he
door henry1942 Jun 11, 2017 om 12:55
Geldzaken & recht

Gereedschap huren bij Karwei.

Ik huur bij Karwei een stuk gereedschap, in de voorwaarde staat een prijs voor één dag ( 24 uur) ( wordt ook gezegd)
 Ik huur zaterdagmorgen 9.05 uur en heb het nodig tot 19. 00 uur. Terug brengen kan niet want de zaak is om 18.00 uur gesloten.
zondag om 12.00 (openingstijd)  uur terugbrengen, maar dan willen ze toch de huurprijs voor één weekend rekenen.
Is toch niet mijn schuld dat ik het niet eerder kan terug brengen..
Huur ik het op een andere dag dan is terugbrengen binnen 24 uur wel mogelijk voor de dagprijs.
Bijv. halen: 9.05 uur,  terug brengen: 'savonds voor 12.00 uur of de volgende dag 9.00 uur .
 Mijn vraag is, mag het bovenstaande??

11813 13 Rapporteer

he
door henry1942 - Jun 11, 2017 om 12:56
100 Antwoorden / 28 Vragen

Sorry, 's- avonds voor 21.00 uur had er moeten staan

AWYeah28
door AWYeah28 - Jun 11, 2017 om 12:57
355 Antwoorden / Vragen

Beste Henry,

Karwei mag verhuren onder de voorwaarden die zij zelf vaststellen, dus ja, dit mag. U bent op uw beurt niet verplicht om bij hen te huren.

getty
door getty - Jun 11, 2017 om 13:16
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dit had je ook van te voren al kunnen weten lijkt mij.

ze hebben gelijk, betalen dus.

he
door henry1942 Jun 12, 2017 om 17:09
100 Antwoorden / 28 Vragen

is gezegd huur is voor 48 uur!!!! Het gaat niet om het huurbedrag maar om het principe!!!!

tijger1
door tijger1 - Jun 11, 2017 om 13:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar op vrijdagavond huren. Kunt u de hele zaterdag klussen.

he
door henry1942 Jun 12, 2017 om 17:07
100 Antwoorden / 28 Vragen

vrijdagavond om zeven uur huren, en zaterdag om zeven uur terug brengen.. helaas de zaak is gesloten om 18.00 uur,dus

Ge
door Genee - Jun 11, 2017 om 13:28
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Een beetje flauw van Karwei.
Karwei heeft, door het 3 uur later terugbrengen van u, geen inkomsten gemist want ze konden het die morgen toch niet uitlenen.
Maakt natuurlijk niet uit maar daarom wel flauw van Karwei om weekendtarief te rekenen.
Neem maandag eens contact op met de filiaalhouder.

Gr
door Grunn1 Jun 11, 2017 om 13:58
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom flauw van Karwei? De voorwaarden zijn erg duidelijk en en ts weet waar hij aan toe is op het moment van huren.

Ge
door Genee Jun 11, 2017 om 14:02
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@epcot
Ik heb die voorwaarden niet kunnen vinden, u wel, dan graag een link.

edrick3
door edrick3 - Jun 11, 2017 om 13:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De verhuurvoorwaarden en bijbehorende prijslijst niet doorgelezen?
Karwei mag dit zelf vaststellen.
Hopelijk is de klus (goed) geklaard. ;-)

ne
door neodutchio - Jun 11, 2017 om 13:44
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Karwei verhuurt Boels spullen. Alle contracten die aangegaan worden is van Boels. U wilt het 24 uur huren terwijl u weet dat het niet binnen 24 uur terug gebracht kan worden. Het is niet uw schuld dat u het niet eerder kunt terug brengen, maar dan had u het of voor sluitingstijd moeten terug brengen, of de voorwaarden moeten lezen.

