ti
door timfelix Jun 7, 2012 om 01:50
Geldzaken & recht

Goudpensioen Amsterdam betrouwbaarheid

Aangezien de goudprijzen laag staan vind ik dit een mooi moment om in fysiek goud te investeren. Nu geeft Goudpensioen in Amsterdam hele mooie prijzen. Per troy ounce zou ik met de gunstigste optie een prijs van ongeveer 1320 euro per troy ounce betalen. Nu vraag ik me af of deze zaak wel betrouwbaar is en of iemand ervaring heeft met het kopen van goud.

Ik hoor het graag van jullie, aangezien ik op internet geen reviews tegen ben gekomen.

14221 30 Rapporteer

harrie
door harrie - Jun 7, 2012 om 07:32
765 Antwoorden / 36 Vragen

Het blijft speculeren. Niemand kan in de toekomst kijken.
Dat de goudprijs nu laag is, is gelul van een dronken aardbei ;-))
De wereldprijs wordt genoteerd in U.S.$ en hier heb je het over Euro's.
€ 1320.- = U.S. $ 1650.-
Overigens was de goudprijs enkele jaren geleden nog beneden de 1000 dollar.
Alleen doen als je verwacht dat het geld niets meer waard wordt........

Ex-Haagsche Harrie

ti
door timfelix - Jun 7, 2012 om 12:20
270 Antwoorden / 13 Vragen

Het is zo dat ik in europa woon en dus met de euro betaal, dus dan geef ik dr prijzen ook in euro. Misschien heb je de vraag niet goed gelezen, maar ik vraag niet om beleggingsadvies. Ik vraag of de winkel goudpensioen betrouwbaar is.

Daarnaast gaat het niet om wat de goudprijs een aantal jaar geleden was, maar wat deze dit jaar heeft gedaan en dan zie je dat de prijs relatief laag staat.

gr
door grootvader_1 - Jun 7, 2012 om 12:53
153 Antwoorden / 44 Vragen

Nu nog in goud investeren?
Nu juist die goudprijs zo hoog staat?,
't Lijkt mij juist nu de tijd om goud te VERKOPEN ,maar...............

Zij die gouden sieraden hebben moeten wel bedenken dat men alleen de goudwaarde wil geven en niet kijkt naar de mogelijk hogere waarde van het sieraad in zijn geheel!

Vaak is het dan beter om "Ome Jan" eens te bezoeken = de stadsbank van lening.
Die taxeren wel op de waarde van het sieraad in zijn geheel en geven geld aan de hand van hun geschatte waarde.
U kunt dan nog (binnen een bepaalde periode) altijd besluiten het afgegeven pand in te lossen (de rente over het uitbetaalde geld) of het laten staan waarna het wordt geveild.
Als sieraad word er dan in de meeste gevallen meer betaald dan alleen die kale goudprijs.

Nu goud kopen lijkt mij onverstandig.

De Vrije Vogel

harrie
door harrie - Jun 7, 2012 om 13:22
765 Antwoorden / 36 Vragen

@timfelix.
Je hebt het zelf over fysiek in goud investeren, dus baartjes 99,999% 24 kt goud.
(om onder je matras op te bergen?)
Onder investeren versta ik langere termijn en geen daghandel, mogelijk ingegeven door de naam goudpensioen.
Of die toko betrouwbaar is weet ik niet, maar als je het juiste gehalte en gewicht krijg is er niets aan de hand. Hoeveel betaal je aan provisie bij verkoop.
Overigens de goudprijs is gisteren nog gestegen van US$1552,50 naar $ 1633,25 per troy ounce.
Maar geloof mij, als het echt lucratief zou zijn, werd er geen goud meer verkocht want dan hield de handel zelf alles vast.
Misschien heb je andere plannen?

Ex-Haagsche Harrie

ti
door timfelix - Jun 7, 2012 om 22:15
270 Antwoorden / 13 Vragen

Ik weet niet waar iedereen het vandaan haalt dat goud op dit moment hoog staat. Dat is inderdaad wat postalgold en verkoopjegoudnu-zaakjes je willen laten geloven, maar de goudprijs staat nu relatief laag en heeft nog alle ruimte om door te stijgen. Vooral omdat er steeds meer producten op de markt komen die goud gebruiken is het niet verwonderlijk als de goudprijs dit jaar of volgend jaar nog de 2000 dollar per oz. zou aantikken. Ook aangezien de euro waarschijnlijk nog wel minder waard wordt is het interessant om wat geld veilig te stellen. En omdat ik wat geld over heb waar ik geen vermogensbelasting over wil ga betalen. Dat is waarom ik in goud ga investeren.

