or
door orifana Dec 3, 2011 om 17:36
Geldzaken & recht

Gewonnen prijs

Ik weet niet waar ik hier mee moet wezen

Wij hebben een tijd geleden een ketting gewonnen bij Tele2
volgens hun ter waarde van 10.000 euro
later werd het veranderd in dollars
nou jullie begrijpen dolblij waren wij.
Aangezien wij wat extra centjes goed kunnen gebruiken
wilden wij hem verkopen . Nou onverkoopbaar dus
De Juwelier schat de goudwaarde op hoogstens 300 euro
In de prijsvraag stond dat we er een certificaat bij zouden krijgen ! mooi dus niet heb nog contact gezocht met Tele2
en hun zeiden dat er geen certificaat bij hoort stond toch echt duidelijk in de prijsvraag! Later nog contact gezocht met Tele2 hoe het nou zat met de zogenaamde waarde maar geen reactie meer gehad.
Eigenlijk voelen wij ons toch bedonderd kijk wij hebben het wel gewonnen maar er is wel verteld dat het een waardevolle ketting is waar kunnen wij nou met zoiets terecht.

Groetjes Irene Smink

2589 24 Rapporteer

la
door lammi - Dec 3, 2011 om 17:56
32 Antwoorden / 2 Vragen

Heb je mee gedaan aan een prijsvraag of....? Raar verhaal, vind ik.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 3, 2011 om 18:00
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht is er een verschil tussen verkoopwaarde (dus winkelprijs) en goudwaarde.

Denk wel dat je blij moet zijn dat je in ieder geval iets gewonnen hebt. Beter 300 dan niks.

tenormin
door tenormin - Dec 3, 2011 om 19:38
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Als die ketting mooi is en de goudwaarde nog wel €300,00 waard is draag je hem toch? Ik zou me ook ietwat bedonderd voelen als ik iets heel kostbaars had gewonnen en dat achteraf niet kreeg, maar je hebt in ieder geval iets "echts" in je handen in plaats van een stuk plastic. (Dat kan óók gebeuren). En als je de ketting lelijk vind geef je hem toch weg? Of verkoopt hem op Marktplaats?

hutch
door hutch - Dec 3, 2011 om 20:25
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Zojuist heb ik Tele-2 een mailtje gestuurd en verzocht hier(op) te reageren.
Even (af)wachten dus. . .

Gr. Hutch

tele2webcare
door tele2webcare - Dec 6, 2011 om 15:06
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste orifana,

Vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over de prijs die je hebt gewonnen. Ik ga voor je uitzoeken hoe het zit en kom er hier nog op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

tenormin
door tenormin - Dec 6, 2011 om 15:15
16933 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hutch schreef op zaterdag 3 dec 2011, 20:25]Zojuist heb ik Tele-2 een mailtje gestuurd en verzocht hier(op) te reageren.
Even (af)wachten dus. . .

Gr. Hutch

Goed gedaan, zeg. Zo lang hoeft orifana nu niet te wachten. Nu nog het goede antwoord, hoop dat het eind goed al goed word.

tenormin
door tenormin - Dec 6, 2011 om 15:18
16933 Antwoorden / 108 Vragen

hoewel, ik lees nu dat tele2webcare al 131 antwoorden heeft gegeven. Allemaal over klachten, alleen al op deze site?

or
door orifana - Dec 6, 2011 om 15:35
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hutch bedankt voor je mailtje naar Tele 2
Hoop dat ik nog verdere reactie krijg.
Begrijp alleen niet waarom ik zelf nooit een
reactie heb gehad

Groetjes orifana

or
door orifana - Dec 6, 2011 om 16:00
6 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Danielle ( Tele 2 )

Bedankt voor u reactie
Hoop binnenkort iets te horen

Groetjes Orifana

tele2webcare
door tele2webcare - Dec 9, 2011 om 16:31
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste orifana,

Ik ben het nog voor je aan het uitzoeken en kom er volgende week bij je op terug. Mijn excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

or
door orifana - Dec 9, 2011 om 18:38
6 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Danielle

bedankt voor je mailtje ik wacht het af

Groetjes Irene

eenigma
door eenigma - Dec 11, 2011 om 14:43
252 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen want het verschil is wel extreem groot en je bent dus blij gemaakt met een dooie mus.

