Elsvanwijngaarden
door Elsvanwijngaarden Jul 12, 2018 om 11:00
Geldzaken & recht

Hallo ik lees op internet heel veel klachten over het uwv

Hallo

ik lees op internet heel veel klachten over het uwv hoe is het mogelijk dat iemand goed gekeurd word na dat een arts je maar 1 keer hebt gezien en dan vervolgens zich zorgen maakt om je en als je dan het rapport binnen krijg je finaal de grond in getrapt wordt

ik heb in 2013 een schouder operatie gehad na 8 spuiten zenuw blokkade set neelding therapie fysio is het nog steeds niet weg in die periode kreeg ik ook meer lichamelijke klachten waaronder aan mijn rug ik ben tien naar het uza in Antwerpen gegaan en daar stond binnen een maand een operatie gepland het was een zware operatie het ging daarna even goed maar als snel werd het weer slechter na een Total bodyscan is er uit gekomen dat ik door heel mijn lichaam atrose heb ik moest op een gegeven moment weer naar het uwv voor een keuring bij de arts die ik hier boven al een beetje noemde hij was heel spontaan vriendelijk alleen had zijn huiswerk niet gedaan bleek toen ik mijn verslag binnen kreeg ik was twee keer aan mijn schouder geopereerd (niet) ik heb 2 bouviers (niet) ik drink 10 tot 15 alcohol versnaperingen per dag (niet) heb een stevig postuur en een stevig eet patroon en dat is iets waar niwt eens na gevraagd werd ik heb hier dus ook een klacht over ingediend en bezwaar gemaakt ook die vonden dat de arts gelijk had daarna heb ik een rechtzaak aangespannen en natuurlijk verloren waarom omdat de arten van het uwv het beter weten san een specialist of arts wat ik heel knap vind ik zit met veel pijn ga veel door mijn rug lig vaak snachts vast zodat er iemand me moet helpen om me om te draaien en uit bed helpen ik loop met een rollator en als ik langer weg ben moet ik kn een rolstoel en toch zeggen ze dat ik 40 uur per week kan werken met werk in de metaal bewerking productie tuinbouw ik kan niet eens zelf mijn huishouden doen wie weet raad en wil nu eindelijk is in opspraak komen voor veel mensen die onterecht aan het week moeten please help me ik trek dit allemaal niet meer

7195 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2018 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt al bezwaar gemaakt en er is ook nog een rechtzaak geweest, schrijft u. Dan maar in hoger beroep als dat nog kan,

ma
door maarten heest - Jul 12, 2018 om 11:23
463 Antwoorden / 0 Vragen

Als u al bezwaar en beroep heeft aangetekend en u ook al in hoger beroep bij de rechter bent geweest houdt het voor nu op.
U zou opnieuw een WIA procedure kunnen starten, helemaal weer van voren af aan.
Mogelijk is er een wachttijd van 2 jaar, dat kunt u hier zien en zelf inschatten.
Het is bij die nieuwe procedure zaak om te bewijzen dat het met uw gezondheid alsmaar slechter gaat.
En daar hebt u artsen/specialisten voor nodig die daar verslagen over kunnen aanleveren.
En vraag hulp als u die nog niet heeft. Zonder gedegen ondersteuning zijn uw kansen aanmerkelijk kleiner.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 12, 2018 om 11:49
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Zoals ik het lees en ook op basis van mijn ervaringen met het UWV lijkt hert mij dat er iets meer aan de hand is en dat geldt dan in ieder geval voor de inbreng door u resp. namens u die bij de rechtzaak is gedaan. Ik neem aan dat dat bij de Raad van Beroep heeft plaatsgevonden.

Aannemend dat u geen rechtsbijstandsverzekering heeft en ook geen lid bent van een vakbond: neem contact op met het Juridisch Loket in uw omgeving m.b.t. het indienen van een nieuwe klacht (reden: verslechtering van gezonheidssituatie) en de beroepsmogelijkheden.
Het is evenwel aan u om met bewijzen te komen van hetgeen u meldt en dat is inclusief rapporten van arts(en) en specialisten.

jo
door jorisw - Jul 12, 2018 om 12:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Onleesbaar. Probeer het nog eens met alineas en interpunctie.

ma
door maarten heest Jul 12, 2018 om 15:33
463 Antwoorden / 0 Vragen

Aan de stijl ontbreekt het een en ander maar 'onleesbaar' is het zeker niet.

panter22
door panter22 - Jul 12, 2018 om 13:12
6599 Antwoorden / Vragen

Lees deze info eens door. https://werkwacht.nl/artikel/wia-keuring/
H
eb je je wel  in die procedures bij laten staan door een advocaat?
Je bent toch wel naar die keuringsarts geweest in je rolstoel?

va
door vanheldendiana@gmail.com - Feb 2, 2019 om 20:09
1 Antwoorden / Vragen

Alles gaat mis daar en robots die gestuurd worden.
Advocaat erop gezet maar nog proberen om afspraak te maken of ik post kan rondbrengen of bedden soppen etc.
Te ziek, en in protest en nog niet de datum overschreden van mijn bezwaarschrift.