Met in goud investeren versta ik dan ook baren of munten en uiteraard geen sieraden, die voor een belegger geen enkele meerwaarde hebben.

Bij Goudpensioen betaal je +/- 1,5% commissie, dus dat is te overzien en dat is zo weer terugverdiend bij een stijging. Verder is het natuurlijk onzin dat de handel in goud stilgelegd zou worden door de handelaars op het moment dat het lucratief zou zijn. Als de handelaars het alleen in hun magazijn laten liggen, lopen ze er een prijsrisico op en vangen ze niets aan provisie, daarom blijven ze gewoon door handelen.

ni
door nico w. - Jun 11, 2012 om 19:50
142 Antwoorden / 4 Vragen

@Timfelix,
Stelde je nu een vraag op dit forum of probeer je stiekem goudbeleggen te promoten ?. Wees eens eerlijk ! Indien het laatste dan opzouten !

ti
door timfelix - Jun 11, 2012 om 19:58
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=nico w. schreef op maandag 11 jun 2012, 19:50]@Timfelix,
Stelde je nu een vraag op dit forum of probeer je stiekem goudbeleggen te promoten ?. Wees eens eerlijk ! Indien het laatste dan opzouten !

Vertel mij eens waarom ik in godsnaam het beleggen in goud zou promoten, om het geld dat hier op deze site zit hoef ik het echt niet te doen.

Mensen hier zeggen dat ik beter niet in goud kan stappen, ik leg uit waarom ik dat wel doe.

Kom je hier ook nog iets zinnigs melden? Want zo niet, opzouten!

ti
door timfelix - Jun 12, 2012 om 23:48
270 Antwoorden / 13 Vragen

Dat dacht ik al, verder geen reactie van Nico.

Mijn vraag is echter nog steeds niet beantwoord, wat ik me wel kan voorstellen, er zijn immers niet heel veel mensen die dit wekelijks doen. Dus ik zal de vraagstelling even wat uitbreiden: Heeft er iemand ervaringen met andere goede goudhandelaren die baren aanbieden voor scherpe prijzen?

Verder wil ik nog even zeggen dat iedereen hier moet gaan investeren in goud, gaat vast veel uitmaken op de wereldmarkt! LOL

mr.frosty
door mr.frosty - Jul 11, 2012 om 16:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=timfelix schreef op dinsdag 12 jun 2012, 23:48]Dat dacht ik al, verder geen reactie van Nico.

Mijn vraag is echter nog steeds niet beantwoord, wat ik me wel kan voorstellen, er zijn immers niet heel veel mensen die dit wekelijks doen. Dus ik zal de vraagstelling even wat uitbreiden: Heeft er iemand ervaringen met andere goede goudhandelaren die baren aanbieden voor scherpe prijzen?

Verder wil ik nog even zeggen dat iedereen hier moet gaan investeren in goud, gaat vast veel uitmaken op de wereldmarkt! LOL

Sinds kort bestel ik goudbaren bij Hollandgold. Ik heb uiteraard eerst rondgekeken bij een aantal partijen, maar daar betaal je bijna altijd meer. De levertijd was ten tijde van mijn eerste bestelling helaas twee weken. Inmiddels hebben ze mij verzekerd dat de meeste baren direct leverbaar zijn, wat bij de laatste bestelling ook is gebleken.

kl
door klaasie - Jul 18, 2012 om 23:29
7 Antwoorden / 0 Vragen

Even google over het bedrijf en je vindt wel informatie erover. Hier is een review van iemand: http://youtu.be/_Io7AawBWRU

kl
door klaasjes - Dec 14, 2012 om 15:43
11 Antwoorden / 1 Vragen

Het bedrijf verkoopt producten waar de prijs continue veranderd.

su
door surfmobiel - Dec 14, 2012 om 16:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=klaasjes schreef op vrijdag 14 dec 2012, 15:43]. Het bedrijf verkoopt producten waar de prijs continue veranderd.

