go
door gordina Apr 3, 2010 om 12:13
Geldzaken & recht

Herstel vulling

Tandarts heeft een vulling bij mij aangebracht en in rekening gebracht.
Nu is er een stukje vulling afgebroken, bij het bijten op iets hards. Ik wil terug naar de tandarts, om het te herstellen.
Weet iemand of er garantie op de eerste vulling was of dat de tweede poging opnieuw in rekening wordt gebracht?
Ik kan het uiteraard ook aan de tandarts vragen, maar wil het eerst via Kassa site doen.

11138 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Garantie ik weet het niet, heb even gegoogled zou je ook eens kunnen doen. Een goede tandarts zou het kosteloos kunnen herstellen, terug naar de tandarts dus. Als je voor tandheelkunde bent verzekert dan is er geen vuiltje aan de lucht.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

...........Tandarts heeft een vulling bij mij aangebracht en in rekening gebracht........

Hoe lang is dat geleden? Als dat net een paar dagen geleden is gebeurd, kan ik mij voorstellen dat het gratis in orde wordt gebracht. Maar praat je over een paar maanden terug, vind ik dat een andere zaak.
Een tandarts werkt niet met garantie, dat kan ook niet.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Proberen kan, maar ik betwijfel dat het kosteloos hersteld wordt.
Witte vullingen zijn nou eenmaal breekbaar. Door op iets hards te bijten kan er altijd een stukje afbreken. Nog een geluk dat niet je hele kies is afgebroken, want dat kan ook altijd nog.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@Birdies en vraagsteller, een tandarts kent eigenlijk geen garantie regeling, de tandarts verleent zorg maar is wel gehouden aan de kwaliteit van deze zorg. Een goede tandarts lost het gewoon op. Edoch als er maanden zijn verstreken dan kan het als een nieuwe behandeling gefactureerd worden.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ron530 schreef op zaterdag 3 apr 2010, 13:06: @Birdies en vraagsteller, een tandarts kent eigenlijk geen garantie regeling, de tandarts verleent zorg maar is wel gehouden aan de kwaliteit van deze zorg. Een goede tandarts lost het gewoon op. Edoch als er maanden zijn verstreken dan kan het als een nieuwe behandeling gefactureerd worden.


En wat zeg je nou anders dan ik, dan?

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Trouwens vragensteller beet op iets hards, dat zegt dus niets over de kwaliteit van een vulling.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

gordina

Een tandarts heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting. Daarom is er geen sprake van een of andere soort garantie die je zou hebben op het werk van een tandarts. Zit de vulling er nog maar kort is, dan ligt het voor de hand dat deze tandarts de vulling gratis hersteld, maar een "must" is dat niet.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 02:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag gordina,

Wanneer een stukje van een vulling afbreekt, moet dat aan de buitenkant van de kies of tand gezeten hebben. In dat geval is het een restauratie. Wanneer één of meer van je kiezen in zo'n slechte staat is/zijn dan is het onverstandig op iets hards als bevroren water te kauwen.
Dat is mij (onverstand) ook overkomen en mijn tandarts repareerde dat gratis, meestal er zo even bij tussendoor zonder afspraak. Garantie had ik er dan ook weer op, zei hij: tot de deur....
Het zit er gelukkig nog, ondanks dat ik vandaag weer een ijsblokje met m'n kiezen stukmaakte. (onverstand)

Hardware ERror MAN.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer