go
door gordina Apr 3, 2010 om 12:13
Geldzaken & recht

Herstel vulling

Tandarts heeft een vulling bij mij aangebracht en in rekening gebracht.
Nu is er een stukje vulling afgebroken, bij het bijten op iets hards. Ik wil terug naar de tandarts, om het te herstellen.
Weet iemand of er garantie op de eerste vulling was of dat de tweede poging opnieuw in rekening wordt gebracht?
Ik kan het uiteraard ook aan de tandarts vragen, maar wil het eerst via Kassa site doen.

11138 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Garantie ik weet het niet, heb even gegoogled zou je ook eens kunnen doen. Een goede tandarts zou het kosteloos kunnen herstellen, terug naar de tandarts dus. Als je voor tandheelkunde bent verzekert dan is er geen vuiltje aan de lucht.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

...........Tandarts heeft een vulling bij mij aangebracht en in rekening gebracht........

Hoe lang is dat geleden? Als dat net een paar dagen geleden is gebeurd, kan ik mij voorstellen dat het gratis in orde wordt gebracht. Maar praat je over een paar maanden terug, vind ik dat een andere zaak.
Een tandarts werkt niet met garantie, dat kan ook niet.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Proberen kan, maar ik betwijfel dat het kosteloos hersteld wordt.
Witte vullingen zijn nou eenmaal breekbaar. Door op iets hards te bijten kan er altijd een stukje afbreken. Nog een geluk dat niet je hele kies is afgebroken, want dat kan ook altijd nog.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Birdies en vraagsteller, een tandarts kent eigenlijk geen garantie regeling, de tandarts verleent zorg maar is wel gehouden aan de kwaliteit van deze zorg. Een goede tandarts lost het gewoon op. Edoch als er maanden zijn verstreken dan kan het als een nieuwe behandeling gefactureerd worden.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op zaterdag 3 apr 2010, 13:06: @Birdies en vraagsteller, een tandarts kent eigenlijk geen garantie regeling, de tandarts verleent zorg maar is wel gehouden aan de kwaliteit van deze zorg. Een goede tandarts lost het gewoon op. Edoch als er maanden zijn verstreken dan kan het als een nieuwe behandeling gefactureerd worden.

En wat zeg je nou anders dan ik, dan?

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Trouwens vragensteller beet op iets hards, dat zegt dus niets over de kwaliteit van een vulling.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2010 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

gordina

Een tandarts heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting. Daarom is er geen sprake van een of andere soort garantie die je zou hebben op het werk van een tandarts. Zit de vulling er nog maar kort is, dan ligt het voor de hand dat deze tandarts de vulling gratis hersteld, maar een "must" is dat niet.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 02:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag gordina,

Wanneer een stukje van een vulling afbreekt, moet dat aan de buitenkant van de kies of tand gezeten hebben. In dat geval is het een restauratie. Wanneer één of meer van je kiezen in zo'n slechte staat is/zijn dan is het onverstandig op iets hards als bevroren water te kauwen.
Dat is mij (onverstand) ook overkomen en mijn tandarts repareerde dat gratis, meestal er zo even bij tussendoor zonder afspraak. Garantie had ik er dan ook weer op, zei hij: tot de deur....
Het zit er gelukkig nog, ondanks dat ik vandaag weer een ijsblokje met m'n kiezen stukmaakte. (onverstand)

Hardware ERror MAN.