Het punt was dat de prijs niet 10 cent per munt veranderde in dat half uurtje tussen thuis en de winkel. Ook niet op hun website. Maar in de winkel wel dus. Noem het wat je wilt, maar als je voor zeg 20 duizend wat koopt kan dat toch een paar honderd euro schelen tussen wat ze adverteren en wat je moet betalen in de winkel. Die verkoper loog gewoon. Ik had helaas geen internet bij me om het op dat moment zelf te vergelijken, maar dat zou ik iedereen wel aanraden als je daar binnen stapt.

kl
door klaasjes - Dec 14, 2012 om 19:19
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=surfmobiel schreef op vrijdag 14 dec 2012, 16:08][quote=klaasjes schreef op vrijdag 14 dec 2012, 15:43]Wat een mierenneuker ben je ook surfmobiel. Het bedrijf verkoopt producten waar de prijs continue veranderd. Ga maar lekker krenten eten tijdens kerst!

Het punt was dat de prijs niet 10 cent per munt veranderde in dat half uurtje tussen thuis en de winkel. Ook niet op hun website. Maar in de winkel wel dus. Noem het wat je wilt, maar als je voor zeg 20 duizend wat koopt kan dat toch een paar honderd euro schelen tussen wat ze adverteren en wat je moet betalen in de winkel. Die verkoper loog gewoon. Ik had helaas geen internet bij me om het op dat moment zelf te vergelijken, maar dat zou ik iedereen wel aanraden als je daar binnen stapt.

Ik zit al een tijdje op de website te kijken en een schommeling van 25 cent voor een munt is niks bijzonders. Waarom ga je wat kopen als je denkt 6 euro teveel te betalen voor producten die in de duizenden euros kosten. Zeuren om niks is dit of is het zo dat je voor Hollandgold reclame hier probeert te maken op een forum waar deze naam twee keer wordt genoemd dat totaal niks met Goudpensioen te maken heeft. Lijkt wel dat jullie bij Hollandgold niks beters te doen hebben dan andere bedrijven zwart te maken.

Kijk eens zelf naar de goede reviews die ze hebben: https://www.kiyoh.nl/goudpensioen/

PS: als je wat heb gekocht moet je juist blij zijn dat de prijzen stijgen, zo slim ben je geloof ik niet maar wel krenterig.

su
door surfmobiel - Dec 14, 2012 om 20:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

Die schommeling was er helemaal niet. Ik heb de spot prijs grafiek in de gaten gehouden de hele dag, en ook gekeken op het moment van dat ik in de winkel was. Hij is juist nog meer omlaag gegaan trouwens vandaag.

En uiteraard ben ik er blij mee wanneer mijn metaal meer waard wordt, maar natuurlijk niet als de prijs opeens hoger is in de winkel dan wat ze zelf aangeven op dat moment op hun website. En liefst *na* de aankoop natuurlijk ;-)

Op een grote aankoop kan dat veel schelen. Het gebeurde van vandaag kan ik laten zien aan de hand van de spot-prijs grafiek van die periode:

http://img442.imageshack.us/img442/7687/screenshot20121214at253.png

Om 14:15 heb ik €29.15 per munt gezien op hun website.

Ik stond om 14:35 in de winkel en toen kreeg ik €29.25 te horen.

Toen ik thuis kwam rond 14:55 zag ik dat er zelfs een dip in de prijs was geweest rond het tijdstip dat ik kocht. Toen ik thuis kwam was de prijs van de munten €25.16:

http://img21.imageshack.us/img21/7418/screenshot20121214at255.png

Met die dip in de zilverprijs, hoe kunnen die munten dan 10 cent duurder zijn geworden in die periode? De verkoper ging nog even op de computer kijken wat op dat moment de prijzen waren. Hij liet mij niet zien waar hij naar keek, maar kwam met een handgeschreven blaadje terug.

Ik werk niet voor HG maar jij zo te merken wel voor Goudpensioen? Maar ik zie ook niet in wat er mis is met een paar bedrijven vergelijken die soortgelijke diensten leveren. Ik ben ook bij Amsterdamgold geweest en dat vond ik een heel netjes bedrijf, alleen duurder dan de anderen. Het voordeel van die en HG vond ik dat ik online kon bestellen op de prijs die op dat moment geldt, en dan pas bij afhalen hoefde te betalen in de showroom. Dat kan niet bij Goudpensioen (moet je meteen het geld overmaken). En als je dus koopt moet je het moment goed uitkiezen, en even op internet checken op het moment dat je met de verkoper praat. Misschien keek hij gewoon verkeerd. Kan ook. Maar hij was heel overtuigd.