"Veel beloven en weinig geven doet de dwaas in vreugde leven" lijkt hier van toepassing en ik vind de reacties dat je maar blij moet zijn met die waarde van 300 euro niet op zijn plaats. Er is je gezegd dat de winkelwaarde 10.000 euro zou zijn en dan moet je zelfs je verzekering informeren dat je zo een duur stuk in huis hebt wat bij vervanging dus 10.000 euro zou kosten. Afhankelijk hoe en aan wie je zo een stuk verkoopt mag je uitgaan van een verkoopwaarde tussen de 3.500 euro en de 6.000 euro. Dat kan echter alleen als je over een certificaat van echtheid beschikt of een taxatierapport, dat je dit certificaat van echtheid nooit gekregen hebt is vreemd.

Dan is 300 euro verkoopwaarde òf belazerij van degene aan wie je het te koop hebt aangeboden en dat kan natuurlijk best, die juwelier kan een buitenkansje hebben geroken òf je hebt niet gekregen wat je beloofd en toegezegd was. Ik neem aan dat je van Tele2 een brief hebt gehad met daarin de felicitatie met je prijs en de beschrijving van deze en ik hoop dat je die bewaard hebt. Als Tele2 jou een prijs beloofd van 10.000 euro en per saldo een geeft van hooguit 1.000 euro dan is de vraag wie ze nog meer onjuist hebben ingelicht zoals de belastingdienst bijvoorbeeld.

Voor jezelf geldt dit ook want een prijs in een kansspel, wat bijvoorbeeld een loterij is (ik weet niet hoe en waarom jij deze prijs hebt gewonnen bij Tele2 maar ga er even vanuit dat het een loterij betrof) daar moet 29% belasting over worden betaald als deze boven de 454 euro waard is. Als de prijs de vermelding had dat deze belastingvrij is dan moet Tele2 dit hebben betaald.

Zie ook onder "gewonnen goederen"

Als de beloofde prijs gewonnen kon worden mits men een dienst kocht bij Tele2, een abonnement aanschafte e.d en de beloofde te winnen prijs is niet uitgekeerd dan is er sprake van oplichting, in strafrechterlijke zin is dat namelijk valselijk voorlichten.

tele2webcare
door tele2webcare - Dec 16, 2011 om 12:20
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Orifana,

Nogmaals mijn excuses voor de onduidelijkheid die is ontstaan over de prijs die je hebt gewonnen. Ik betreur het dat, op het moment dat je de ketting wilde verkopen, de waarde lager uit bleek te vallen dan gedacht. Hoewel het al 1,5 jaar geleden is dat je de ketting hebt ontvangen, wilde ik toch voor je uitzoeken hoe het precies zit. De waarde van de ketting zoals destijds vermeldt in de Tele2 Visie is gebaseerd op de marketingwaarde van de ketting. De ketting is een collectors-item van Harry Potter waar er slechts 12 wereldwijd van zijn gemaakt. Zo kan de ketting dus bij een Juwelier of op Marktplaats veel minder waard zijn, dan bijvoorbeeld op een Harry Potter fan-site. Ik wil je dan ook adviseren om, indien je de ketting nog steeds wilt verkopen, dit te proberen op een fansite.

Ik hoop je bij dezen voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je desondanks nog vragen hebben, laat het me dan even weten.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 16, 2011 om 12:29
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Zoiets gaf ik ook al aan in mijn bericht.

Je had er ook niet bijgezegd dat het al 1,5 jaar geleden is dat je de ketting ontvangen hebt, lijkt mij toch wel van belang.

tenormin
door tenormin - Dec 16, 2011 om 12:43
16933 Antwoorden / 108 Vragen

orifana, een tijdje geleden klinkt natuurlijk beter dan wanneer je had geschreven dat dit al anderhalf jaar geleden was. Denk ook dat sommige reacties ietwat anders waren geweest. Gelukkig dat je wel een collecters item in je bezit hebt en je het nu op die Harry Potter fan site kunt plaatsen. Vooral daar Tele2 zelf schrijft dat er maar 12 wereldwijd zijn gemaakt. Als ik jou was zou ik deze informatie uitprinten en goed bewaren; kan het toch best geld opleveren gezien de miljoenen Harry Potter fans. Mocht er een verkoop plaatsvinden, waar ter wereld ook, een overbodige waarschuwing maar: eerst geld en dan versturen! Ik wens je veel succes en een hoge waarde/prijs voor de ketting.

