bu
door bud32 Dec 8, 2008 om 21:48
Geldzaken & recht

Getekende hyptheekofferte rechtsgeldig

Is een getekende hypotheekofferte / overeenkomst rechtsgeldig als de adviseur mondeling (herhaaldelijk) heeft toegezegd dat je er binnen 14 dagen kosteloos vanaf kunt zien?

Ook is er nog telefonisch kontact geweest met de adviseur waarin hij aangaf dat de offerte / overeenkomst na het versturen van een e-mail zou zijn geannuleerd.

De akte is nog niet gepasseerd bij de notaris, wel heeft de betreffende bank alle stukken al bij de notaris gedeponeerd.

Wij willen er vanaf zien omdat wij geen overeenstemming met de huidige hypotheekverstrekker kunnen bewerkstelligen. En de handelswijze van de betreffende bank begint mij te benouwen.

Ondanks alle SMS en e-mail verkeer lijkt de bank de offerte / overeenkomst door te willen zetten

Vraag 2

Mag indien het stuk rechtsgeldig is een adviseur zoiets ongestraft doen.

Vraag 3

Is er een meldpunt waar je klachten over de betreffende bank / adviseur kwijt kunt?

Alvast bedankt.

730 2 Rapporteer

la
door laptop - Dec 8, 2008 om 22:27
92 Antwoorden / 14 Vragen

helaas kost het je 10% kun je niet onderuit!
alleen zwaar wegende (financien niet rond) kun je er onderuit! ,maar dat laatste moet je bewijzen!
niet dus dat je de bank niet goed vind.of de rente bij een ander 0,2 procent lager is!!

az
door aztecnl - Dec 16, 2008 om 14:59
16 Antwoorden / 0 Vragen

van een hypotheekofferte is best af te komen.

Er zijn instellingen die hier geld voor rekenen, dit staat in de offerte. Vanaf het moment dat u de adviseur heeft laten weten de offerte te annuleren zou dit geregeld moeten zijn.

Bij veel gedlverstrekkers is annuleren binnen een bepaalde termijn (3 maanden) kosteloos. Zou er daadwerkelijk een geldelijk nadeel geleden worden door de nalaatigheid van de adviseur dan zou dit in principe aan te kaarten zijn van de afm.

het eerdere antwoord betreft de annulering vn de aankoop (obv een voorlopige koopovereekomst) en niet de annulering van de getekende hypotheekofferte.