Elkaar dom of krenterig noemen is nou ook niet bepaald constructieve kritiek. Het gaat gewoon om geld en vertrouwen. Of het nou een paar centen is of veel. Wie het kleine niet eert...

su
door surfmobiel - Dec 14, 2012 om 20:43
4 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie: waar ik €25.16 schreef moet €25.15 staan, en dan per 50, moet ik er nog even bij vermelden.

su
door surfmobiel - Dec 14, 2012 om 22:19
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet verder ook vermelden dat de Maple Leafs die ik gekocht heb net wat zwaarder zijn dan die ik al had: 31.38-39g ipv 31.12-14g en dat is dus goed nieuws! Ik vond de winkel zelf ook heel toegankelijk en ze hadden de munten op voorraad.

Ik ga er nog een keer heen om meer te kopen maar dan neem ik wel een ding met internet mee. Ik geef ze het voordeel van de twijfel.. die verkoper kan ook gewoon net achter hebben gelopen met die schommeling.

ba
door bard - Dec 14, 2012 om 23:23
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=surfmobiel schreef op vrijdag 14 dec 2012, 16:08][quote=klaasjes schreef op vrijdag 14 dec 2012, 15:43]Wat een mierenneuker ben je ook surfmobiel. Het bedrijf verkoopt producten waar de prijs continue veranderd. Ga maar lekker krenten eten tijdens kerst!

Het punt was dat de prijs niet 10 cent per munt veranderde in dat half uurtje tussen thuis en de winkel. Ook niet op hun website. Maar in de winkel wel dus. Noem het wat je wilt, maar als je voor zeg 20 duizend wat koopt kan dat toch een paar honderd euro schelen tussen wat ze adverteren en wat je moet betalen in de winkel. Die verkoper loog gewoon. Ik had helaas geen internet bij me om het op dat moment zelf te vergelijken, maar dat zou ik iedereen wel aanraden als je daar binnen stapt.

Hierop moet ik even reageren, want hiermee ben ik totaal niet eens. @Surfmobiel je hebt het hier helemaal verkeerd. Ik ben namelijk vaste klant bij Goudpensioen en heb meerdere keren daar gekocht. Ze zijn altijd vriendelijk en nemen de tijd voor je. Mijn afstand naar het bedrijf toe is ongeveer een uur. Af en toe is het een paar dubbies hoger of lager voor het zilver. Het bedrijf hanteert de prijzen wanneer je daar bent. Je kan ook makkelijk bestellen via internet en dezelfde dag ophalen mits ze het op voorraad hebben. Afgelopen dinsdag had ik enkele gouden munten gehaald waar het verschil 7 Euro per munt was. Voor de duidelijkheid 7 Euro minder dan dat ik thuis had gezien. Het is de tijdstip dat je daar aankomt.

Trouwens 10 cent op een zilveren maple leaf is niks. Dit houdt in dat de prijs van zilver ongeveer 3 euries op een kilo veranderd. Dit gebeurd continue en soms veranderd er binnen een uur wel 20 tot 50 euries per kilo.

Als je niet voor een andere bedrijf werkt en hier het bedrijf probeert te benadelen met je eigen verkeerde inzicht heb je het totaal mis. Misschien is het rechtvaardig om je kritiek terug te trekken.

su
door surfmobiel2 - Dec 14, 2012 om 23:41
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Bard,

helaas is online bestellen en dan contant betalen in de winkel niet mogelijk anders had ik dat wel gedaan. Kan wel bij andere zaken.

Ik ga mijn kritiek niet intrekken, die is gewoon op mijn ervaring gebaseerd. Maar zoals gezegd ga ik nog een keertje heen en dan met internet bij de hand. Ik vond het verder een prima winkel, lekker makkelijk zonder afspraak. Mocht het de volgende keer goed gaan dan hebben ze een nieuwe vaste klant erbij.

Alleen wanneer je dus in de winkel ter plekke wat koopt ff internet bij de hand om de prijs op dat moment in checken, is mijn advies.

ba
door bard - Dec 14, 2012 om 23:54
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=surfmobiel2 schreef op vrijdag 14 dec 2012, 23:41]

Ik ga mijn kritiek niet intrekken, die is gewoon op mijn ervaring gebaseerd....

Als ik je moet geloven wat je zegt over de tijdstippen dan zie je duidelijk een stijging en weer een daling. Dat verklaard ook hetgeen waar je je zo druk om maakt, namelijk de 10 cent.

Zo te zien ben je trots op je ervaring of te eigenwijs om toe te geven dat je het hier mis hebt.