Ge
door Genee - Jun 11, 2017 om 13:55
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als Karwei Boels spullen verhuurd nemen ze niet de Boels voorwaarden want daar staat voor weekendhuur, zaterdag huren, 2 dagen tegen eenmaal de dagprijs (maximaal 48 uur)

https://www.boels.nl/huren/dit-kost-het

Cookies
door Cookies - Jun 11, 2017 om 13:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Volgens mij klopt het echt niet wat Karwei doet. Onderstaande lees ik nl. op de site van Boels:

Weekendtarief

De weekendprijs (vrijdag t/m maandag) is gebaseerd op huur/gebruik van max. 72 uur (zondag wordt niet berekend). Huur dus extra voordelig in het weekend:

  • Vrijdag 3 dagen huren tegen 2x de dagprijs (maximum van 72 uur).
  • Zaterdag 2 dagen huren tegen 1x de dagprijs (maximum van 48 uur).

Gr
door Grunn1 Jun 11, 2017 om 14:06
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je huurt niet bij Boels maar bij Karwei en dus zijn de algemene voorwaarden van Karwei van toepassing. Karwei is op zondag open en Boels niet dus daar zit nogal wat verschil in. Het maakt niet uit waar Karwei de gereedschappen weg haald en wat zij daarvoor betalen. Onzin dus om de huur voorwaarden van Boels hier bij te halen dan had ts rechtstreeks bij Boels moeten gaan huren.

Cookies
door Cookies Jun 11, 2017 om 14:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien heb je helemaal gelijk, hoor. Maar het lijkt mij dat als een bedrijf (nu dan Karwei) materiaal verhuurd van - in dit geval - Boels, ook de voorwaarden gehanteerd worden van Boels. Is dat niet het geval, dan is het dus verstandig in het vervolg rechtstreeks bij Boels te huren. Het kan geen kwaad toch even terug te gaan naar Karwei, het zou nl. niet de 1e keer zijn dat klantenservice van Karwei gewoon een foutje maakt.

ne
door neodutchio Jun 11, 2017 om 17:27
5157 Antwoorden / 12 Vragen

De klantenservice van Karwei maakt geen fout, er wordt een contract gemaakt met het systeem van Boels. Deze rekend automatisch het voordeligste tarief. 24 uur is 24 uur en niet een halve dag later. Dat het weekend tarief berekend wordt is omdat dat het goedkoopste is. Eigenlijk hetzelfde tarief als 2 dagen.

jo
door jorisw Jun 11, 2017 om 17:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De voorwaarden van Boels hoeven toch niet 1 op 1 overgenomen te worden als ze het via Karwei verhuren? Het begint al dat ze via Karwei een heel ander assortiment verhuren t.o.v. de eigen Boels vestigingen en Boels verhuurt onder de naam Rentpartner (m.n. gericht op consumenten). Dan kan je ook andere voorwaarden hanteren die beter aansluiten bij het verhuurpunt. Verwijzen naar de voorwaarden van een ander bedrijf is dan zinloos.

ne
door neodutchio Jun 11, 2017 om 21:54
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Karwei verhuurt een gedeelte van het totale assortiment. Vestigingen kunnen zelf bepalen wat ze wel willen verhuren en wat niet. Rentpartner is de verhuurder, het wordt door Karwei gefaciliteerd. De voorwaarden zijn dus overal hetzelfde.

Gr
door Grunn1 - Jun 11, 2017 om 13:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ja het is wel uw schuld dat u het niet kunt terugbrengen want dat weet u op het moment van huren. Niet achteraf gaan klagen over iets wat je vantevoren al weet. Openingstijden staan in de winkel aangegeven en de huurvoorwaarden heeft u getekend.

Ge
door Genee Jun 11, 2017 om 14:05
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U weet kennelijk wat er in de huurvoorwaarden staat, graag een link naar die huurvoorwaarden, ik kan ze niet vinden.

Gr
door Grunn1 Jun 11, 2017 om 14:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Weet ik niet maakt ook niet uit. Als je iets huurt voor 24 uur uur en je brengt het na 27 uur terug moet je dus bijbetalen. Karwei is gewoon open op zondag.

Cookies
door Cookies - Jun 11, 2017 om 14:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aanvulling op mijn andere reactie: Als ik jou was, zou ik de betreffende pagina van https://www.boels.nl/huren/dit-kost-het uitprinten en terug gaan naar Karwei.

