br
door brigitte ijzerman Aug 18, 2016 om 19:19
Geldzaken & recht

Heb een voorschot gehad van het uwv, volgens mij heb ik geen recht op dit bedrag

Ik heb op een gegeven moment een voorschot gehad van het uwv. Volgens mij heb ik geen recht op het volledige bedrag. Heb hierover al een aantal keren opgebeld naar het uwv en hun zeggen dat dit bedrag klopt. Heb gevraagt om dit zwart op wit te krijgen maar dat doen ze niet. ik ben bang dat ik dit bedrag alsnog terug moet betalen en heb het daarom apart gezet maar ik moet nu rondkomen van 80 euro in de maand. Hoe weet ik zeker dat ik later niet voor verrassingen kom te staan als ik alsnog terug moet betalen.

655 3 Rapporteer

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Aug 18, 2016 om 19:28
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Aan de telefoon krijgt u geen enkele garanties. Zet uw twijfels op de mail via mijn uwv, met uw Digid inloggen, vraag het dan nog een keer. Dan krijgt u schriftelijk (per mail) antwoord en dan staat u sterker.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2016 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar baseert u uw vermoeden op dat u geen recht zou hebben op dat bedrag? En hebt u naast dat voorschot nog een regelmatige uitkering van het UWV? Dat zal toch meer zijn dan € 80 in de maand.

Niet bellen, inloggen.

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 18, 2016 om 23:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U komt niet voor verrassingen te staan als u het geld op uu spaarrekening houdt.  Neem  zoals aangegeven schriftelijk contact op en pas bij positieve bevestiging maakt u gebruik van het geld.
Diewilik