nonemoon
door nonemoon Jan 8, 2010 om 13:38
Geldzaken & recht

Gewonnen prijs niet gekregen

Hallo iedereen,

Op 21 oktober 2009 kreeg ik een mail van Neckermann:
Hoera, je hebt gewonnen

Wij mogen je vandaag extra blij maken! Je nam deel aan de cadeau-actie op onze vernieuwde site en je won een mooi cadeau:
een manicure set.

Wij sturen je het cadeau binnen de twee weken gratis toe.

Helaas heb ik nog steeds niets ontvangen en meerdere mensen hebben dit probleem heb ik op internet gelezen.
Zelf heb ik 3 keer een mail gestuurd om te vragen waar mijn prijs blijft en inmiddels een brief gestuurd naar de klantendienst.
Helaas heb ik nog steeds geen reactie gehad.
Kan dit zomaar?
Wat kan ik nog meer doen?

Met vriendelijk groet,
Marian

678 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zou er nog een mailtje "tegen aan kunnen gooien met de mededeling dat u deze gang van zaken op Kassa forum gezet hebt. U verzoekt om binnen 14 dagen de prijs toe te zenden. Mocht dit niet gebeuren koopt u nooit meer wat bij dit bedrijf. ( zet dit ook in het mailtje)

Krijgt u dan nog de prijs niet dan is men een klant armer.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag nonemoon,

Je kunt zelf even kijken of deze fraaie internetwinkel lid is van de thuiswinkel. Zoja, dan kun je daar een klacht indienen wegens het toepassen van een "Oneerlijke HandelsPraktijk".

Informatie

Verwijzing naar site:

www.thuiswinkel.org

Verwijzing naar de Geschillencommissie

https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=thu

Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC)

Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Tel: 070-3105310
Fax: 070-3658814

Nieuwe regels voor webwinkels met het Thuiswinkel Waarborg keurmerk
Consumenten hebben vanaf 1 januari 2009 recht op minimaal 14 dagen bedenktijd en krijgen meer duidelijkheid over prijs en bedenktijd. 100% vooruitbetalen mag, mits consument kan kiezen voor niet meer dan 50% vooruitbetaling. De Consumentenbond en Thuiswinkel.org hebben een akkoord hierover bereikt in de nieuwe uniforme set algemene voorwaarden voor alle 930 leden van Thuiswinkel.org, die het keurmerk Thuiswinkel Waarborg mogen voeren. Thuiswinkel.org vertegenwoordigt met haar leden bijna 80% van de online omzet.

Sukses en met vriendelijke groet, Pedro.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2010 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tdehond, dank je wel voor je reactie, maar ik vind dat ik genoeg heb laten weten en dat ik dit op Kassa zet is het gevolg, ze moeten zichzelf aan hun belofte houden!

Ook read, dank je wel, dit is een geweldige tip, ik ga dit uitzoeken. Het gaat me niet om die prijs, maar om het principe. Er zijn meerdere mensen gedupeerd, dat las ik toevallig hier:
http://74.125.77.132/search?q=cache:Yw5rzkrHBhIJ:prijsvragen.startpagina.nl/prikbord/10218278/10226304/re-neckermann-(ot)+neckermann:+panneset+gewonnen&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

en dat zijn alleen de mensen die het laten weten op internet, w.s. zijn er nog meer mensen die hun prijs niet hebben gekregen en laten het daarbij.
Ik vind eigenlijk wel dat ze daarmee geconfronteerd moeten worden, en zo dat iedereen het kan zien op tv of zo, dat er een straf of een boete tegenoverstaat.

Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes,
Marian

ve
door verwijderd - Jan 9, 2010 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het een leuk item voor

De Belbus?

Als ik een vraag of item heb voor 'Kassa' of de 'Belbus', waar kan ik die aan richten?
U kunt een email sturen naar kassa(at)vara.nl. De Belbus is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 13.30 uur op 035 – 6722722 of belbus(at)vara.nl

ve
door verwijderd - Jan 9, 2010 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Pedro,
Ja, Neckermann is lid is van de thuiswinkel, maar dat gaat dan meer over dat je prive een aankoop hebt gedaan. Maar bij mij gaat het natuurlijk over een prijs die ik heb gewonnen.
Dus ik weet niet of ik daar verder wat mee kan.

Groetjes,
Marian

ve
door verwijderd - Jan 12, 2010 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Suggestie van collega tdehond lijkt mij een goede suggestie, de belbus dus.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2010 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi hoi allemaal, bedankt voor de goeie tips, maar ik heb goed nieuws, kreeg vanmorgen mijn prijs netjes afgeleverd aan de deur, daarna kwam er nog een brief van Neckermann met daarin verontschuldigingen. Wat mij betreft is het uiteindelijk toch nog netjes afgehandeld.
Ben helemaal blij!!!

Met vriendelijke groetjes,
Marian

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

eind goed,al goed..
geniet van je prijs!

groet corry

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 09:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel allemaal en dat ga ik zeker doen Corry!!!

groetjes,
Marian