Gw
door Gwneenvraag Apr 22, 2020 om 08:57
Geldzaken & recht

Glas schade woningbouw

Hoi even een vraag heb laatst schade aan me huurwoning gehad heb ook Verzekering van  glasschade in het pakketje van de woning bouw zelf alleen is het zo dat ik veel al weg ben waardoor ik laat reageer .. inmiddels is Het glas er al in gezet heb ik aangifte gedaan alleen niet op de dag zelf ivm digid aanvragen zoals ik al zei ben ik vaak op pad dus heb ik het ongrgeer paar weken  later gedaan ..het is bij een incasso terecht gekomen en die zegt dat ik te laat aangifte heb gedaan en willen het nu op mij gaan verhalen ..  naar mijn weten kan dit toch niet?

1581 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 22, 2020 om 09:19
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Kunt u uw vraag verduideliijken? Ik kan er 'weinig chocolala van maken'. Ik begrijp dat u glasschade aan uw huurwoning heeft gehad. Is dat binnen of buiten? Wie of wat is de oorzaak. U heeft een glasverzekering die dat dan mogelijk zou moeten dekken. U heeft een woning van een woningcooperatie en als dat zo is is er naast de mogelijkheid om daar dan een klacht in te dienen ook nog een wettelijke verplichte huurdersbelangen organisatie die u kunt inschakelen etc.

Hoe kan zoiets dan ook nog eens bij een incasso terecht komen? U zult dan verschillende aanmaningen gehad moeten hebben. Hoe dan ook is de kwestie voor mij bijzonder vreemd om anders te reageren: benader de huisbaas en of de huurdersbelangen organisatie.  Zie evt deze info: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/klacht-huurwoning

tijger1
door tijger1 - Apr 22, 2020 om 09:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is geen touw aan uw verhaal vast te knopen.

Wat heeft een digid met glasschade van doen? U hebt een verzekering en die moet gewoon betalen.

justmeagain
door justmeagain Apr 22, 2020 om 23:27
623 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien DigiD voor online aangifte te doen?

ne
door neodutchio - Apr 22, 2020 om 10:00
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is de oorzaak van de schade? Waarom aangifte doen? Waarom pas laat reageren? Tegenwoordig kan iedereen overal mail ontvangen en reageren.

Je
door Jeff59761 Jun 25, 2020 om 14:25
43 Antwoorden / 1 Vragen

alweer net als bij radar lekker een ts verwijten maken echt het enige wat je kan blijkbaar

ne
door neodutchio Jun 25, 2020 om 17:42
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Kunt u uw antwoord even verduidelijken, waar maak ik verwijten? Ik vraag wat de oorzaak is van de schade, dit ivm de verzekering. TS zegt aangifte gedaan te hebben, maar onduidelijk is waarvan. En mail versturen kan vanaf nagenoeg elke telefoon.
Ik noem het weer een gevalletje niets te doen hebben, oude topics opsporen waar ik in gereageerd heb en wat roepen. Get a life.

rechtinjestad
door rechtinjestad - Apr 22, 2020 om 10:07
7 Antwoorden / 0 Vragen

Van belang is nog het meeste wat in de voorwaarden staat vermeld , ik neem aan dat u de schade moet melden zodra u het hebt ontdekt, Eerder kan niet. Ook de uitleg van andere voorwaarden en uw huurcontract en de huurtitel in de wet is van toepassing. Al met al zo moeilijk direct te beantwoorden.

ma
door malty - Apr 22, 2020 om 10:59
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Dan maar bij de woning bouw navragen als u daar een glasverzekering hebt.

panter22
door panter22 - Apr 22, 2020 om 13:24
6599 Antwoorden / Vragen

Je betaalt elke maand voor de glasverzekering via de verhuurder.
Als je schade hebt dan bel je met de verzekering.
Je moest direct een formulier invullen? Maar dat heb je laten sloffen.
Pas veel later ingevuld toen er al een incassoburo ingeschakeld was?
Toen was het te laat, begrijp ik uit je verhaal.
En nu moet je de ruit zelf betalen.
Dat komt toch niet plotseling, je zult brieven of mailtjes van de verzekeringsmaatschappij  hebben gemist.

sw
door swat1500 - Apr 22, 2020 om 20:11
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad een wat vaag verhaal en u noemt ook nog eens geen termijnen. Voor veel verzekeringen geldt dat een claim binnen een bepaalde termijn moet worden gedaan. Wordt die termijn overschreden dan is de verzekering niet meer tot uitbetalen verplicht.

ni
door nielsn - Jun 24, 2020 om 12:09
3 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie - reclame]

gerbera
door gerbera Jun 25, 2020 om 15:12
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Gossie, ook toevallig dat u daar 2 maanden later mee komt. Heeft totaal niets met de vraag te maken dus wat vangt u voor deze reclame. maar even aan de redactie gemeld.

Donuts
door Donuts Jun 25, 2020 om 16:10
1203 Antwoorden / 2 Vragen

3x melden dan graag, Gerbera.