden voor het niet uitbetalen van loon. Maar dat kan anders zijn geregeld in uw CAO. Dus die moet u erop na lezen.

Mocht het toch zo zijn dat er aan u onverschuldigd is betaald, dan staat u nog niet helemaal rechteloos.

Lees klik HIER dit door.

Ik zou het hier niet zomaar bij laten zitten. Dien in ieder geval schriftelijk een bezwaar in tegen de gang van zaken.

tijger1
door tijger1 - Apr 22, 2015 om 10:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een vast contract hebt en uw werkgever plant u minder uren is, dan is dat risico voor de werkgever.

Dus hij kan niet van u eisen dat u achteraf die uren inhaalt. Ook kan hij die uren niet verekenen met uw vakantieaanspraken.

Stel uw vraag ook op Rechtswinkel.nl, daar geven arbeidsrechtjuristen antwoord.