eenigma
door eenigma - Dec 16, 2011 om 13:54
252 Antwoorden / 14 Vragen

Humor dit :-D Orifana je hebt ons per ongeluk of expres op het verkeerde been gezet met de informatie die je vooral niet gegeven hebt, niet netjes hoor en zeker niet slim want als je had uitgelegd waar het om ging had je veel beter advies gekregen.

Bedankt medewerker van Tele2 voor de heldere toelichting!

Je hebt een prijs gewonnen waarbij de waarde een inschatting is, je kan hem het best te koop aanbieden op een veilingsite als E-Bay maar ik zou eerst hem hier aanbieden vanwege dat het een zeldzaam stuk is, goede foto erbij en de geschatte waarde vermelden, zij hebben geld zat ;-) Warner Bros shop en dan hier de onderste mogelijkheid:"other inquiries" contactformulier Hoop maar dat je niet het al voor veel te weinig verkocht hebt want met wat geduld en je op de juiste plaatsen op internet je melden kan je dus echt wel die verkoop waarde van 6000 euro halen, succes!

Oh ja en vergeet niet bij je verzekeraar te melden dat je zo een kostbaar stuk in huis hebt, gezien je behoefte aan contanten zal je niet meer van zulke dure sieraden in huis hebben maar als het bij een inbraak verdwijnt blijk je zo meteen onderverzekerd te zijn en heb je en groot probleem. Een andere optie is met deze verklaring van tele2 naar de bank van lening te gaan en het als onderpand voor een lening te gebruiken bij hen, geen idee wat zij dan bereid zijn op basis van deze kennis uit te lenen maar je kan het altijd vragen ;-)

or
door orifana - Dec 27, 2011 om 10:56
6 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Danielle

Sorry voor de late reactie problemen met de computer gehad.
Nog steeds krijg ik geen antwoord waarom er geen certificaat bij zit
stond toch echt in de prijsvraag. Ook in het tele2 magazin waar in staat dat ik hem gewonnen hebt staat duidelijk de waarde vermeld er staat niet bij dat het een marketingwaarde is!
En waarom ik dit na anderhalf jaar geschreven heb heeft er alles mee te maken
dat ik dus al anderhalf jaar bezig ben om duidelijkheid te krijgen over de waarde
en hem te koop aan te bieden !natuurlijk hebben we hem op Ebay te koop gezet
meerdere keren!!!! Harry Pottersites ! We hebben over de hele wereld gezocht
Het zijn alleen maar kindersites waar je plaatjes , toverstokjes, beeldjes en een zilverplated replica van mijn ketting kunt kopen voor 34 dollar. De ketting komt volgens een andere medewerkster van Tele 2 bij Warner Bros vandaan dus daar kan ik hem ook niet verkopen van mij mogen ze hem terug kopen was het maar zo,n feest .

Groetjes Orifana

tenormin
door tenormin - Dec 27, 2011 om 11:24
16933 Antwoorden / 108 Vragen

eenigma, het "duurste" item dat ik zie op uw Warner Bros Shop is €135,00. Toch weer aanzienlijk minder dan de €300,00 die ik "schatte" (en de juwelier). Maar juwelen verkopen is heel moeilijk. Zelf heb (had) ik een ketting geerfd, puur 24 kt goud, met 1 grote en 99 kleine diamanten met een loepzuivere opaal daar aan. De aanschafprijs was fl.3.200 in 1951. In 2000 laten taxeren en was nog precies hetzelfde. Heb hem door mijn dochter toen in Engeland laten verkopen op een auction en hem toen kunnen verkopen voor 2000 pound. Denk dat alleen juwelen van Koninklijke bloede meer geld opbrengen dan ze eigenlijk waard zijn. Aangezien Orifana de centjes goed kan gebruiken hoop ik dat ze er (inmiddels) wel een leuke prijs voor heeft gekregen.

