sh
door shoarma Jun 11, 2007 om 09:41
Geldzaken & recht

Geldig of bedrog?

hallo,allemaal,hier een vraag van mij omtrent een toezegging van teruggave verzekeringsgelden,kort samengevat,ik heb in de loop der jaren nogal veel verz/behorende bij de hypo,,afgesloten (dom) maar ja nu wou ik naar een andere bank ,tussenpersoon heeft alles uitgezocht,en de desbetreffende maatschappij (cardif ) verzocht om bepaalde koopsommen terug te betalen omdat anders  de hypo te hoog was om over te sluiten,veel te veel verz!!! 6 maanden later krijg ik een telefoontje van de directeur zelf er kan overgesloten worden,krijg 16000 euro retour ,ik blij adviseur zal langs komen om alles in orde te maken,directeur  komtvlak daarvoor langs en deeld mij mee, datik een boete moet betalen bij inlossen hypotheek ect!! dit wist hij toch zelf ook wel ,hij is zelf toch ook intermediair?? vreemd verhaal toch>en wat kan ik nu nog ondernemen tips zijn welkom!!groeten.

284 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag shoarma,

Uit je bericht begrijp ik dat van Cardif 16000 euro retour krijgt (wat heel ongebruikelijk is),  maar bij het oversluiten van de hypotheek een boete verschuldigd bent (wat heel gebruikelijk is). Als die boete lager is dan het bedrag wat je retour krijgt, dan is er toch geen probleem? Of lees ik het verkeerd?

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Uit je bericht begrijp ik dat...

moet zijn:

Uit je bericht begrijp ik dat je...

Read2.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2007 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag shoarma,

Je schrijft: maar  het feit blijft dan toch nog dat ik dat geld terugkrijg of heb ik dat verkeerd ?? Oversluiten of niet, maakt niks uit?

Ik kan natuurlijk niet beoordelen of je nu wel of niet die 16000 euro nog terug krijgt. Het kan natuurlijk ook zijn dat dat bedrag al verrekend is met de boete. Zo niet dan is de boete 10000 euro, zo ja dan is de boete 26000 euro en dat laatste kan ik mij niet voorstellen omdat dat wel erg veel is. Het lijkt me het beste dat je gie adviseur nog eens belt en hem de vraag stelt of je nu wel of niet bij die boete 16000 euro retour krijgt?

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2007 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

  shoarma
Vragen: 8
Antwoorden: 1
Score: 0

   zelfde vraag 2 12-06-07

 beste read ,ik had inderdaad dat bedrag toegezegd gekregen ,telefonisch door een directeur van een intermediair,die had alles uitgezocht voor mij ,ten eerste omdat ik bij de d.s.b( de schurken bank) weg wilde,en ten tweede om door middel van teruggave stortingen mijn maandlasten te drukken,waar ik telkens in ben getrapt(veilig lenen ? ) maar 3 dagen voordat er een adviseur langs zou komen kwam de directeur himself even langs om te zeggen dat ik een boete van 10000 euro moest betalen ,dat snap ik,maar  het feit blijft dan toch nog dat ik dat geld terugkrijg of heb ik dat verkeerd ?? oversluiten of niet maakt niks uit>vr.gr.

 Aantal antwoorden: 1