Fa
door FamHei Jan 6, 2024 om 13:26
Geldzaken & recht

Her-identificeren

Bank vraagt een nieuwe identificering terwijl alle gegevens al bekend zijn.

961 7 Rapporteer
sira
door sira - Jan 6, 2024 om 13:29
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Komt het echt van de bank?

Zo ja, u heeft ook om de zoveel jaar een nieuw paspoort, id- of rijbewijs nodig. Waarschijnlijk wil uw bank ook up to date zijn.

JanF42
door JanF42 - Jan 6, 2024 om 13:31
31 Antwoorden / Vragen

En wat is het bezwaar? Als u twijfelt over de juiste afzender van de e-mail (?) neem dan contact op met de bank.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 6, 2024 om 14:30
2071 Antwoorden / Vragen

Wat is het probleem en wat zei de bank toen u aangaf dat u daar een probleem mee had?

Fa
door FamHei - Jan 6, 2024 om 15:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

De betreffende her-identificatie wordt als vereist en als noodzakelijk gepresenteerd.
De noodzaak voor deze extra last voor een klant, wordt betwijfeld. Moet dit nu elk jaar?
De controle van de controleur blijkt uitsluitend gebaseerd of informatie op diens scherm (tablet-computer).

Nee, ik wens mijn gegevens niet gepubliceerd te zien, niet in de media of ook niet via het internet.
Ja, ik wens een antwoord voor mij direct of een geanonimiseerde beantwoording.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 6, 2024 om 15:24
2071 Antwoorden / Vragen

Volgens mij denkt u dat "ik heb daar geen zin in" een bruikbaar argument is. U dient zich te identificeren en daar volgt logisch uit dat u ook moet mee te werken aan her-identificatie, is immers ook een identificatie.
Een verband met het publiceren van uw gegevens, iets waar niemand volgens mij op zit te wachten, zie ik niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 6, 2024 om 15:38
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Uw reactie van 14:09 is wel heer erg boeiend!!?? U wenst geen publicatie terwijl u zelf deze vraag stelt op een openbaar en voor iedereen in de gehele wereld (met i-net) leesbaar. Dit is een forum van vrijwilligers en de deelnemer bepaalt ook of zij of hij 'anoniem' regaeert (zoal de meesten overigens doen). Herhaald: u plaatst het zelf op een internetforum!!

wi
door wilhelmina59 Jan 6, 2024 om 18:13
516 Antwoorden / 0 Vragen

Tja met weinig toeschietelijk gedrag komen wij niet verder.
Overigens er wordt NIET naar persoonsgegevens gevraagd en iets meer inhoudelijks zou geen kwaad kunnen
Anders blijft het gissen wat betreft het waarom. Onthou alleen dat als de mail echt is en u werkt niet mee dan kan u niet meer bankieren bij uw bank(EN TERECHT). Succes.

mahadma
door mahadma - Jan 6, 2024 om 16:51
11547 Antwoorden / 51 Vragen

1 Bel u bank via nummer via google. En vraag of deze mail klopt.
2 Als het klopt is het normaal dat na een x tijd er een keer voor heridentificatie wordt gevraagd.
3 Als de bank niets verzonden heeft, mail verwijderen.

ro
door ronny530 - Jan 7, 2024 om 09:15
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Banken mogen om her-identificatie vragen als dat noodzakelijk wordt bevonden, in de privacywet is die toestemming ook verleend.
Daarbij zijn banken wettelijk verplicht om van klanten de identiteit vast te stellen en dat kan alleen als de klanten zich middels een Id bewijs identificeren middels een scan van het Id bewijs of zich tot een bankfilliaal te vervoegen.
De Id gegevens mogen niet aan derden verstrekt worden dus waar maakt u zich zorgen over dat onverlaten met uw Id aan de haal gaan of anderszins niet wenst dat uw Id bekend wordt.