tenormin
door tenormin - Dec 27, 2011 om 11:27
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry, zie net dat je hem nog hebt. Kun je misschien nog naar die juwelier, niets is niets en €300,00 is iets.

eenigma
door eenigma - Dec 27, 2011 om 14:18
252 Antwoorden / 14 Vragen

Ik kon ook nergens zo een duur stuk vinden orifana want ik was best nieuwsgierig hoe dat er dan uitziet. Jammer hoor dat je het zo moeilijk te gelde kan maken je houd nu toch het gevoel over dat je blij gemaakt bent met een dooie mus zoals wij dan zeggen, maar als je een bewijs van de waarde kan overleggen kan het zijn dat je bij de bank van lening er een eerlijk bedrag voor krijgt, nee heb je en ja kan je krijgen ;-)

Het verkopen van zo een item is vaak een kwestie van lange adem tot je iemand vind die bereid is veel geld te betalen voor een stuk dat echt bedoeld is voor de liefhebber en verzamelaar met een ruime beurs. Dus dat betekend het heel lang aan blijven bieden op internationale veilingsites, je hebt maar 1 koper nodig maar als je pech hebt duurt het meer dan een jaar voor die er is, sterkte en succes, begrijp dat je baalt.

@tenormin
Je hebt helemaal gelijk hoor het is een kwestie van geluk hebben dat de juiste koper daar is waar jij het te koop aanbied ;-)

or
door orifana - Jan 6, 2012 om 14:23
6 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Danielle

Helaas heb ik nog geen reactie van je gehad
Is er geen mogelijkheid dat ik van jullie of
Warner bros op papier krijg dat er maar 12 examplaren
op de wereld bestaan.
Dan hebben wij misschien een kansje om hem te
verkopen, overigens is mij op gevallen dat op de
ketting een ander serrienr staat als op het doosje
waar hij in zit best wel vreemd hoop een reactie

Groetjes Irene

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 6, 2012 om 14:48
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb geen ketting maar 10 gulden van zilver.
Deze oude munt is dus officieel F10,- waard of €4,50

Online verkoop is tussen de €15,- en €30,-
Aankoop tussen de €40,- en €180,-

Dus de hoogste verkoop is lager dan de slechtste staat aankoop!
Zo werkt die handel.

Ik geef geen garantie dat er elders meer geboden word maar via Google kreeg ik deze uitslag.
Ik bewaar deze nog een tijdje, als Geert Wilders mijn 2e paspoort wil ontnemen kan ik hem altijd nog verkopen.

eenigma
door eenigma - Jan 6, 2012 om 14:55
252 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=orifana schreef op vrijdag 6 jan 2012, 14:23]Beste Danielle

Helaas heb ik nog geen reactie van je gehad
Is er geen mogelijkheid dat ik van jullie of
Warner bros op papier krijg dat er maar 12 examplaren
op de wereld bestaan.
Dan hebben wij misschien een kansje om hem te
verkopen, overigens is mij op gevallen dat op de
ketting een ander serrienr staat als op het doosje
waar hij in zit best wel vreemd hoop een reactie

Groetjes Irene

Ben benieuwd of je dat ooit nog krijgt, een bewijs van echtheid op de claim die ze stellen volgens mij heeft Tele2 je gewoon niet gegeven wat ze beloofd hadden. Laat je weten hoe het afloopt orifana? Ik wens je veel geluk met het verkrijgen van een leuk bedrag voor deze ketting.

@Danielle van Tele2
Als hij toch zoveel waard is waarom koopt Tele2 hem dan niet voor de helft van de marktwaarde die het volgens hen heeft terug van deze mensen zodat zij iets hebben waar ze echt blij mee zijn en Tele2 kan het altijd weer ter beschikking stellen van een goed doel om geveild te worden, kost jullie als bedrijf weinig en levert goede PR op ;-)

or
door orifana - Jan 6, 2012 om 17:04
6 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn excuses voor de spellingsfouten in mijn reactie,
Ik was op mijn werk zonder bril en dan even snel op
het mobieltje typen.

groetjes Orifana