Ed
door Edwin Claessens Aug 18, 2016 om 11:48
Geldzaken & recht

Het achterlaten van een sloopwoning

Wat mag de woningbouw mij verplichten bij het verlaten van een sloopwoning. Ben ik verplicht behang eraf te halen en plafont te witten in een woning die gesloopt wordt ???

9546 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2016 om 11:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Behang verwijderen of plafond witten (tenzij plafond bijv.  zwart geverfd is), hoe je nooit te doen. Ook niet als de woning niet gesloopt wordt.

uwjurist
door uwjurist - Aug 18, 2016 om 11:58
1043 Antwoorden / 0 Vragen
3

Waarschijnlijk wordt de woning na u nog een periode tijdelijk verhuurd via de Leegstandwet. Dan gelden de normale regels.

De vraag is dus wat er is afgesproken, of er een opnamestaat is gemaakt bij aanvang van de huur en of u er al woonde voor augustus 2003 omdat het huurrecht toen anders was.

De regels over oplevering zijn in het nieuwe huurrecht van 1 augustus 2003 veranderd. Voor huurcontracten die vóór 1 augustus 2003 zijn ingegaan gelden nog de oude regels, voor contracten die 1 augustus 2003 of later zijn ingegaan gelden de nieuwe regels.


Bij huurcontracten van vóór 1 augustus 2003 geldt het volgende:

Bij oplevering zonder opnamestaat bij aanvang van de huur, moet u er van uitgaan dat de woning bij het begin van het contract in goede staat was. U moet de woning dan ook in goede staat opleveren (behalve normale slijtage).

Bij oplevering mét opnamestaat bij aanvang van de huur moet u er van uitgaan dat de woning in goede staat was behalve de zaken die in de opnamestaat staan. U moet de woning in goede staat opleveren. Met uitzondering van de gebreken op de opnamestaat en normale slijtage.

Bij contracten van voor 1 augustus 2003 ligt de bewijslast over de staat van de woning bij de huurder. Als de opnamestaat niet klopt moet de huurder dit kunnen aantonen. Dit is niet makkelijk. U zult dit moeten bewijzen met bijv. foto’s en verklaringen van getuigen, zoals  buren of een aannemer die in de woning heeft gewerkt. 

 

Contracten van op of ná 1 augustus 2003

De bewijslast is voor deze contracten omgekeerd. Bij oplevering zonder opnamestaat, mag de u de woning opleveren zoals deze is. Als de verhuurder het hier niet mee eens is, dan moet de verhuurder bewijzen dat de woning in betere staat was bij het begin van het contract.

Bij oplevering met opnamestaat, moet u de woning opleveren zoals beschreven op de opnamestaat. Zaken die door normaal gebruik en slijtage zijn verouderd of stuk zijn gegaan hoeft u niet te repareren. Als u het achteraf niet eens bent met de opnamestaat dan moet u zelf bewijzen dat de woning slechter was dan vermeld in de opnamestaat.

 

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 18, 2016 om 14:55
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Tip: gewoon zorgen dat ze uw nieuw adres niet hebben.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 18, 2016 om 15:10
7209 Antwoorden / 3 Vragen

En genoegen nemen dat de borg niet wordt verrekend.;)

uwjurist
door uwjurist Aug 19, 2016 om 08:41
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Een slecht advies! Verhuurder komt zeer gemakkelijk aan het nieuwe adres. Kwestie van een deurwaarder inschakelen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 18, 2016 om 16:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen
1

Of het wettelijk mag weet ik niet , lees daarvoor de bijdrage van @Uwjurist maar ik zou het van de zotte vinden als de woning na uw vertrek gesloopt wordt en u voorafgaand nog behang & plafond moet regelen. Dat is een typisch voorbeeld van bureaucratie en regelgeving.
Diewilik

di
door digioma - Aug 19, 2016 om 09:55
646 Antwoorden / 29 Vragen
1

Ja...
dochter kreeg enkele maanden geleden een andere woning (via dezelfde woningbouwvereniging waarbij ze al huurde) omdat de flat waar ze woonde begin volgend jaar helemaal wordt gesloopt.  Iedereen moet er dus uiterlijk voor 31 december 2016 uit zijn. Toch moest er worden gewit; badkamer, toilet etc.en vloerbedekking kamer en keuken moest eruit want tot de werkelijke sloop worden de woningen toch nog even op tijdelijke basis verhuurd. Ze heeft de "nieuwe" huurder laatst even gesproken en die had de vloerbedekking graag willen hebben want ze kijken nu op het beton. Dat voor nog geen half jaar...

lutgerink
door lutgerink - Aug 19, 2016 om 13:05
8 Antwoorden / 4 Vragen
0

Wat denk je zelf, lijkt mij niet echt nodig toch. Als Ze echt gaan slopen nadat u die woning verlaat lijkt mij dat onzin. Bel ze even op dan weet je het ook. Of nog liever mailen dan heb je het zwart op wit.

mo
door mof - Aug 19, 2016 om 13:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ja, als dat zo is afgesproken en in uw contract staat en u gaat vrijwillig uit uw woning.
na uw vertrek mag de eigenaar van de woning zelf weten wat die doet. Zijn niet uw zaken.

ro
door ronny530 - Aug 19, 2016 om 14:34
2794 Antwoorden / 41 Vragen
0

Als u vanwege de sloop zeg maar gedwongen wordt om te verhuizen zal daar een verhuisvergoeding tegenover staan. Het lijkt me vrij stug dat u de woning in oude staat terug moet brengen en eventueel op knappen als de woning gesloopt gaat worden.

simon55
door simon55 - Aug 19, 2016 om 16:04
1556 Antwoorden / 5 Vragen
0

Zet er n bulldozer tegen aan

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 19, 2016 om 16:16
16883 Antwoorden / 202 Vragen
0

Zie marita5@  Van belang is dus of u ook (nog) eigenaar bent. Ook of de hypotheek als die er is ook op UW naam staat.

tijger1
door tijger1 Aug 19, 2016 om 16:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

???????

marita5
door marita5 Aug 19, 2016 om 17:49
11532 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 19, 2016 om 16:23
16883 Antwoorden / 202 Vragen
0

Als behang en lakens in goede staat zijn behoeft u niets te doen. Zoals ik het lees zou u dan  het oude opleverbehang moeten terugaanbrengen. Uw woningstichting heeft ongetwijfeld wijzelf een huurdersvereniging en schakelde in.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 19, 2016 om 16:48
16883 Antwoorden / 202 Vragen
0

Ik zie dat mijn reactie bij een andere vraag is gekomen.

co
door correl - Aug 19, 2016 om 17:05
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

dat is de gebruikelijke kortzichtigheid van de woningbouwverenigingen die blindelings afgaan op de regels uit de 50er jaren,
schoon en leeg opleveren alles eruit, al is 2-3 maanden tevoren gerenoveerd nieuwe vloerbedekking e.d. en de volgende
bewoners dolblij zouden met de achtergelaten spullen,het moet leeg en in de oude staat.
een kennis moest ooit een houten scheidingswand terugzetten in zijn flat,een week later lag hij weer beneden bij de container

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doraf - May 17, 2024 om 04:33
Vakantie & reizen

Wunderland Kalkar onterechte kostem

Mogen personeelskosten  zo worden doorberekend ? Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer