be
door becky 1963 Jul 24, 2011 om 06:56
Geldzaken & recht

Heb ik recht op hulp en van wie?

Hallo,

Mijn huurwoning daar is een verwarmingleiding gaan lekken door slecht onderhoud. Mijn laminaat is verziekt en er is schimmel en nog niet droog.
De verzekering vergoed de woon kamer en kast.
Het is nog geen 3jaar oud.
Ik ben gehandicapt en weet niet hoe ik dit op moet lossen,de wooningstichting Vestia doen niks.
En door alergie en last van vocht door longziekte kan ik daar nit verblijven. De verzekering zegt dat het helpen van alle spullen niet hun verantwoording is,want hun kunnen er niks aan doen dat ik invalide ben en dat mijn dochter ook last van de schimmel heeft. Mijn hele huis heeft de zelfde laminaat,maar ik krijg alleen de woonkamer vergoed..
Ik moet zelf voor opslach en verhuizing van de spullen zorgen. Ik heb geen hulp en geen van de instantie wil mijn helpen . Ik heb stadsverwarming van eneco. Wie weet waar ik moet zijn. en heb het zin om een advocaat erbij tehalen?
Ik hoop hier mijn antwoord te kunnen krijgen. Ben ten einde raad.
Alvast vriendelijke bedankt.
met vriendelijke groet r.Bastijn

1293 12 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 24, 2011 om 09:07
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik ben bang dat u de kosten van verhuizen en opslaan zelf moet betalen als de verzekering van de woningbouwvereniging dit niet dekt.

ro
door ron530 - Jul 24, 2011 om 10:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dat u gehandicapt bent maakt voor de verzekering niets uit, die bepaald de schade en keert ook uit. Wellicht maakt u het probleem groter dan het is, de woonkamer zal leeg moeten om het laminaat en de ondervloer te vervangen daar mee is ook het schimmel probleem opgelost. Ik begrijp eigenlijk niet waarom u tijdens het vervangen niet in de woning kan verblijven en tijdelijke woonruimte eist voor een klus die hooguit één dag in beslag neemt.

birdies
door birdies - Jul 24, 2011 om 11:30
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@alex: het is tegen de forumregels te spammen voor je eigen toko!

tdehond
door tdehond - Jul 24, 2011 om 11:54
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 24 jul 2011, 11:30]@alex: het is tegen de forumregels te spammen voor je eigen toko!
Daarom heb ik de bijdrage van Alex gemeld bij de redactie ter beoordeling van het spamgehalte.

tdehond
door tdehond - Jul 24, 2011 om 12:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ becky 1963
Als u financieel niet in staat bent om verhuiskosten + opslagkosten van meubels huiskamer te betalen raad ik u aan om te kijken of u in aanmerking komt voor Bijzondere bijstand van uw gemeente.

Recht op Bijstand: klik hier

..
door ... - Jul 24, 2011 om 12:07
104 Antwoorden / 2 Vragen

naast de link voor reclame van Alex, gratis water na betalen van flink bedrag....

Ik weet dat je als huurder een controle en tijdig meld plicht van defecten hebt.
Een bakje onder lekkende radiator ter voorkoming schade en daarmee hoeven ze niet alles te vergoeden.

Wel wil ik bij Plavuizen en Laminaat in mijn huis altijd enkele extra hebben, net als de tegels in mijn keuken en badkamer omdat die volgend jaar niet meer leverbaar zijn of zeer moeilijk.
Dat je gehandicapt bent maakt niets uit, je moet tijdig melden en maatregelen nemen tegen verdere schade.

Verder heb je ook een inboedel verzekeraar die vaak een claim kan doorsturen naar de woningbouw om het weer op hun te verhalen dus probeer het eens via die weg.

Als je het merk Laminaat weet en de firma die het leverde nog bestaat kunnen zij vaak nog wat passend leveren, soms dezelfde kleur en vraag eerst offerte en dien die rekening in.
Pas na betalen en goedkeuring uitvoeren want bij herstel vernietig je het bewijs.

Ook klein lek met grote schade kun je zo claimen.
Maar wegens schimmel en vochtschade kun je ook huurvermindering vragen, dus probeer het eens via huurverlaging wegens niet tijdig herstel en onderhoud van oude installatie.
De Huurcommissie zal in dit geval na herstel vermoedelijk een bedrag van enkele maanden geen huur opleggen als schadeloos stelling wegens verminderd woongenot van Uw reeds herstelde woning.

Maar ik doe geen uitspraak, ik hoop alleen dat ze dat doen.

inekel1953
door inekel1953 - Jul 24, 2011 om 12:10
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Becky,

Je schrijft gehandicapt bent, en je een longziekte hebt. Mogelijk sta je onder controle van een longarts, als geen ander weet je longarts dat dit een onwenselijke situatie is voor jou met mogelijke gevolgen voor jou. In bijna elk ziekenhuis werkt een maatschappelijk werk(st)er, deze kan waarschijnlijk iets voor jou betekenen, probeer daar morgen telefonisch contact mee te maken en vertel je probleem.

Zo heb je ook een contact persoon via de WMO bij de gemeente waar je woont, neem ook telefonisch contact met deze persoon op en vertel ook deze jouw probleem.
De mensen van de WMO kunnen je dan ook verder helpen of doorsturen met de mensen die ook binnen de gemeente werken voor de financiële kant hiervan, nl het Juridisch loket.

Sterkte.

M.vr.gr.,
Ineke L

ro
door ron530 - Jul 24, 2011 om 13:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Uh sorry maar om het huis te verlaten omdat de vloer vervangen dient te worden is absurd. Ik heb het vermoeden dat Becky de handicap die ze heeft probeert uit te buiten.

..
door ... - Jul 24, 2011 om 13:15
104 Antwoorden / 2 Vragen

Vocht of schimmel betekend recht op huur verlaging.

Als ze de vloer niet herstellen of vergoeding hiervoor geven blijft het vocht aanwezig en maak je kans op jarenlang lagere huur of gratis nieuwe vloer.

Dus klaag via huurcommissie voor een regeling als de verhuurder niet thuis geeft.
Een vochtige en beschimmelde woning is voor iedereen een reden om minder te betalen, en die ziekte, dat maakt niets uit.

ro
door ron530 - Jul 24, 2011 om 13:30
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als de verwarming buis lekt, zeker als dit in de woonkamer is zie je dat toch, dan onderneem je actie voordat het kwaad is geschied. Vocht en schimmel hebben een zeer lange tijd nodig voor dat het ontstaat en niet te wijten aan de verhuurder maar aan de bewoner die dit op zijn beloop heeft gelaten. Ik kan voor Becky geen begrip op brengen zij speelt de handicap uit om het onderste uit de kan te halen.

soepkiep
door soepkiep - Jul 24, 2011 om 13:34
529 Antwoorden / 75 Vragen

Mijn hele huis heeft de zelfde laminaat,maar ik krijg alleen de woonkamer vergoed..
wat verwacht je dan dat ze jou het hele huis nieuwe laminaat gaan leggen?
het was toch alleen ma in de huis kamer!
ik zelf heb schimmel steeds tegen het plafon van de douche doen ze ook niets tegen
en als ze het doen dan doen ze toch ook niet alle plafons omdat je anders het verschil ziet

vraagalex
door vraagalex - Jul 25, 2011 om 13:47
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hey,

De woningbouwvereniging is verantwoordelijk. Als de verzekering van hen het niet dekt zullen ze het zelf moeten betalen. De uitdaging is nu om ze te motiveren om dit te doen.

Ik kan je 2 stappen aanbevelen. De eerste stap is contact zoeken met de woningbouwvereniging en aan te geven dat je hier niet tevreden mee bent. Geef ook aan dat je geen juridische stappen wilt zetten, maar dat ze het wel op moeten lossen.

Wanneer ze het niet voor je oplossen, neem dan contact op met het Juridisch Loket in je omgeving. Daar kunnen ze je absoluut verder helpen.

Heel veel succes!

Geniet van het leven, sta in je kracht en groei!

Met vriendelijke groet,

Alexander van Dijl
[Edit redactie: geen commerciële links plaatsen alstublieft]