Gr
door Grunn1 Jun 11, 2017 om 14:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ts heeft niks bij Boels gehuurd. Huurvoorwaarden van Boels zijn niet van toepassing alleen die Karwei.

marita5
door marita5 - Jun 11, 2017 om 15:47
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Henry1942 ,

Karwei verhuurt via Rent partner staat ook op hun site  , klik op de rode regel .

http://www.rentpartner.nl/nl/veelgestelde-vragen#voorwaarden_procedures

Hoe kan ik een artikel huren dat niet in de huurgids staat?

Bezoek dan de website www.boels.nl of neem contact op met het dichtsbijzijnde Boels-filiaal door te bellen naar 0900-0551 (€0,15 p.m.).

in de voorwaarde staat een prijs voor één dag ( 24 uur) ( wordt ook gezegd)

De prijs zie ik nergens staan , die krijg je alleen te zien als u bij RENT partner , het gereedschap intoetst wat u wil huren .

  • 4 uren , dag , weekend , week , borg .
Bent u het gehuurde gereedschap af gaan halen , zo ja bij wie ? Is dit RENT partner / of Boels .

ne
door neodutchio Jun 11, 2017 om 17:33
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Rent partner is Boels. En wat er heel mooi op pagina 1 van de informatie staat: Hele dag, huren voor 1 dag. Bijvoorbeeld vandaag om 15:00 ophalen is morgen uiterlijk om 15:00 terug. Staat geen woord Chinees bij.

marita5
door marita5 Jun 11, 2017 om 18:12
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Dan zal ik u het Chinees uit leggen , bij RENT partner staat winkels Karwei en Gamma , als Ts iets wilde huren wat niet in de huurgids staat word je doorverwezen naar Boels .

ne
door neodutchio Jun 11, 2017 om 22:03
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dat klopt, een bouwmarkt is immers geen verhuurzaak. Een gedeelte van het te huren spul staat er. Dat wordt bepaald door de winkelier. Daar waar vraag naar is wordt in de verhuur gezet. Zodoende staat ook in de boekjes dat niet alles leverbaar is. Informeer eerst bij het filiaal. Boels is het moederbedrijf en Rent partner is, zoals de naam doet vermoeden, een tak die verhuurpunten faciliteerd. De boekjes en voorwaarden zijn allemaal hetzelfde.

Maar dat is hier het probleem niet. Wel dat er op de eerste pagina staat dat een dagtarief 24 uur is. Dat TS besluit om op een moment te huren dat niet na 24 uur ingeleverd zou kunnen worden is niemand aan te rekenen op TS na. In zijn/haar ogen zal ze tegemoed moeten komen, maar hoe leg je dat dan uit aan iemand die bv vrijdag om 9 uur komt en zaterdag om 11 uur komt inleveren. Ook deze zal de tijd moeten betalen dat ze het gereedschap hebben gehad.

ha
door halex - Jun 12, 2017 om 18:04
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Toen ik dit las, dacht ik direct 'weer een trol op 't forum'. Dat bleek toch niet zo te zijn.
Maar beste Henry, jij wilt toch niet echt gaan beweren dat de Karwei zijn openingstijden op jouw klustijden aan moet passen? Als u wat minder klept en de koffie twee keer overslaat, kunt u wat sneller werken. En lukt het vast nog om het gehuurde voor 18u terug te brengen.

Of u kijkt of er niet nog ergens een klusje te doen is met het gehuurde. Informeer eens in uw kennissenkring. U hebt dan de hele zaterdagavond en de hele zondagochtend nog om al uw vrienden en kennissen te helpen. Dat zal niet alleen een goed gevoel geven omdat u uw huurgeld er optimaal uithaalt, maar ook veel voldoening omdat u allemaal dankbare gezichten zult zien.

U kunt ook op vrijdagmiddag rond een uur of 17 het gereedschap halen. Misschien moet u dan een uurtje vrij van uw werk nemen, maar ja, principes hè.