Bij Hollandgold had ik wel eens wat gekocht waar ik niet over te spreken ben, details hou ik wel voor mijzelf. Hier ging het niet om 10 cent.

su
door surfmobiel2 - Dec 15, 2012 om 00:05
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bard schreef op vrijdag 14 dec 2012, 23:54]
Als ik je moet geloven wat je zegt over de tijdstippen dan zie je duidelijk een stijging en weer een daling. Dat verklaard ook hetgeen waar je je zo druk om maakt, namelijk de 10 cent.

Die 10 cent meer is niet te verklaren als je naar de spotprijs grafiek kijkt, dat is juist m'n hele punt. Als je de grafiek bekijkt en gaat rekenen kom je op een veel kleiner verschil dan 10 cent op die prijs, en ik had er juist _onder_ moeten komen, niet er boven, op het moment dat ik in de winkel naar de prijs vroeg (14:35). Toen ik begon te kijken rond een uur of 14:00 was de prijs €29.17 voor 50 en toen ik thuis kwam €29.15, om 14:55. Alles wat daar tussen zit aan spot prijs is _lager_. Daar kan dus nooit €29.25 tussen hebben gezeten.

Zou het fijner hebben gevonden als die verkoper gewoon op een scherm liet zien waar hij naar keek, ipv een handgeschreven papiertje. Een klant kijkt immers ook naar hun website voordat ie de winkel in stapt. Gewoon wat duidelijker.

Maar nogmaals, ik ga het nog een keertje proberen binnenkort, en dan ben ik bereid om m'n kritiek in te trekken mocht het goed gaan. Ik zie trouwens geen mogelijkheid om m'n berichten te verwijderen hier, klopt dat?

ba
door bard - Dec 15, 2012 om 00:22
9 Antwoorden / 0 Vragen

Zo te zien heb je continue op je klokje gekeken. Ik geloof dat ze in percentage rekenen van de zilverprijs maar weet het niet zeker. Met andere woorden als de zilverprijs stijgt met 10 euro stijgt de prijs van het product met bijvoorbeeld 11 euro. In 55 minuten kan veel gebeuren met het zilver :-)

Hoe was het spreekwoord: "eens gezegd......."

ba
door bard - Dec 15, 2012 om 00:28
9 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij opeens opvalt is dat je de tijd wel heel ruim zit te nemen. Eerst keek je de eerste keer op 14:15 en vervolgens is het 14:00 geworden. Was het niet 14:17 of 14:19 of 14:33 wat volgens jouw geplaatste grafiek in een klein dipje zat. Wel eerlijk blijven Surfmobiel!

su
door surfmobiel2 - Dec 15, 2012 om 00:35
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bard schreef op zaterdag 15 dec 2012, 00:28]Wat mij opeens opvalt is dat je de tijd wel heel ruim zit te nemen. Eerst keek je de eerste keer op 14:15 en vervolgens is het 14:00 geworden. Was het niet 14:17 of 14:19 of 14:33 wat volgens jouw geplaatste grafiek in een klein dipje zat. Wel eerlijk blijven Surfmobiel!

Om 14:00 was de prijs €29.17. Om 14:15 was de prijs €29.15, net voordat ik wegging. En de prijs was ook weer €29.15 toen ik thuis kwam even voor 15:00. Op dat moment heb ik de screenshots gemaakt.

Nogmaals, als je naar de grafiek kijkt en €29.17 als beginpunt neemt om 14:00 en dan €29.15 bij het einde, dan zul je het met me een moeten zijn dat de prijs tussen die punten nooit €29.25 had kunnen zijn. Alles daar tussen zit *lager*.

kl
door klaasjes - Dec 15, 2012 om 14:50
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=surfmobiel2 schreef op zaterdag 15 dec 2012, 00:35][quote=bard schreef op zaterdag 15 dec 2012, 00:28]Wat mij opeens opvalt is dat je de tijd wel heel ruim zit te nemen. Eerst keek je de eerste keer op 14:15 en vervolgens is het 14:00 geworden. Was het niet 14:17 of 14:19 of 14:33 wat volgens jouw geplaatste grafiek in een klein dipje zat. Wel eerlijk blijven Surfmobiel!

Om 14:00 was de prijs €29.17. Om 14:15 was de prijs €29.15, net voordat ik wegging. En de prijs was ook weer €29.15 toen ik thuis kwam even voor 15:00. Op dat moment heb ik de screenshots gemaakt. bla bla bla bla bla

Bard ik ben het met je eens. Surfmobiel 1 en surfmobiel 2 moet hier niet zijn leugen goed gaan praten. Ten eerste ben je een krent die twee accounts nodig heeft om een leugen van 10 cent probeert waar te maken en alles wijst er ook op dat je voor een concurrent werkt om het bedrijf zwart te maken (Hollandgold). Je veranderd continue van verhaal en wij moeten je natuurlijk geloven dat je zolaat dit hebt gedaan en zolaat dat.

