ha
door harrybacardi Jul 12, 2006 om 20:39
Geldzaken & recht

Gemeente registreerd ingeleverd indentiteitsbewijs niet.

Hallo Allemaal,

Hier ben ik weer ...

Nu de vakantie nadert kwamen wij er achter dat het paspoort van mijn vriendin deze zomer verloopt.

Even naar het stadskantoor en een nieuwe bestellen zou je denken ..maar zo eenvoudig was dat dus niet.

Daar aangekomen krijgt ze te horen dat haar oude idkaart nooit is ingeleverd.Terwijl ze die echt heeft ingeleverd bij het ophalen van haar inmiddels  5 jaar oude paspoort.Ik was hier zelf bij notabene.!Volgens de computer was ie niet ingeleverd en computers liegen niet.

Wij moesten nu dus aangifte doen wegens vermissing van de ID kaart.Aangifte gedaan en wat zegt deze politebeambte... U bent niet de eerste die met dit verhaal komt ....nu vraag ik je ...

Omdat deze ID kaart zogenaamd vermist is  draaien wij wel weer voor de extra kosten (€40,-) op ...Nu is dat wel heel snel verdient door de gemeente Leeuwarden!

Nu mijn vraag dus ...Is hier ook iets tegen te doen ?Dan alleen maar een klacht indienen waar toch niets mee wordt gedaan ?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Harrybacardi

512 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 13, 2006 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt een klacht indienen bij de Ombudsman. Die gaan er over.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2006 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

In dit geval lijkt het mij inderdaad verstandig om hiermee naar de Ombudsman te gaan. Ik kan me goed voorstellen dat je dit vervelend vindt, ik zou er echter niet teveel tijd aan besteden. Natuurlijk is dat mijn persoonlijke gevoel hierbij. Gemeenten en Waterschappen zijn best gevoelig voor de Ombudsman, dus wellicht haalt dit wat uit..

Ik wens je veel succes!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2006 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Harry,

in uw geval zou ik terug gaan naar het politiebureau en betreffende agent(e) aanspreken en hem/haar verzoeken aan te geven hoe vaak dit reeds is gebeurd. Dit m.b.t. het indienen van een klacht. Vraag tevens naar zijn/haar naam.

Tevens zoveel mogelijk bekend maken in uw omgeving c.q. in Leeuwarden dat dit probleem heerst en dat u op zoek bent naar mede-slachtoffers, zodat u gezamelijk stappen kunt nemen tegen de gemeente.

Een eventuele klacht direct naar de burgemeester sturen, anders ben ik bang dat die klacht ergens onder op de stapel terecht komt.

Als dat niets oplevert, dat wil zeggen als de gemeente niet reageert op uw klacht of deze afwijst, kunt u de Nationale ombudsman ingeschakelen: Een klacht indienen. Echter hiervoor zijn wel regels en deze dient u eerst even te lezen.

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jul 13, 2006 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het niet vreemd dat de gemeente 5 jaar geleden wel een paspoort heeft afgegeven zonder ( volgens de gemeente) het inleveren van de ID kaart.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2006 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even ter onderbouwing, dit staat voorgeschreven bij de Gemeente Leeuwarden, zijnde legeskosten;

2.12.6 het doen opmaken van een procesverbaal bij aangifte van verlies van een reisdocument € 36,40

De enige mogelijkheid die je nog hebt, staat als volgt voorgeschreven;

2.12.8 Er is teruggaaf mogelijk van het betaalde tarief genoemd in 2.12.6 indien binnen zes weken na aanvraag van het nieuwe reisdocument schriftelijk wordt verzocht om teruggaaf vanwege vermissing door straatroof met meesturing van het procesverbaal van vermissing door straatroof.

Als je te maken hebt met een echte ambtenaar, geef ik je weinig kans! Je kunt het natuurlijk altijd proberen met een mooie klachtenbrief.. Ik geef je echter niet al teveel kans!

Succes!