Bij een longtoeval en besloten als het erger zou worden mag ik een ambulance bellen van de longarts  De telefoon gaat na het gesprek ziekenhuis :uwv belt weer met de vraag "ik wil een afspraak maken over werk? ". Meneer "zeg ik " ik ben ziek en heb ademnood ik kan moeilijk praten ". Ja ik hoor het, maar de vorige keer ook al geen afspraak gemaakt." Klopt, maar toen was ik ook ziek en werken gaat niet, ik kan bijna of net aan mijn voordeur bereiken. Advocaat is bezig om het uwv aan te klagen dat ziekewerknemers nog zieker worden en jullie fout op fout maken. Niet gemeld hoe de keuring daar gaat dan krijg ik het ook nog aan mijn hart.

ma
door maarten heest Feb 2, 2019 om 20:44
463 Antwoorden / 0 Vragen

Sterkte! En goed dat u een advocaat heeft ingeschakeld.

ne
door neodutchio Feb 2, 2019 om 21:19
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Alles gaat mis? Aangezien ze geen afspraak kunnen maken gebeurt dit. Het UWV moet bepalen in welke mate u geschikt bent om te werken, maar dat kunnen ze alleen als ze u zien. Dus door de telefoon melden dat werken niet gaat is dan geen optie. De advocaat is een goede zet, maar een verklaring van uw specialist kan ook al helpen.

tenormin
door tenormin Feb 2, 2019 om 23:38
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Als u de voordeur kan bereiken: er zijn overal in het land vrijwilligers die u ergens naar toe willen en kunnen brengen. Zoek in uw Gemeente een organisatie die dat heeft, dan kunt u ingaan op "uitnodiging" UWV. Hier heet het Woej: welzijn ouderen en jongeren. Ik ga ook naar ziekenhuizen via deze instelling. Kost alleen maar de km rit heen en terug en de vrijwilliger wacht op u.

me
door mein33 Feb 3, 2019 om 13:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@diana van helden,

U sneeuwt dit topic onder met "uw" klachten, het zou u sieren als u zelf een topic over "uw" probleem zou starten.

Cookies
door Cookies Feb 3, 2019 om 13:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mein33, dit topic is oud en dood, er wordt dus niks onder gesneeuwd.

Cookies
door Cookies Feb 3, 2019 om 13:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Neo, iemand die niet kan praten zonder naar zuurstof te happen, is ook niet in staat tot werken. De medewerker zegt zelf dat hij het hoort, lijkt mij meer dan voldoende om te stoppen met zeuren over een afspraak.

me
door mein33 Feb 3, 2019 om 14:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@cookies,

Ja, daar gaat'ie weer, foutje bedankt !!  ;-))

marcvandenakker
door marcvandenakker - Feb 3, 2019 om 14:53
12 Antwoorden / 1 Vragen

Heb zelf 7 jaar in een procedure gezeten met rechtzaken advocaten en artsen en arbeidsdeskundigen. Oorzaak 5 operaties aan mijn rug, nu een neurostimulator. ondanks dit nog veel last dus zwaar aan de medicatie. Wat zegt het UWV u heeft een Hernia dat klopt de rest lezen ze niet of willen ze niet lezen. Kortom komt er op neer als je met hun te maken hebt zorg dat je een goede rechtsbijstand hebt of een advocaat. Na onderzoek van mijn advocaat bleek dat ze nog nooit informatie hadden opgevraagd in het ziekenhuis, wat ze uiteindelijk de das heeft omgedaan. Zorg dat je je arts op de hoogte houd van ieder bezoek dmv mail brief bezoek etc. Het UWV mag nooit boven een specialist van het ziekenhuis gaan staan, wel mogen ze een specialist inschakelen, die hebben ze zelf namelijk niet in huis. Je kan je laten keuren via een secondopinion deze uitslag meenemen. Het gaat er bij het UWV alleen om wat je verdiencapiciteit is dus heb je een salaris onder modaal gehad kan je het bijna schudden. Meld je ziek en zeg dat je overspannen bent van dit hele gedoe, wel in overleg met je huisarts, succes :-)