Gisteren heb ik zelf duidelijk gezien dat in tien minuten de prijs meer dan je miezerige 10 cent kan veranderen. Ga lekker met je twee accounts een andere forum bekladden.

su
door surfmobiel2 - Dec 15, 2012 om 17:02
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb m'n verhaal niet aangepast hoor, je moet wel even goed lezen. Ik had die tijdstippen genoteerd toen ik ermee bezig was. Feit blijft dat in die periode 14:00 - 14:55 die prijs gewoon niet hoger werd, alleen maar lager.

Ik had een andere account aangemaakt omdat ik vanaf een andere computer werkte en mijn wachtwoord niet meer wist. Ik beweer niet dat het 2 verschillende mensen zijn hoor. Ik moet wel opmerken dat klaasjes en bard dezelfde spelfouten maken. Soms dezelfde persoon? En ik werk niet voor een verkoper. Jullie/jij wel zo te merken met zulke felle reakties.

Verder had ik redelijk constructieve kritiek voor het bedrijf dacht ik en ik geef ze het voordeel van de twijfel door het nog een keertje te willen proberen. Jullie gooien alleen maar met modder.

su
door surfmobiel2 - Dec 15, 2012 om 17:06
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=klaasjes schreef op zaterdag 15 dec 2012, 14:50]Gisteren heb ik zelf duidelijk gezien dat in tien minuten de prijs meer dan je miezerige 10 cent kan veranderen. Ga lekker met je twee accounts een andere forum bekladden.

Heb je ook genoteerd welke tijdstippen dat waren en een kopie van de spotprijs grafiek op dat moment gemaakt? Ik had dat speciaal gedaan omdat ik zag dat die prijs tussen 14:00 (€29.17 en 14:55 (€29.15) alleen maar _lager_ geweest kan zijn, volgens die grafiek. Kijk nog maar eens goed:

http://img442.imageshack.us/img442/7687/screenshot20121214at253.png

kl
door klaasjes - Dec 15, 2012 om 17:22
11 Antwoorden / 1 Vragen

Haal maar de schijnwerper van jezelf af en ga ergens anders surfen. Wat ben je toch trots op jezelf dat je op de minuut na weet wat je doet en niet toevallig een minuut eerder of later leeft surfmobiel 1, 2 en 10 cent krent.

[quote]"Correctie: waar ik €25.16 schreef moet €25.15 staan, en dan per 50, moet ik er nog even bij vermelden."

Het kon ook 25.17 of 25.14 zijn, of wacht eens 25.26. Je zeurt om 50 cent en nu weet ik zeker dat je voor Hollandgold werkt. Surfmobiel 50 cent krent. Wat ben je zielig om twee dagen hierover door te zeuren.

ba
door bard - Dec 16, 2012 om 16:44
9 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat hier nergens over. Dit is een significante stijging.

dearagain
door dearagain - Dec 16, 2012 om 17:32
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*wie voor wie werkt, lijkt me niet interessant

*beleggen in goud is (ook) risicovol, dat was zo en dat blijft zo

un
door uncle_doming - Nov 5, 2014 om 20:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

WAARSCHUWING!!!

Normaal koop ik bij de firma Goudpensioen aan de Valkenburgerstraat 196a in Amsterdam met enige regelmaat mijn grammetjes goud van de firma valcambi zoals deze aangeprezen worden op het internet ondermeer door Peter Schiff.

Van mij geen onvertogen woord over de laatste 2. Ik wilde echter 25 gram, en er was maar 16 op voorraad. Mij werd gewezen op de WEL op voorraad zijnde halve grammetjes goud van de mij onbekende firma KB Edelmetall. Mijn leverancier vertrouwende heb ik besloten mij de laatste 9 gram daarin uit te laten betalen.

Thuis gekomen wel direct even gegoogled en wat bleek? Deze firma KB Edelmetall is vorig jaar reeds door de Duitse TV ontmaskerd als volstrekt frauduleus, en van een eigen goudrafinaderij op het opgegeven adres in oost-europa bleek totaal geen sprake. KB Edelmetall is inmiddels failliet.

Morgenochtend Donderdag 6 November 2014 om 11:00 als de winkel opengaat wil ik direct mijn geld terug. Ik laat jullie nog weten hoe dit afloopt.